2966
Sök

Förstabil för max 20000:-

Långtradarchaffis
224 Inlägg
6 oktober 2007
#82
chrille_ skrev:
Rlundgren skrev:
Peugeot 205 GTI är ju att rekomendera också smile Liten tuff bil me 122 hästar. Både pigg o ändå rätt så billig att både köra o äga smile Dock är dom ju inte allt för stora..

de e najs med småbilar med hyffsad effekt kan ha grymt roligt med såna bilar!

Precis smile Tror 205 GTI är en bra första bil. Dom är inte överdrivet dyra att äga, dom ser tuffa ut, dom går bra, ja finns massa bra punkter anser ja smile Ska själv köpa en, bara ja får sålt Golfen! smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

1 754 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
#83
Rlundgren skrev:
chrille_ skrev:
Rlundgren skrev:
Peugeot 205 GTI är ju att rekomendera också smile Liten tuff bil me 122 hästar. Både pigg o ändå rätt så billig att både köra o äga smile Dock är dom ju inte allt för stora..

de e najs med småbilar med hyffsad effekt kan ha grymt roligt med såna bilar!

Precis smile Tror 205 GTI är en bra första bil. Dom är inte överdrivet dyra att äga, dom ser tuffa ut, dom går bra, ja finns massa bra punkter anser ja smile Ska själv köpa en, bara ja får sålt Golfen! smile

205:an var den första bilen jag tittade på som förstabil. Sen kollade jag på 405 Mi16...


Båda är nog nice, men jag undrar om 205an inte är snabbare...

Jag kan inget om allt.

Evolution
1 627 Inlägg
6 oktober 2007
#84
Opel manta gsi är ju en kul bil annars diffad bakhjulsdrift 110 hk orginal 1150 kg tror jag det var

Fäll ner pungen och landa

Majestas
1 319 Inlägg
6 oktober 2007
#85
Holiace skrev:
Ford Sierra 2,0I GT

VS.

Ford Sierra 2,0i DOCH

Snabbast?

Ungefär lika snabba, ( Skillnad på utrustning )  båda har sedan 89 och framåt Dohc på ca 120 hk. ganska pigg, rolig lek/busbil, Ligger runt 0,85 milen, då gasas det lite oxå tongue

0 - 100 ca 10 sec med rätt förare..
Senast redigerat av _MaCCe_ (6 oktober 2007)

Team VeboTrim

1 754 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
#86
81an skrev:
volvo klart som faan..

Nej, Volvos bilar drar för mycket. men om du skickar ett brev med bensinpengar så visst!

Jag kan inget om allt.

178 Inlägg
6 oktober 2007
#87
Opel manta B GSI. Ett givet val. Hade en sån innan. Lamelldiffad bakaxel orginal på GSI:n cool

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Förjaevle Brao
555 Inlägg
6 oktober 2007
#88
ja tycker du ska köpa en billig volvo 740, 16valve.....de e kul bil att köra....159 häst har ja för mig att de e, (rätta mig om ja har fel?)


★★★★★
455 Inlägg
6 oktober 2007
#89
Audi 100 Turbo c3 modellen altså dom fram till 1991, finns både som FWD och 4WD, 165 hk org 0-100 8 sek, men kostar inte mycket att höja laddtrycker o komma långt över 200hk smile

160 Inlägg
6 oktober 2007
#90
Holiace skrev:
Ford Sierra 2,0I GT

VS.

Ford Sierra 2,0i DOCH

Snabbast?

Sierra GT och DOHC är samma Ford med samma motor, skiljer bara lite på utrustningen. Alla Sierror från 89 med 2.0 motorn har DOHC och 120 hk.

Du frågade också om 205 VS 405 MI16. Tror att jag skrev något om detta tidigare. Från 0-100 så skiljer inte mycket men i högre hastigheter, 120 km och uppåt så kommer MI16 vara betydligt snabbare trots högre vikt och detta p.g.a. att 16V motorn har högre topphastighet och har bättre flås på höga varv.

