Har ett angenämt problem med min BMW 323 coupé -00 ALLTID vid 120km börjar den skaka/vibrera så det känns.. Typ vid 150 kan det släppa o gå fint igen..
Jag har aldrig haft isär bromsar/bromsskivor så det har hamnat snett.. Däremot påstod någon att det va rmina KINA däck som gjorde detta och varför det släppte vid 150 var för att man "åkte" ifrån ojämnheten? Själv lura jag på hjulinställning eller att fälgen kanske slagit inån gång (18" chrome USA)
Tips någon?
I ren protest äter jag kött för vegeterianerna äter djurens mat!
Har ett angenämt problem med min BMW 323 coupé -00 ALLTID vid 120km börjar den skaka/vibrera så det känns.. Typ vid 150 kan det släppa o gå fint igen..
Jag har aldrig haft isär bromsar/bromsskivor så det har hamnat snett.. Däremot påstod någon att det va rmina KINA däck som gjorde detta och varför det släppte vid 150 var för att man "åkte" ifrån ojämnheten? Själv lura jag på hjulinställning eller att fälgen kanske slagit inån gång (18" chrome USA)
Tips någon?
Min bil gör samma sak. Vid 50 så hoppar den, vid 60 - 100 så är det borta men så vid 110-130 skakar det så det känns, vid 150 kändes det så mycket att man nästan trodde att hjulmuttrarna skulle släppa o fälgarna flyga av. Men det skakar så på min bil pga mina fruktansvärt dåliga framdäck.
Är garanterat obalans på något sätt i framvagnen. Lämna in framhjulen på balansering alt. skifta fram bak o se om det blir bättre, blir det det då är det hjulen, kan i vissa fall bero på hjulen. På min pisshäck som jag alltid pinar hårt och aldrig vårdar ömmt har det hänt att lera o skit fastnat på insidan. Fenomenet att det upphör vid högre hastigeheter hör oxå ihop med detta problemet! har vart med om att is o snö orsakat obaland på vintern. Men kan ju vara så att en balansvikt lossnat på din bil. RC
Hade ungefär samma problem med min brors BMW 328! och vi trodde också på obalans men så vi skickade iväg alla däck på balansering men ingen skillnad! bilen börjar skaka i ratten mellan ca 80-100 km/h, men nu senast böt vi broms skivor fram för att dom var rätt så skeva så nu har vi helt nya skivor fram och skakandet i ratten har faktist försvunnit!