2804
Sök

Trimma 9-5 Aero (Ang motorras)

Turbo lover
555 Inlägg
20 oktober 2007
#21
Låter som hårt ställda klåparprogram utan koll på avgastemp wink


2 164 Inlägg
20 oktober 2007
#22
Jag vet inte om de är aluminium eller inte i 9-5 men dom kolvarna är ren skit.
Sen är de när 9-5 motorn kom som T7 motor satt i.
Byt kolvar i den motorn och man slipper ras och den är mycket mindre känslig för öppen dump eller inte.

MVH

F


482 Inlägg
20 oktober 2007
#23
tack för svaret, V6 an som sitter i nya 93 aero är det några problem med trim till den vart ligger gränsen för vad den klara? nån som vet har erfarenheter av detta?

just real power
no turbo shit

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 oktober 2007
#24
snackcalahan skrev:
tack för svaret, V6 an som sitter i nya 93 aero är det några problem med trim till den vart ligger gränsen för vad den klara? nån som vet har erfarenheter av detta?

vad menar du för gränser? Har du pengar till det kan du få ur 1000hk men eftersom det är en N/A får du börja med att överladda den om du vill ha effekt...


268 Inlägg
20 oktober 2007
#25
MeloveGolf skrev:
snackcalahan skrev:
tack för svaret, V6 an som sitter i nya 93 aero är det några problem med trim till den vart ligger gränsen för vad den klara? nån som vet har erfarenheter av detta?

vad menar du för gränser? Har du pengar till det kan du få ur 1000hk men eftersom det är en N/A får du börja med att överladda den om du vill ha effekt...

där har du fel? Den motorn är ju redan överladdad wink


482 Inlägg
21 oktober 2007
#26
MeloveGolf skrev:
snackcalahan skrev:
tack för svaret, V6 an som sitter i nya 93 aero är det några problem med trim till den vart ligger gränsen för vad den klara? nån som vet har erfarenheter av detta?

vad menar du för gränser? Har du pengar till det kan du få ur 1000hk men eftersom det är en N/A får du börja med att överladda den om du vill ha effekt...

Vad den klarar av innan du måste börja öppna upp motorn och börja bytta hela innan mätet, klart man kan få ut det men de är inte så mycket standard över den motorn då

just real power
no turbo shit

2 164 Inlägg
21 oktober 2007
#27
Den motor familj som V6an i 9-3ss/sc till hör finns de färdig preppade block för effekt upp till 1600 hk.

MVH

F


76 Inlägg
21 oktober 2007
#28
läste lite här såg ut som om ni vet vad ni snackar om....jag vill byta turbo i min 93 det sitter en garett va för garett vet jag inte...någon som har några råd? förlåt om jag avbryter din tråd

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
21 oktober 2007
#29
Patric_87 skrev:
läste lite här såg ut som om ni vet vad ni snackar om....jag vill byta turbo i min 93 det sitter en garett va för garett vet jag inte...någon som har några råd? förlåt om jag avbryter din tråd

9-3
9-3 2,0 154/185/200hk 98-00 Garrett TB2569
9-3 2,0 150/185hk 00-03 Garrett GT17
9-3 2,2D 99- Garrett GT15S
9-3 Aero/2,0T 205 hk 00-03 Mitsubishi TD04HL-15t 5#
9-3 Viggen Mitsubishi TD04HL-15t 5#

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

227 Inlägg
21 oktober 2007
#30
har en ny renoverad 95 motor på hyllan hemma bara o köpa om du e intresserad!

482 Inlägg
21 oktober 2007
#31
Fredrik-79 skrev:
Den motor familj som V6an i 9-3ss/sc till hör finns de färdig preppade block för effekt upp till 1600 hk.

MVH

F

Då lär den ju röra på sig skapligt:P

just real power
no turbo shit


Sök