3295
Sök

gas alpha 62x inkoppling

74 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Hej,

Har köpt ett GAS Alpha 62x, tydligen fick man bara med ett filter till diskanten, min fråga är om jag kan koppla det såhär?

Har ett 4-kanaligt steg varav 2 kanaler går till Basarna.

kan jag ta de andra 2 kanalerna såhär.

1 kanal till vänster mellanregister-- vidare till delningsfilter och diskant.

1 kanal till Höger mellanregister-- vidare till delningsfilter och diskant.

eller lär man ta allt på olika kanaler??

tack för Hjälpen

Skräddarn säger nej

16 197 Inlägg
22 oktober 2007
de stämmer helt rätt.. dom nya alpha kiten har bara delningsfilter till diskanterna så du parallelkopplar distanterna å mellanregistret..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

12 086 Inlägg
30 december 2008
evilaudio skrev:
de stämmer helt rätt.. dom nya alpha kiten har bara delningsfilter till diskanterna så du parallelkopplar distanterna å mellanregistret..

De realiserar dessa kitt på Brl för 480kr och är sugen.. så priset är ju rätt, är de något o ha? Sökte lite och fann både bu och bra tyckte jag.
Jag behhöver inget tävlingsljud men jag vill att de låter vettigt.

Ska ha 2 i varje dörr fram utöver de som sitter original på en E34

De är uppenbarligen gamla som gatan såg jag nu på tråddatumet tongue (gör mig inget iofs)
Senast redigerat av JapMax (30 december 2008)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 december 2008
Precis som evilaudio säger så är det bara filter till diskanten då de utnyttjar mellanregistret naturliga avrulling i frekvensomfång.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

12 086 Inlägg
30 december 2008
Lonefox skrev:
Precis som evilaudio säger så är det bara filter till diskanten då de utnyttjar mellanregistret naturliga avrulling i frekvensomfång.

Va?

Jag vill bara veta om de är ett bra köp

9 Inlägg
17 april 2009
Gekås är ju fan så mkt billigare kosta under 300 om jag inte minns fel när jag köpte mina:D

Men till en annan fråga, någon som har ett parameterschema på dessa, så att man kan bygga en låda till hemmaljud? Känner att den informationen jag får på paketet inte räcker för att använda PRObox2000.

Kommer jag att behöva en sluten eller reflexlåda? Alla tips välkomnas.

Det gäller alltså separata högtalarlådor till GAS Alpha 62x:

"Högtalare: Tvåvägs 6,5 tum. Förstärkt polypropylenmembran. Butylgummiupphängning. 25mm talspole i aluminium. 1-tums silk diskant. Känslighet 90dB. Frekvensomfång 60-20000Hz. Effekttålighet 120W max 60W RMS. 10oz-magnet. Delningsfilter 6dB/branthet (3,3uF). Monteringsdjup 60mm. Monteringshål 144mm."

Behöver mer info än detta, typ VAS, QTS, osv
Senast redigerat av AnuBiz (17 april 2009)

9 Inlägg
17 april 2009
JapMax skrev:
Lonefox skrev:

Va?

Jag vill bara veta om de är ett bra köp

Det beror ju på vilket slutsteg du har. Ju bättre slutsteg desto bättre ljud. Och personligen är jag ljudälskare och jag tkr att jag har ett bra ljud med dessa högtalare!smile

Sök