Nej, du behöver inte riva bort instrumentpanelen. Det är bara att ta bort ljudvallen (mattan) som sitter under instrumentpanelen, då kommer du åt relät och andra saker. Relät brukar sitta fast i plåten med ett metallclips, men det kan lika gärna hänga löst också. Borde iaf sitta/hänga på vänster sida om rattstången.
Säkring 5 får sin spänning från stift 87 på pumprelät, eftersom det inte kommer spänning till säkringen så borde det vara något strul med relät tycker jag. Från stift 87 går också kabeln till huvudpumpen, om det inte kommer spänning från stift 87 så kommer det alltså ingen spänning till varken tankpump eller huvudpump.
När du hittar relät så kan du prova att mäta där den röda kabeln sitter, stift 30, dit går kabeln från säkring 7 och därför ska det vara spänning där. Mät sedan på gul/röda kabeln, stift 87, när du kör startmotorn. Om allt är som det ska vara så borde det komma spänning där, gör det inte det så är det definitivt relät som är orsaken.