3018
Sök

tips på placering av 6x9

4 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Hej!!

Nu är de så att jag vet inte riktigt hur jag ska göra jag har tänkt köpa en baslåda med 2x12 och den får just plats men då får jag inte plats med 6x9 i hatthyllan, nå tips på hur jag ska göra om jag ska skippa 6x9 orna eller om jag kan stoppa dom i dörrarna eller på nått enkelt sätt stoppa dom i hatthyllan, sen har jag hört att 6x9orna i mår så bra om man har en bas under dom... Är tacksam för svar
MVH.Anton
Senast redigerat av Shota (1 oktober 2007)

162 Inlägg
2 oktober 2007
Skippa 6/9orna och satsa på ett bra framsystem.

86 Inlägg
2 oktober 2007
Håller med faktiskt, skippa dom och köp ett finare framsystem för om du har baslåda bak så behöver du bara lite finlir fram så är saken biff smile

4 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
men de är så att jag har har 2 st JBL GTO527 (5.25) och 6x9orna är också jbl GTO937 tror jag dom heterde skulle inte funka med bara ett par diskanter bak? eller om jag vill ha kvar dom vart tycker ni jag ska stoppa dom?

MVH.Anton

542 Inlägg
3 oktober 2007
Tycker att du ska skippa 6x9orna. Hade såna i hatthyllan innan baslådan d kom på plats och så länge dom satt där själva funkade det bra. Sen lät dom crap, blev typ slavar till basen eftersom jag inte hade byggt in dom i någon låda.

4 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
så jag ska inte ha några högtalare bak??jag funderade på att stoppa bara diskanter bak??Låter de bra?

86 Inlägg
3 oktober 2007
Du vill väl ändå ha finljudet framifrån? Inte bakifrån väl? Jag kan ha fel men så vill iaf jag ha det!

Nej fram med diskanterna smile

guffe_L
3 oktober 2007
det kan juv bero på hur mycket du vill modda inredningen...vad är det för bil?
äldre är juv klart lättare att finna sätt att bygga i. smile

107 Inlägg
3 oktober 2007
Jag har funderat på om man kunde bygga in 1 eller 2 6x9 i baslådan, så att de som sitter i baksätet slipper ha dem direkt vid öronen ? Vad tror ni om de ?

5 Inlägg
3 oktober 2007
räcker med basslåda och bra framsystem jag köpte ett par bra högtalare fram precis, mycket bättre än att ha 6,9 i hatthyllan, blev helnöjd smile Fokal, kostade 1200:-

4 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
okej, men dubbla högtalare fram så man får lite kraft i ljudet då?? så att de hörs lite bättre bak i bilen också för dom som sitter i baksätet. Säljer mina 6x9or nu ifall nån e intresserad för 700 sprillans bara öppnat kartongen för att kolla hur dom såg ut.

Sök