3413
Sök

pumpen går ej på min Volvo 740Tic

51 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
HJÄLP!!! köpte en 740:i tic förut,, han trodde de va pumpen som har gått, ja tvångskörde den med batteri,, den gick:S vad kan de vara för fel?

jag Gasar tills det rasar

510 Inlägg
27 oktober 2007
mr:speed skrev:
HJÄLP!!! köpte en 740:i tic förut,, han trodde de va pumpen som har gått, ja tvångskörde den med batteri,, den gick:S vad kan de vara för fel?

Den fungerar ifall du kopplar in den direkt på batteriet .. Kolla pumpreläet .. Brukar vara där det spökar .. Någon löddning som släpper .. Sitter under ciggutaget, ett vit (har ja, men finns grönt med) .. sitter iaf längst upp till vänster .. Annars får du kolla jorden .. Börja med det smile Mvh Johan

51 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
har redan kikat relät,, ja de var ett vitt, hmm de gnistra när ja satte i relät så ström kommer iaf dit,m, bytte relä,, vet ej de kanske var trasigt de med,, för han ja köpte bilen av, bilen hade sått i en lagård, möss har mummsat lite i tändkablar osv:S.... han hade kört ut den och så bara dog den,, altså måste pumpen gått lite innan så de kan vell inte vara nån musfan som käkat av ngn kabel eftersom han klara köra bilen en liten stund,, och dom har juh kört med den då och då hela tiden efter han ställde  den men hur som hälst de hjälpte inte och byta relä:/

jag Gasar tills det rasar

10 287 Inlägg
29 oktober 2007
Förkopplingsmotstånden har inget med pumparna att göra.
Dessa problem brukar vara bränslepumpsreläet men med bilar som stått så där så vet man aldrig.
Man får kolla först om bilen går med tvångskörda pumpar så att man vet det i alla fall. Sedan får man följa strömkretsen från relä - över säkringar - till pumparna och ägna sig åt lite vanlig felsökning.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

67 Inlägg
29 oktober 2007
Kanske kolla elledningarna till pumpen, kan ju vara ett enkelt avbrott.
tex oxiderade kabelkontakter...

Sök