3173
Sök

Var hittar jag fingängade bultar i Uppsala?

150 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Jag har dragit av några rostiga bultar till bromsarna. Fingängad M10 skulle jag gissa på. Var 17 hittar man såna? ClasO och Biltema har inget. Finns det en vettig järnaffär nånstans i Uppsala?

Mekar på en Mondeo TDCi -06 och en gammal Ducato husbil från 1999.

7 Inlägg
10 oktober 2007
kolla med dione dom har en hel del bultar

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 oktober 2007
Har du någon Autoexperten därute?
Tror du inte det kan vara UNF eftersom det hör till bromsar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

150 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Jag hörde med Autoexperten, dom hade inte, men jag blev hänvisad till maskin och verktyg som har: http://www.uppsalamaskin.se Dom säljer även till privatpersoner. Tack för hjälpen!

150 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
När jag väl kom fram till maskin och verktyg så har dom såklart bara det vanliga Biltemasortimentet. Suck! Men, dom hänvisade mig till Dione kullager, som faktiskt har skruv! http://www.dione.se/ Tur att det finns åtminstone EN välsorterad butik i Uppsala, staden där hantverk är exotiskt.

12 086 Inlägg
17 oktober 2007
Åk till en järnhandel såklart, Järnia, Bipart mm mm.. Inte säkert att de har alla fingängor men M10x1.25 borde de ha. Ev är de M10x1 (samma gänga som de flesta bromsnipplar) Men de bör de ha oxå.

150 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Järnhandel? I Uppsala? Skämtar du? smile Detta är "anti-gör-det-själv-staden". Järnia slog igen strax efter Clas Ohlson öppnat. Folk lagar knappt punka själv för att inte tala om ställa in växlarna på cykeln eller byta till vinterdäck.

M10x1.5 har Biltema, Clas Ohlson mm, men 1.25 och 1.0 har bara Dione (som ju glass tippsade om i första inlägget). Jag minns den gamla goda tiden när jag bodde i Leksand, det är ett civilecerat ställe där man kan få tag på vad som helst. Uppsala... Nja.

2 655 Inlägg
17 oktober 2007
Det är tur att Dione finns.. De brukar kunna lösa det mesta för oss som fortfarande vågar skruva själva.. smile

Sök