Rost finns även på Hondor - MEN det går faktiskt att hitta i mycket
fint skick även CRX:er - folk som lagt ner mycket tid på att fixa dem
fina, finns även de med 150 hk och Vtec - som gått lite. Även en bil
som gått mycket - så länge den är välservad så är det inga problem,
så länge den e skött från början väl.. till och med äldre damer/herrar
har CRX- på 150 hk med vtec - sånt ex skulle du fått tag på, finns några
enstaka i Sverige som är i absolut nyskick.. riktigt fina...
CRX väger lite+går som ett skott, kul att varva, nu säger jag inte
detta för att jag har Honda själv utan för det är verkligen en trevlig bil.
Som sagt en CRX går absolut inte att jämföra med en Calibra eller Probe,
detta är ju som en Gocart - Hondan... skojig att köra...
Sen ett annat plus med en Honda är att vi har en helt underbar klubb
här i Sverige - Honda Performance Club- med mycket bra gemenskap!
Jag ägde en Honda Civic -92 som förstabil, sen blev det en Vw Polo Gti -98,
och nu har jag sedan 4 år och 2 månader en Honda Civic Vtec -96, tröttnar
inte på den, så suget blev mycket stort efter Polon efter en Honda igen,
och det kommer jag aldrig att ångra.
Som sagt fördelarna är att de är billiga att äga - Hondorna de flesta modellerna,
i jämförelse med en Calibra elelr en Probe, + lägre vikt+ går bra, kul att varva,
motorerna håller mycket bra på Honda m.m m.m,
tycker personligen det e en speciell känsla när man sätter sig i Hondan..
Exempel på en CRX Vtec - hör Vtec-ljudet o härligt ljud allmänt man
kan få i en sån;
http://uk.youtube.com/watch?v=hF6NrLH4vLAVisst är de vackra med CRX:erna;
http://uk.youtube.com/watch?v=O50d8WUpD2gSen går det ju att hitta en utan Vtec om man vill det men Vtec är gött.