3420
Sök

Någon som är kristen?

blacken
23 december 2007
Rushman skrev: FAKTA: Hade Kyrkan fått bestämma så hade jorden varit i centrum, och allt annat kretsat kring jorden, och när astromomerna motbevisa kyrkans TRO för det är allt erat tjafs är, så ville dom döda dessa. Låter väl inte särsklit bibliskt eller?

Med kyrkan menar väl du Katolska kyrkan. Det var dom som ställde till det för oss kristna genom sitt agerande. Den (Katolska) har inte så mycket med den kristna läran att göra.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
John87 skrev:
blacken skrev:

Vadå att skylla på?. Vänta bara tills den dagen när du får ett par grymma slag "under bältet" av ödet/livet så får du se.

Jag har fått min del av "slag under bältet" och jag tror inte att det blev sämre av att jag inte hade en gud att gråta till.

Men vissa kanske behöver någon omänsklig att prata med när dom känner sig ensamma.
Vi andra klarar oss fint utan.

Vare sig du vill eller kan tro på det, så kan det hända saker och ting i ditt liv där du helt enkelt inte mäktar med "the end of line" så att säga.

Har varit ruskigt, ruskigt nära the end of line. Då jag faktiskt förstog varför folk ter sig till religion. När folk runt omkring en dör och lämnar en på en gång så är livet väldigt tungt.

Men religonen är i ett sånt fall bara en undanflykt, ta dig i kragen å red upp allt istället.

Sky´s the limit...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
Rushman skrev: FAKTA: Hade Kyrkan fått bestämma så hade jorden varit i centrum, och allt annat kretsat kring jorden, och när astromomerna motbevisa kyrkans TRO för det är allt erat tjafs är, så ville dom döda dessa. Låter väl inte särsklit bibliskt eller?

Med kyrkan menar väl du Katolska kyrkan. Det var dom som ställde till det för oss kristna genom sitt agerande. Den (Katolska) har inte så mycket med den kristna läran att göra.

I det fallet menade jag religion mot vetenskap, inte just kristna.

Sky´s the limit...

Forummoderator
26 351 Inlägg
23 december 2007
Jahapp då har man läst igenom alla 29 sidor, om ett ämne man totalt avskydde i skolan och som man trodde man aldrig skulle läsa om igen. Mjojo.
I stället för att nån hoppar på mig för att jag nu säger detta, så kan jag meddela att jag hade kunnat skippa läsningen och gjort nåt helt annat. Men nu var det just antalet sidor som fick mig att börja läsa från sida ett, och inte sluta förrän jag hade nått sista.
Hursomhelst.
Med risk för andra påhopp vill jag bara säga så här i början att jag förmodar att jag är en ateist då jag inte tror på en gud, men gärna vill tro på mig själv - även om det ibland är rätt svårt till och med det.

Men däremot hoppas jag att där finns en gud - eller "Jesus" - som tar emot mig där i pärleporten. För då ska jag slå ihjäl honom. Inget ont menat mot alla troende här nu, men om det skulle visa sig att där fanns en gud och denne inte gjorde nåt för att hjälpa tex min farfar som blev överkörd av sin egen traktor då jag var nio år och såg på - så ska denne "gud" få smaka på egen medicin.
En gång i tiden har jag för mig att jag trodde på något. Kanske en gud. Kanske "något" annat. Men den tron slutade abrupt när farfar avled.
Eller när min flickvän blev innebränd.
Eller när farmor avled..
Eller..ja det är en lång historia.

Kommer aldrig tro på något väsen eller en gud.
Men jag hoppas gud - eller "Jesus" - finns...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

281 Inlägg
23 december 2007
Rushman skrev:
laika skrev:
Rushman skrev:
som jag tidigare sa så har jag inte läst bibeln särskilt noga nej. Och jag visste inte att dom längre bak i bibeln har förklarat detta angående adam, jag behärskar inte hebreiska nej, vad det nu har med saken att göra...

Och jag vet att bibeln är skriven för längesen, och jag påpekade just att kristna inte ändrar sig. Dom skulle aldrig ge med sig oavsett vilka bevis som står emot dom.
Och troende tillför forskning mycket lite, varken idag eller för 500 år sedan. För dom behöver inte forska. Det finns ju redan svar på "allt" 

Har du några svar angående otrogna kvinnor och dinosauriernas tid oxå?
Jag är här för att lära, och ifrågasätta, även om man oftast blir dödad i andra länder för detta när det gäller religion... ^^

Näh du drog ju till så hårt i slutet på om att alla kristna har levt i totalt ovetande om religionen dom tror på så jag antog att du var ett proffs på nått sätt med tanke på att du tyckte det skulle vara pinsamt för kristna att inte veta vad adam betyder.

