3005
Sök

Byta högtalarkablar?

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Hej,
ska bygga ny ljudanläggning i bilen och kom att fundera på en sak.
Jag bygger lådor till högtalarna i framdörrarna och undra ifall det är någon mening med att dra nya kablar till högtalarna? Alltså ska jag använda original kablar i V40:n till detta eller ska jag dra nya (tjockare?). Kommer det göra någon skillnad alls?

Tack i förhand!

210 Inlägg
2 oktober 2007
Kablar kan inte bli fö tjocka !
Men det som sitter orginal är som sytrådar !

Jag skulle byta om jag vore du !

MVH  B i M

SQ
1 343 Inlägg
2 oktober 2007
ja de finns la inte så mkt mer att tillägga på den fronten, som ovanstående.. nya, kostar inte många kronor å de är fan så mkt bättre!

Ljudnörd!

86 Inlägg
2 oktober 2007
Är det lätt att installera så klart som sjutton du ska göra det, som sagt så är det en sån extremt liten kostnad mot vad du får så det är klart värt varenda öre smile

Hade velat göra det på min bil med men bakdörrarna är något vansinnigt svårt att göra det i, övergången in i dörren måste borras om och det är en massa jux så jag vågar inte ge mig på det!

Kan säga att du kan få sjuktligt bra ljud med original också! Tror inte det är så jättemärkbart på amatörnivå med hur dyra och fina kablar du har till framsystemet men det är klart du ska göra det för så är det förberett till något extremare senare!
Så resonerar jag alltid!
Senast redigerat av RF (2 oktober 2007)

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Tack för alla svar smile
Om ni säger att det är bäst att dra på med större så gör jag det. Vilken storlek i så fall, räcker det med 2.5mm2?

Problemet är ju övergången till dörren, går säkert ganska lätt att lösa. Någon som har några konkreta tips på hur man kan göra för att dra nya kablar till framdörrarna? Nämner igen att det är en Volvo V40 -01.

Återigen, tack för hjälpen! smile

1 Inlägg
2 oktober 2007
det är vell självklart du skall byta kablar.inget snack om saken:D!

Sök