2 118 Inlägg
6 oktober 2007
#91
satsa på en audi coupé gt från -85 och frammåt 85 kom dom med den sk. faceliften, och halv galvad kaross har jag för mig smile
otroligt härlig att köra och ljudet från audi femman går ju inte att beskriva big_smile
kolla in "anteman"'s coupe gt
annars så skulle jag nog satsat på en ford sierra gt, farsan har ägt många sånna och kör för tillfället en sierra gt 4x4 hgv smile mkt pigg för att vara 120hk och 4x4.

D.i.l.l.i.g.a.f

Överladdad!
530 Inlägg
6 oktober 2007
#92
Min Peugeot 405 sri -91  122hästar wink  10000:-

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

1 754 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
#93
Pegga_405 skrev:
Min Peugeot 405 sri -91  122hästar wink  10000:-

10000:- ? Verkar ju inte så troligt...


Opel manta B: Har kollar på både Manta och Ascona, verkar sådär...

Audi 100 Turbo: c3? 100-serien är inte så otroligt snygga... Någon ägare som vet vad en 100 turbo drar?

Jag kan inget om allt.

1 582 Inlägg
6 oktober 2007
#94
För dom pengarna hade jag satsat på en Volvo 850 GLT, 170hk inte allt för slö häller för den delen. Men smaken är som baken big_smile

160 Inlägg
6 oktober 2007
#95
Holiace skrev:
Pegga_405 skrev:
Min Peugeot 405 sri -91  122hästar wink  10000:-

10000:- ? Verkar ju inte så troligt...


Opel manta B: Har kollar på både Manta och Ascona, verkar sådär...

Audi 100 Turbo: c3? 100-serien är inte så otroligt snygga... Någon ägare som vet vad en 100 turbo drar?

Tja dom är mig veterligen inte allt för snåla men det beror ju på – hur mycket du har råd att betala i bensinpengar alltså. Alla turbomatade bilar drar iväg i förbrukning om du har tung gasfot. En Audi 100 turbo lär dra mer än en Saab turbo i alla fall om jag skulle få gissa. Nu har jag igen direkt erfarenhet av Audi 100 turbo men vad jag har läst så ligger väl förbrukningen på cirka 0.9-1.2 liter milen.

1 754 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
#96
Pappi skrev:
För dom pengarna hade jag satsat på en Volvo 850 GLT, 170hk inte allt för slö häller för den delen. Men smaken är som baken big_smile

Min morfar har en Volvo 850 2.5 SE...

Kan dock säga att den drar nog för mycket för mig smak, men 170 hästar är faktiskt bra, högsta antalet hästar i en bil jag har i min lista nu!

Jag kan inget om allt.

1 754 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
#97
Hellfire skrev:
Holiace skrev:
Pegga_405 skrev:
Min Peugeot 405 sri -91  122hästar wink  10000:-

10000:- ? Verkar ju inte så troligt...


Opel manta B: Har kollar på både Manta och Ascona, verkar sådär...

Audi 100 Turbo: c3? 100-serien är inte så otroligt snygga... Någon ägare som vet vad en 100 turbo drar?

Tja dom är mig veterligen inte allt för snåla men det beror ju på – hur mycket du har råd att betala i bensinpengar alltså. Alla turbomatade bilar drar iväg i förbrukning om du har tung gasfot. En Audi 100 turbo lär dra mer än en Saab turbo i alla fall om jag skulle få gissa. Nu har jag igen direkt erfarenhet av Audi 100 turbo men vad jag har läst så ligger väl förbrukningen på cirka 0.9-1.2 liter milen.

Skulle gissa att det är för mycket för mig, men jag vet ju inte hur mycket jag kommer köra heller så... ^^

Jag kan inget om allt.

160 Inlägg
7 oktober 2007
#98
Holiace skrev:
Pappi skrev:
För dom pengarna hade jag satsat på en Volvo 850 GLT, 170hk inte allt för slö häller för den delen. Men smaken är som baken big_smile

Min morfar har en Volvo 850 2.5 SE...

