2568
Sök

Ang. Toning på rutor.

586 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Hallå. Till sommaren, eller när vintern är över så skall dom nya fälgarna på osv, och då tänkte jag även passa på att tona rutorna bak, seriöst och bra, det är ganska så troligt att det blir en firma som får det jobbet.

Hur som helst, har hört att det blir revor, osv när man drar ned fönstret? Blir det även så om man ger jobbet till en firma som är duktiga på biltoning?

Och så en sak till, funderar lite på vad det kan kosta.

Totalt om ska räkna med alla rutor så blir det 5 stycken. Bakruta, dörrrutorna.. och så finns det ju en liten ruta bakom dörrutan. Oftast är det la så att dom tar ett fast pris per ruta. Sedan ska ha en text i bakrutan samt text i framrutan.

Någon som kan ha en ide om vad detta kan kosta? Blir ju antaligen ett par tusenlappar iaf.

Tack!

red daddy
23 september 2007
Ring och kolla hos olika företag då? Eller e du blyg? wink

582 Inlägg
23 september 2007
skulle kosta 3500 för mig utan framrutan då men som tidigare sagt, får la ringa å fråga

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2007
får man äns ha toning på framrutan och fram dörrarna?

582 Inlägg
23 september 2007
får får man ju inte men det är inget värre än böter om man träffar på en grinig snut

.......
2 655 Inlägg
23 september 2007
volvo_dude skrev:
får man äns ha toning på framrutan och fram dörrarna?

hehe vem bryr sej?. ska själv tona på dörrarna och bakåt.

sen så va ja å brorsan inne å hörde på en firma och dom skulle ha typ nästan 3000kr för bara 3 bakre rutorna på min och på brorsans (4dörrars) skulle dom ha nästan 3500kr för bakdörrarna å bakåt. kolla runt om inte du känner nån som känner nån så du kan få lite rabbat på de hela wink.
jag skippar att lämna in, ska ta lös rutorna och göra de själv då dom ligger lös då är de skitlätt...

586 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Ska inte tona framrutan smile

Ska bara tona ifrån B-stolpen och bak, fast det jag menade med att det blir 5 rutor är att det sitter två små skitfönster med. Så det kommer säkerligen räknas som en hel ruta.
Men, får nog som sagt ringa runt lite. Firman jag var och kollade hos sist tog inte 740, bara 745 osv. Dåligt tongue

Det där med framrutan, jag ska bara ha en "board" där uppe, med mitt namn eller så. I bak ska jag ha det svart med en text hade jag tänkt mig.

Men priset verkar ju landa någonstans med det som jag har tänkt mig... några tusenlappar får man ju naturligtvis slänga ut.

OEM <3
6 957 Inlägg
23 september 2007
SpotniX skrev:

Ska bara tona ifrån B-stolpen och bak, fast det jag menade med att det blir 5 rutor är att det sitter två små skitfönster med. Så det kommer säkerligen räknas som en hel ruta.
Men, får nog som sagt ringa runt lite. Firman jag var och kollade hos sist tog inte 740, bara 745 osv. Dåligt tongue

Det där med framrutan, jag ska bara ha en "board" där uppe, med mitt namn eller så. I bak ska jag ha det svart med en text hade jag tänkt mig.

Men priset verkar ju landa någonstans med det som jag har tänkt mig... några tusenlappar får man ju naturligtvis slänga ut.

Polaren kollade med BVS, dom skulle ha 3000, på hans 740.

Och ja hoppas att du skämta, en "board" med ditt namn? De e lika tufft som "Volvo Power", "Volvo Fashion"...
Raggarstämpeln blir ganska mkt högre då...satsa på en tonad "board", de e snyggt!

Och varför lägga ut tid på 740n? Du har ju en 9-3 cab, lr e de Mamma å Pappas bil? wink

Mvh
Senast redigerat av Bjork (23 september 2007)

OEM <3

586 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Bjork skrev:
Polaren kollade med BVS, dom skulle ha 3000, på hans 740.

Och ja hoppas att du skämta, en "board" med ditt namn? De e lika tufft som "Volvo Power", "Volvo Fashion"...
Raggarstämpeln blir ganska mkt högre då...satsa på en tonad "board", de e snyggt!

Och varför lägga ut tid på 740n? Du har ju en 9-3 cab, lr e de Mamma å Pappas bil? wink

Mvh

Cabben är ju sommarbil tongue

740 är ju bruksbilen som är kanonfrisk under och 99% rostfri. Går många år till så det är inte så bortkastade pengar.

Volvo Power? Nja, knappast. Tänkte mitt efternamn där eller så, eftersom det är lite ovanligt efternamn jag har. Hade jag velat ha raggarstäpeln hade jag sänkt så underredet skapar i, dunkat plåt och garagelackat den ist.

Tycker inte att det är fel att ha en lite textremsa överst på rutan. Olika smak dock.

2 164 Inlägg
23 september 2007
Att de blir revor i filmen beror oftast på att de fastnat i nått och då drar med sig filmen men är de proffs tonat händer inte de och gör de det så reklamera de.
Sen är de inte så svårt att tona snyggt.
Bara att testa dig fram.

MVH

F

125 Inlägg
23 september 2007
här det 740in du ska tona eller?? det är ju skit låttbara raka rutor mm

SpotniX skrev:

OEM <3
6 957 Inlägg
23 september 2007
Cabben är ju sommarbil tongue

740 är ju bruksbilen som är kanonfrisk under och 99% rostfri. Går många år till så det är inte så bortkastade pengar.

Volvo Power? Nja, knappast. Tänkte mitt efternamn där eller så, eftersom det är lite ovanligt efternamn jag har. Hade jag velat ha raggarstäpeln hade jag sänkt så underredet skapar i, dunkat plåt och garagelackat den ist.

Tycker inte att det är fel att ha en lite textremsa överst på rutan. Olika smak dock.

Oki...? Fattar ändå inte, du har ju biltema 2 mil bort, köp lite toning där å prova ist.
Spara slantarna till cabben, 19" lr nåt sånt...bruksbilen ska ju bara funka enligt mig!

OEM <3

Sök