Tokken skrev:
VW_67 skrev:
Lonefox skrev:
VW_67 skrev:
men problemet är ju att spänningen pulserar när du driver ex. en bas... det kommer den alltid att göra, oavsett batteri... att det blir lite med ex. 6 batterier beror på att man har just 6 batterier..
Men du.......
VARFÖR pulserar spänningen alltför ofta när man driver en bas?
För att strömtillförseln är underdimensionerad....
Det RÄCKER med ETT batteri.....
Läs om mitt exempel..eller skall jag upprepa mig?
Äh jag citerar mig själv:
VAR i det inlägget ser du ngt om flera batterier?
Det ENDA jag gjort är att jag sett till att strömförsörjningen är STABIL...
Rena ytor och bra kontakt till alla kablar som har med försörjningen att göra, riktiga rörkabelskor som är bra klämda, grövre kablar och en kraftigare generator.
Visst....ungefär 1500:- för kablar o batteriet (8-900:- för batteriet och 5-600:- för kablarna och generatorn kostade mig en del arbete)....
Måste även fråga dig vad det var för bil och hur gammal den var och vad du hade för generator där du testade med Bannerbatteriet som du ansåg vara långsamt....
nej du sa inget om flera batterier, men ex tokken tjatade om sin bubbla.. duh
hmm få se nu: en golf 2 med en splitter ny bosch 150A generator (passar för övrigt nästan rätt ner), 50mm2 kabel mellan generator och batteri, 50+21mm2 mellan steg och batteri (ca 4 meter kabel) jordflätor bytta mot 50mm2 kabel och dessutom ett motorvarv på ca 2500 rppm.. alla jordpunkter blästrade och alla kabelskor pressade tills kallflytning uppstod i ledaren!
finn fem fel, om du kan!
Men va fan.. Alltså, när du kan bevisa att en kondensator hjälper så pass mycket att det är fullt
hörbart i en bil med CP-STABIL strömförsörjning så ska jag ge mig men det finns inte en suck
på planeten!
Hur länge har du faktiskt skruvat bilstereo till att börja med??
Teori och praktik är heeeelt skillda saker!
Jag tittade lite på din installation i ditt blåbär.. jorå sattteeeee... installationen av RF 3,5" gillade jag väldans mycket.. förstår att du tyckte dom var kass..
Av den enkla anledningen undrar jag, hur mycket stereo har du skruvat??
Det är liksom av ganska stor vikt att man kan lägga även bevisad praktik bakom sina ord.
Ursäkta för mina övertramp nu men jag e på fett dåligt humör å jag menar varenda ord
men det är ju inte de det handlar om, har man en "CPstabil" strömbank så behövs den inte. men alla har inte råd att köpa nog många batterier för att det ska bli "CPstabilt", då gör en kondensator att den blir relativt stabil och det är en märkbar skillnad!
mja, det va anledningen till att jag kopplade ur dom med
alla högtalare fram monterades ytterst tillfälligt, eftersom bara hatthyllan var en projektuppgift.
om du tror att bilen ser ut sådär i nuläget så har du ju fel, har inte lagt in uppdateringar på eevigheter..
t.ex. sitter rockfordarna i glasfiberbafflar och är uppvinklade ist för att spela upp i rutan, fick offra värmekanalen.. dörrsidorna är helplastade och plåten dämpad med dynamat, förnsterhissar bortplockade...
hur länge jag hållit på med det är inte av vikt i detta fall, men det är ynkliga 5 år..
detta är teori och praktik, hade jag inte vetat att det va sant hade jag inte yttrat mig i frågan över huvud taget.
övertramp? hade jag varit rädd för det hade jag väll aldrig gett mig in i en diskussion på garaget
kritisera så mycket du vill, det är därför bilderna ligger där