Kan dock säga att den drar nog för mycket för mig smak, men 170 hästar är faktiskt bra, högsta antalet hästar i en bil jag har i min lista nu!

Häng inte upp dig på hur många hästkrafter en bil har. Allt är till förhållande till bilens tyngd, motorns storlek, utväxling, motorns effektivitet och att få ned hästarna på drivhjulen o.s.v. En bil med 130 hk kan vara betydligt snabbare och roligare jämfört mot en bil som har 190 hk bara som ett exempel.

Majestas
1 319 Inlägg
7 oktober 2007
#99
Hellfire skrev:
Holiace skrev:
Pappi skrev:
För dom pengarna hade jag satsat på en Volvo 850 GLT, 170hk inte allt för slö häller för den delen. Men smaken är som baken big_smile

Min morfar har en Volvo 850 2.5 SE...

Kan dock säga att den drar nog för mycket för mig smak, men 170 hästar är faktiskt bra, högsta antalet hästar i en bil jag har i min lista nu!

Häng inte upp dig på hur många hästkrafter en bil har. Allt är till förhållande till bilens tyngd, motorns storlek, utväxling, motorns effektivitet och att få ned hästarna på drivhjulen o.s.v. En bil med 130 hk kan vara betydligt snabbare och roligare jämfört mot en bil som har 190 hk bara som ett exempel.

Så sant som du säger... Tex min sierra tkr jag är mkt roligare en en Framhjulsdriven 850 med 170 hk.

Sierran Sticker iväg hyffsat på ettan ( tack vare bakhjulsdriften ) och toppar ca 80 på tvåan. 3:an blir lite segare men den ökar sakta med säkert där med.. ligger stadigt i 180. går att pusha på till över 200.. men då låter det så jävla mkt smile
Senast redigerat av _MaCCe_ (7 oktober 2007)

Team VeboTrim

220 Inlägg
7 oktober 2007
#100
Omega 3000 12v är faktiskt inte så himla slöa, Det skjuter på rätt skapligt, speciellt i hastigheter över 100 km/h. Tyvärr är det nog ingen bil du ska ha då den är jävligt törstig.
24v omegan med 204hk är billigare i drift men troligen för dyr för din enkla smak. Den går riktigt bra, körde ifrån en V40 T4 med min 100-200km/h.
Omega 2,6 har jag även en sån med. Aningen slöare än 3000 12v men betydligt snabbare än en ex. 740. Min 2,6:a är en "sportive", och har samma diffade bakaxel som 3000 24v. Även stora bromsarna som 24v har. 2,6:an går sjukt billigt, 0,7 blandad körning går våran på.
Nog tjatat om Omega, jag tycker du ska köpa en Kadett gsi!! Med en 8v på 115hk kör du ifrån dom flesta gti bilarna. 16v på 150hk är en riktig pärla, sjukt snabb. 0-100 på 7sek orginal. Känner folk i opel sport club som har monterat chip, sfi ersättare, trevligare insug samt större avgas och bromsat runt 185hk.

Vectra 2000 är oxå en trevlig bil som har samma motor som gsi 16v, alltså ovan nämnda 150hk maskin. Den gjordes endast 1990, 91 kom GT16v istället, i stort sett samma bil som 2000 fast med annan bakvagn samt plast tank o lite andra modds. Vectra GT fanns även med 8v, fast den fanns bara 89-91 innan den ersättes av GT16v.

Då jag haft samtliga bilar jag skrivit om ovan utom Vectra med 2.0 16v kan jag skriva ner lite bränsleförbrukningar:

Kadett gsi 8v: 0,6 landsväg och c:a 0,7 blandad om du kör lugnt.
Kadett gsi 16v: 0,58 landsväg och 0,7 blandad lugn körning.
Vectra 2.0 8v: I stort sett samma som gsi 8v.
Omega 3000 12v: 0,9 landsväg och 1,3 liter blandad.
Omega 3000 24v: 0,7 landsväg och 1,1 liter blandad.

Ovanstående siffror är vad mina bilar har dragit sen kan ni säga vad ni vill:)



Sök