Jag undrar om någon kan hjälpa mig en en enklare felsökning till min BMW eller om det finns några vanliga orsaker till detta, har inte direkt någon lust att låta en mekaniker felsöka den direkt för en dyr slant om det är något av enklare karaktär.
Hur som helst körde jag lugnt på landsväg när det smällde till i bak på bilen och något började knacka ganska kraftig. Naturligtvis stannade jag och kollade men hittade inget på plats, min kompis sa att det kanske var fjärdren men den såg hel ut, men svårt att se utan att hissa upp den kanske.
Bakvagnsbussningarna byttes juni -06,
alla hjullager byttes i januari -05,
alla gimmilagren i hjulsystemer (ingen aning om vad det är, hehe) februari -04,
nya trumbromsar bak maj -05,
samt alla bromsrör i januari -01.
Klart att det kan slitas ut igen men den har gått c:a 1000 mil om året den sista perioden och dessutom körd av ett äldre par i över 19 av dess 20-åriga liv.
Ljudet (knackningarna) blir starkare ju fortare man kör och svänger jag kraftigt åt höger gnisslar/dunkar/knackar det och låter som det kommer från vänster bak men det lätt att lura sig på sånt.
Jag är extremt tacksam för lite hjälp. I morgon tänkte jag handla en verkstadsbok från Hayne's, kanske går upp ett ljus då.