tjenna nu har jag skaffat mej en vinterbil en volvo 740 som en massa andra 740n så funkar inte min bensinmätare går det o fixa den ?? nån som vet vad det r som är paj med merra
tjenna nu har jag skaffat mej en vinterbil en volvo 740 som en massa andra 740n så funkar inte min bensinmätare går det o fixa den ?? nån som vet vad det r som är paj med merra
tacksam för alla svar
de är kännt fel på volvo 240/740/940 mätare som flippar ur oftas äre tank mätaren vissa gånger äre mer än så
kan va tex givaren i och grejjerna i tanken vad nu allt kallas där sen kan de va att mätaren bara sluta funkat inget och haka upp sig på normala fel som går och leva me så länge trippmätarn funkar och du kör normalt me tex en240/740/ gl så äre 60 liters tank normal körning kommer man cirka 60+ mer lr mindre vissa gånger
hade en 240 som hade de felen va lite störande första dagarna man hade bilen sen va de liksom skit samma bara man hade koll på miltalet så
kan också vara nåt glapp nånstans. min fungerade inte heller, bytte tankarmaturen och den började fungera efter några dagar, men nu funkar den inte igen, funkar ibland, ibland inte..men den började ialf fungera efter armaturbytet.
Haha.. Eftersom det är orginal på 740 så finns det en uppfinning som heter "trippmätare" den funkar lika bra ..
Mm, precis. Trippmätaren på en 740 är precis lika bra som tankmätaren
I min förra bil (en 740) så funkade varken tripp- eller tankmätare. Man hade en dunk i bagaget hela tiden, och man tankade när man trodde det va slut när som helst. Ibland fick man i nån liter bara och ibland va det 20 liter kvar