3297
Sök

Hillman, billigt men junk?

527 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hur låter Hillman?
Är ljudet bra?
Tror ni produkten och skärmen tål -25 C-till +45C (en kall vinter och en varm sommar)
Prisvärt iallafall, men klarar den av att brukas i en bilmiljö?

http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=643

90 Inlägg
25 oktober 2007
Jag har också sett it-sajtens utbud och jag tycker att för dom priserna dom har så är det värt att chansa.

Jag har tittat på videokameror iof men som sagt bara att handla och kolla om grejerna funkar...

Hällre sist än saab!

527 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Någon kan gärna få ha köpt innan och berätta om det var något att ha eller ej :-)
Jag har hört att kina prylar (hillman är väl kina?) ska låta rätt illa!?

42 Inlägg
25 oktober 2007
Loffe123 skrev:
Hur låter Hillman?
Är ljudet bra?
Tror ni produkten och skärmen tål -25 C-till +45C (en kall vinter och en varm sommar)
Prisvärt iallafall, men klarar den av att brukas i en bilmiljö?

http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=643

Klart nytt för mig men blir ju nyfiken att höra vad som tycks av någon som testat som sagt!!

Själv har jag fyllt bilen med Zachrys grejer och kan klart rekomendera deras grejer

52 Inlägg
25 oktober 2007
Polaren köpte en dvd-spelare till bilen därifrån med 3" skärm, skärmen är faktiskt väldigt bra, trodde den skulle vara mycket sämre (nu har det ju inte varit äckligt kallt dock).
Ljudet tycker jag är bra, men det är svårt att avgöra då han inte hunnit dra in något annat än originalhögtalare än.
Tyvärr.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 oktober 2007
Här har vi ytterligare en med oroväckande billiga grejer!
http://www.demadigital.com/index.html
Är det samma sak där är det bara skit eller har ngn lyckats prova det och kan rekommendera det till en andrabil! Bara för att underhålla barnen hade ju inte tänkt att sitta på lördagkvällen och kolla film direkt! Bara en liten rolig grej att ha!

-Mike-

Körv
3 535 Inlägg
25 oktober 2007
En kompis har en dvd-stereo-skärm därifrån. Och jag som är rätt kräsen tyckte det lät bra smile

Truckdriving Man

hmmmm
1 094 Inlägg
25 oktober 2007
jag har en hillman hdc 1440 dvd stereo i bilen. låter väldigt bra med den, suround ljud i den. ljudet blir väldigt klart med den dock har jag ju inte orginal högtalare i bilen. men helt klart är stereon bättre än min förra. hade en sony xplod, har även deras 7" skärm o bilden är mkt klar o fin.

enda negativa med dessa saker är att dom drar massor av ström. så jag har vip brytare i min för att döda strömmen. jag behöver ju inte hålla på o ställa in stereon hela tiden för den står alltid på 0 av alla saker. och ljudet är grymt bra.

jag kan rekomendera att köpa från dom iaf.

MVH

Björn

52 Inlägg
25 oktober 2007
Du menar att den stjäl ström när bilen är avstängd eller vadå?

hmmmm
1 094 Inlägg
25 oktober 2007
TheeDude skrev:

jupp den själ ström då. troligtvis är det "minnet" i stereon som drar massa. dom sa iaf det på it sajten när jag pratade med dom. o sen har jag inge bra batteri i volvon. bara ett vanligt 55a som är köpt på volvo. tanken var o sätta i ett optima men ska ju ändå sälja bilen så

52 Inlägg
25 oktober 2007
Gloremir skrev:
TheeDude skrev:

jupp den själ ström då. troligtvis är det "minnet" i stereon som drar massa. dom sa iaf det på it sajten när jag pratade med dom. o sen har jag inge bra batteri i volvon. bara ett vanligt 55a som är köpt på volvo. tanken var o sätta i ett optima men ska ju ändå sälja bilen så

Tack så mycket för den informationen, jag ska nämna det åt polaren.

hmmmm
1 094 Inlägg
25 oktober 2007
va så lite så. o tror inte han behöver oroa sig om tempen heller. för stereon + skärmen satt i bilen hela vintern. dock stog bilen i kall garage men runt 10-15 minus var det där inne. o har haft den i på sommaren också så inga problem.

så bara o handla o se glad ut tongue

527 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Bra, tack för lite referenser!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 oktober 2007
Tycker din rubrik säger allt wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

527 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Jag har ägt en JVC som tystnade efter ett år, två olika Sony som inte kunde spela kopierade skivor eller skivor med minsta lilla repa på, samt en pioneer som tappade displayen efter ett år.
Så jag är inte direkt imponerad av det märkessortiment som redan finns.

Det verkar numera vara väldigt svårt att tillverka en bilstereo som håller en bils livslängd.

1337
1 343 Inlägg
25 oktober 2007
Det beror nog på vilken bil du menar när du menar livslängd!!!
Vissa koreanska bilar har en förmåga att inte leva så länge!

I'm not a fighter, I'm a lover!

17 Inlägg
25 oktober 2007
jag har spelaren du länkar till.. den funkar skitbra.. ljudet är klart och tydligt.. väldigt prisvärd!

Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2007
lagunamannen skrev:
jag har spelaren du länkar till.. den funkar skitbra.. ljudet är klart och tydligt.. väldigt prisvärd!

Frågan är hur länge, och vad man jämför med...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

527 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Nille_del_Mar skrev:
Det beror nog på vilken bil du menar när du menar livslängd!!!
Vissa koreanska bilar har en förmåga att inte leva så länge!

Normal livslängd för en bil är väl över 20 000-30 000 mil och en 15-20 år på nacken iallafall :-)
Är väl överlag inge fel på koreanska bilar. Småbilar i allmänhet  tenderar väl att hålla färre mil och år.

Illustratör
826 Inlägg
25 oktober 2007
Saker som är kända för att pajja på kinaenheter är väl bl.a. lasern? Dom gör ju verkligen allt för att pressa ur allt maximalt på så dåliga o billiga komponenter som möjligt..

Själv köpte jag en noname stereo med 4" touch och den höll 2v. Är nu inne på min 4'e likadana stereo (eller borde vara men företaget har inte velat skicka tillbaka den på 3 månader. tongue ) Och 2st har just lasern pajjat på.. Dom andra två ville helt enkelt inte starta.

Tänker...

Sök