3516
Sök

Någon som har Mazda 626 - 2,0i -92 ???

17 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Har nyligen köpt en alldeles underbar och skön Mazda 626 2,0i, 85hk, combicupé från -92. Importerad för några år sen från Tyskland.

Var på skroten igår och fyndade loss lite delar för inte mindre än 1000:-

Jag babblar på som vanligt, ska komma till mitt dilemma nu 

Vet inte var jag kan hitta lite billigare delar till min bil. Biltema brukar man ju kunna handla billigt på, men det finns ju inget som passar till just min modell. Provade och köpte både bromsskivor, luftfilter och oljefilter iaf, men det passade såklart inte. mad
Skriver jag in reg.nr på div databaser så får de upp vad för typ av bil jag har, men man kan inte leta fram delar till den utan man får göra en ny sökning manuellt och då finns det självklart ingen modell som stämmer överens med min. mad

Är det någon som har en precis likadan modell som mig och kan ge mig tips på var jag kan handla delar och vilka artikelnr som passar?

Det jag är ute efter är:
Luftfilter
Oljefilter
Stötdämpare bak
Skivbromsbelägg bak
mellan avgasrör

Trevlig helg allihopa!

4 571 Inlägg
22 september 2007
Gå in på www.mazdaklubben.com

Så får du nog all hjälp du behöver, kan även lägga ut en köpesannons där

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
22 september 2007
astina.dk

17 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Gå in på www.mazdaklubben.com

Så får du nog all hjälp du behöver, kan även lägga ut en köpesannons där

Har redan lagt ut en fråga där, men det är ju i princip ingen aktivitet där, 10 pers som läst inlägget på över ett dygn.... sad

272 Inlägg
23 september 2007
Fråga??

Har du den modell som slutade tillverkas 92 eller den som började tillverkas 92??

Problemet kan ju vara att du köpt delar till fel modell. Iom att den är importerad kanske den hamnat som fel årsmodell i databaserna.

Nån Mazda med 85 hk har inte sålts i Sverige,men du kanske menar 85 kw.

Åker helst på is =)

17 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
isakare skrev:
Fråga??

Har du den modell som slutade tillverkas 92 eller den som började tillverkas 92??

Problemet kan ju vara att du köpt delar till fel modell. Iom att den är importerad kanske den hamnat som fel årsmodell i databaserna.

Har inte en aning om den slutade tillverkas 92 eller började tillverkas 92. Hur tar man reda på det?

Du har helt rätt i att det är 85 kw, en är ju lite idiot när det gäller bilar och alla dessa förkortningar hit och dit wink

Eftersom det är 2,0i, alltså hur noga är det där i:et när man ska leta delar till bilen? Spelar det i:et någon roll egentligen? Jag tänkte mest på när det gäller stötdämpare, luftfilter, avgasrör, osv osv.

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
23 september 2007
Kan vara så den hamnar i "fel" års modell vid import.. skillnad på före lr efter -92 är..

före -92 http://www.blocket.se/vi/13349265.htm?ca=15_s

efter -92 http://www.blocket.se/vi/13504214.htm?ca=15_s

//Andreas

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

17 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Bilen efter -92 var såld på Blocket... wink

Men min ser inte riktigt ut som den före -92 så jag antar att jag har den efter -92

17 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Så här ser min bil ut i modellen...

http://www.blocket.se/vi/13508641.htm?ca=15_s

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 september 2007
Qruella skrev:
Bilen efter -92 var såld på Blocket... wink

Men min ser inte riktigt ut som den före -92 så jag antar att jag har den efter -92

ja du har den som tillverkades mellan -92 till -97

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 september 2007
Qruella skrev:
isakare skrev:
Fråga??

Har inte en aning om den slutade tillverkas 92 eller började tillverkas 92. Hur tar man reda på det?

Du har helt rätt i att det är 85 kw, en är ju lite idiot när det gäller bilar och alla dessa förkortningar hit och dit wink

Eftersom det är 2,0i, alltså hur noga är det där i:et när man ska leta delar till bilen? Spelar det i:et någon roll egentligen? Jag tänkte mest på när det gäller stötdämpare, luftfilter, avgasrör, osv osv.

i:et står ju för injection och det har dom ju haft x antal år

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 september 2007
synd att du hade den nyare.
Har en hel mazda gammla som bara står o rostar o rostar. Men motorn fungerar o gått strax efter 20 tusen

C H E V R O L E T <3

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 september 2007
det kan ju ha med att göra att den är importerad.
blir ju kanske fel i databaserna så den hittar en 91:a istället..
den du har är en helt vanlig 115hk -92 till -97
tag någon annans reg.nummer när du söker
Senast redigerat av maximus (23 september 2007)

Sök