tja såg två bilar ut en kväll som hade grönt respektive rosa xenonljus jäkligt häftigt men lagligt?
He he!! Skojar du eller??
Det är ju inte ens lagligt att eftermontera vanliga vita xenonlampor, eftersom du måste ha automatisk nivåreglering ihop med dessa.
Det sistnämnda brukar dock fungera ganska bra om man väljer en färgtemperatur på max 6000 kelvin. Då brukar inte polisen bry sig allt för mycket.
Besiktningen däremot, gillar INTE eftermonterade xenonlampor.
// Thomas
jo att man inte får eftermontera utan nivåreglering de visste jag men om man har det är det då lagligt ? tror inte polisen gillar sånt, tängte mäst om det fanns nån lag om det änn?visste inte ens om att det fanns andra färger än vita,blå
Visst är det så, men mitt påstående var snarare över vilken färgtemperatur poliserna brukar reagera på eller ej.
Har du en färgtemp på max 6000K så brukar dom i regel inte se någon direkt skillnad, och har då således inte något att anmärka på heller.
// Thomas
Mitt svar var mer riktat till frågan om det var lagligt eller ej. Men jag håller med dig, jag har 8000K och ännu har ingen polis reagerat! Rosa eller grönt däremot lär de nog inte vara helt nöjda med