2844
Sök

OLYCKA: Tror det gick lite fort här va??!

533 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
För ca 1 timma sedan så inträffade en singelolycka strax utanför huset!

En sträcka som dom håller på att bygga om och om man kommer riktigt fort så slutar det med ambulans för någon och helikopter för någon annan..!

http://www.garaget.org/gallery/archive/10048/157852_nb6d8r.jpg

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Darth Vader
1 644 Inlägg
22 september 2007
Aj fan, vet du nåt om hur det gick för den/dem som var i bilen?

Braaaaap?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
22 september 2007
ser inte så vacker ut

533 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Jag såg en åka i ambulansen och vad jag förstod av poliserna så var det 1 i helikoptern. Ytterligare 1 ambulans lämnade sedan platsen med blåljus..!!

Inte en susning hur det gick med dom faktiskt. Han som jag såg i ambulansen verkade helt ok men naturligtvis chockad.

Bilen är reggad som en leasingbil på firma!

459 Inlägg
22 september 2007
Shit den där bilen e över, hoppas dom klarade sig med lindriga skador. dock svårt att tro det med tanke på hur bilen såg ut.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
22 september 2007
går inte ens o se vilken typ av bil det är hmm

658 Inlägg
22 september 2007
LuCiiifer skrev:

Jo? Det är/var ju en kombi wink

Körde de på tok för fort tycker jag faktiskt inte synd om de för fem öre, framförallt om det är ett vägarbetsområde..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Teddan
2 495 Inlägg
22 september 2007
JoQe skrev:
LuCiiifer skrev:

Körde de på tok för fort tycker jag faktiskt inte synd om de för fem öre, framförallt om det är ett vägarbetsområde..

inte så många vägarbetare ut kl 01:00 på natten ... det finns ju många orsaker till att folk kör fort

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

285 Inlägg
22 september 2007
r-ted skrev:
JoQe skrev:
LuCiiifer skrev:

inte så många vägarbetare ut kl 01:00 på natten ... det finns ju många orsaker till att folk kör fort

Kör du med tankesättet det kom ingen i den här korsningen igår så jag kör utan att titta idag med ?

Jo det finns vägarbeten där folk jobbar kl 01 på natten.
Sen  brukar det ju inte vara normal framkomlighet på ett ställe där det är vägarbete.

å andra sidan vet vi heller inte om dom har kört för fort.  jag har sett bilar ordentligt demolerade som det gått fel för i runt 50-60 knyck.

Men även sett bilar som inte alls är farligt tilltygade efter en krasch i ca 160 knyck.
Beror ju på bil, hur den "landar" underlag mm

en satans jävla Volvo.

Thorssa
22 september 2007
r-ted skrev:
JoQe skrev:
LuCiiifer skrev:

Det är väldigt många vägarbeten som de jobbar under natten för att slippa trafiken.

3 113 Inlägg
22 september 2007
riktigt illa hmm hoppas dom klara sig allt

Semper Fi

Långtradarchaffis
224 Inlägg
22 september 2007
Jo är många vägarbeten som utförs mitt i natten pga att slippa all trafik smile Asfaltsläggning tex smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

533 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Dom jobbade inte när olyckan hände men området är under ombyggnad och förberedelser sker för den nya motorvägen..!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=370762

804 Inlägg
22 september 2007
psittacus skrev:
Dom jobbade inte när olyckan hände men området är under ombyggnad och förberedelser sker för den nya motorvägen..!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=370762

Visar det sig att föraren var rattfull som de misstänker kan jag inte säga annat att de får skylla sig själv och att det var tur det var en singelolycka så deras bristande omdöme inte skadade någon annan.
Var han dock nykter får man la hoppas på det bästa.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
22 september 2007
jo va han rattfull så får han fan skylla sig själv..

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Teddan
2 495 Inlägg
22 september 2007
Thorssa skrev:
r-ted skrev:
JoQe skrev:

Det är väldigt många vägarbeten som de jobbar under natten för att slippa trafiken.

jag vet oxå att dom jobbar natt.... men dom slutar på torsdag ... dom jobbar väll fan inte
natten mellan fredag och lördag..

fan va mycket moral tanter det finns här ..... så fort det händer nått så är alla på å hackar om att det har gått fort å grejer .. .men för helvete kör ni aldrig fort eller har gjort nått dumt

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

643 Inlägg
22 september 2007
r-ted skrev:
Thorssa skrev:
r-ted skrev:

jag vet oxå att dom jobbar natt.... men dom slutar på torsdag ... dom jobbar väll fan inte
natten mellan fredag och lördag..

fan va mycket moral tanter det finns här ..... så fort det händer nått så är alla på å hackar om att det har gått fort å grejer .. .men för helvete kör ni aldrig fort eller har gjort nått dumt

precis. . ALLA kör för fort ibland. och alla har sina olika anledningar.

precis som någon annan sa hur fan vet ni att dom inte körde för fort av en bra anledning?
dom kanske blev jagad? nån var dödligt sjuk? kan vara massa olika anledningar. . många här vill leka så jävla bra och hur bra ni är. sköter lagen till fullo jämt å ständigt. den dagen ni kör åt helvete kommer vi sitta här å säga rätt åt han han körde säkert för fort, han var säkert för full.

NEJ det kommer vi inte. iaf inte jag för jag skulle inte ens tänka såna saker utan jag väntar med å säga nått tills jag fått informationen på bordet.

533 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Såja pojkar..nu ska vi vara lugna och fina!

Normal sett så är det en raksträcka.en låååång sådan.. Kommer man där i natten så kan man ösa på..inga problem MEN, nu har vägarbetet gjort att det helt plötsligt (nåja, det finns skyltar) blir en sån go böj.

Norrgående och södergående är separerade med stora jävla meterhöga cementavbärare. Typ som grisar men större och ihopsatta. Av bromsspåren att döma så har föraren inte sett att det var en böj utan plöjt rakt fram in i cementräcket. Det är nog därför som fronten i princip saknades..!
Det var ca 95 meter från träffen i cementblocket till den plats där jag fotograferade bilen. Det har gått hyggligt fort och polisen tog med sig föraren då han troligtvis var onykter.

http://www.garaget.org/gallery/archive/10048/158128_ovfo4g.jpg

Maskinförare
1 163 Inlägg
22 september 2007
Tjaa.. allt jag har att säga som maskinförare är, att folk tar verkligen inte hänsyn till dom som arbetar på vägen. Tar ett litet snabbt exempel. jobbade i sommras i "centrala" luleå. Spärrat av ena filen. (2 filigt) och när man står där. så flyger bilarna förbi.. (50 sträcka) och dom skiter i att det står folk på vägen. Man har ju god lust att råka svänga ut med grävskopan..^^ dock så får man ju för mkt skit av det.. men men. "Hade du velat att nån körde som du gör på min, på din arbetsplats ?"

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
22 september 2007
det är inte bara böjen som är farlig, accelerationsfältet som var från aletorg norrut har dom tagit bort, varje bil får ju tvärnita varje gång som någon kör ut. brorsan är brandman och har fått rycka ut flera gånger just dit på bara några veckor...

man lever bara en gång så lev väl!

Sök