Men varför ska man ändra sig? blir inte det mer motsägelsefullt om religion ändrar sig för minsta lilla? För övrigt så har du fortfarande inte fattat vad jag menade i mina tidigare inlägg där jag skrev att VETENSKAP OCH RELIGION ÄR TVÅ SKILDA SAKER! Religion är inte ute efter att tillföra vetenskapen nått precis som vetenskapen inte är ute efter att tillföra religionen något. Och religionen forskar inte människor gör det. Men bara för att det finns religion innebär inte det att människor slutar undra om hur världen fungerar. om vi ser det ur ett teologiskt perspektiv, så skapade gud världen och allt i den varför inte utforska och lära sig så mycket man kan om guds skapelse? Det rent ut förspråkas i bibeln. Då det klart och tydligt står att människan skapades för att styra över och ta hand om jorden. Alltså är det vår plikt enligt bibeln att lära oss så mycket vi kan om världen runt oss för att kunna sköta om den så bra det går.

Kolla bara hur det går när vi inte vet vad vi sysslar med. Hade vi vetat under industraliseringen att förbränning av olja skapar så många problem så det faktistk gör så hade vi inte byggt uppe hela vårt samhälle runt oljan och fossila bränslen. I vilka länder blir man dödad för att man ifrågasätter religionen? det är isånafall extremist stater som de flesta religiösa tar avstånd ifrån.

vad är det du undrar om otrogna kvinnor? Är väl ingen skillnad på dom och otrogna män. Dom bedrar sina respektive livskamrater vad är det som är så svårt greppa med det? Och dinosaurierna tror man levde på jorden för flera miljoner år sedan. fast det får man väl lära sig i grundskolan? fick jag göra iallafall

Okej, vill du börja snacka dinosaurier och vetenskap så kan vi gärna göra det. Dessa ämnen är jag däremot delvis ganska insatt i. Som jag frågade tidigare så undrar jag hur man kan ha missat de 200 miljoner år dinosaurier härskade vår jord, och hur Gud tänkte när han för 65 miljoner år sedan raderade ut 96% av allt liv på våran jord. För oavett anledning, komet, vulkanutbrott som man än inte är säker på så låg ju allas våran mäktiga Gud bakom detta eller hur? Å det verkar lite elakt.. Men jag är säker på att det finns något "högre syfte" med detta oxå eller hur?

FAKTA: Hade Kyrkan fått bestämma så hade jorden varit i centrum, och allt annat kretsat kring jorden, och när astromomerna motbevisa kyrkans TRO för det är allt erat tjafs är, så ville dom döda dessa. Låter väl inte särsklit bibliskt eller?

Jag skiter i religion i vanliga fall. Jag ser er enbart som mindre vetande ärligt talat. Kanske låter trångsynt och cyniskt men så är min syn. Men inte fan är det forskare som går runt å knackar dörr och prackar på oss livets ord, jehovas vittne å sånt?
Inte är det vetenskapsmän som via sin tro dödar miljontals människor? Och står för större delen av allt krig som finns här på våran jord. Och detta är just för att när de olika religionerna motsätter sig varandra finns ingen lösning, eftersom det inte finns något konkret någonstans, det är tjafs mot tjafs, och våld är enda lösningen.

Det är när troende (i detta fallet inte kristna) kapar flygplan och kör in i byggnader som jag börjar störa mig litegrann, och i nyfikenhet ifrågasätta. Både Allah och Gud. Att skapa världskaos och sätta skräck i människor kan ju inte vara någon religions syfte eller hur?

mindre vetande...för att man tror på gud.....du e ju hemskt sorglig människa...och smartast på garaget med ser ajg att du är.....

/Deki

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 december 2007
AirOne skrev:
Jahapp då har man läst igenom alla 29 sidor, om ett ämne man totalt avskydde i skolan och som man trodde man aldrig skulle läsa om igen. Mjojo.
I stället för att nån hoppar på mig för att jag nu säger detta, så kan jag meddela att jag hade kunnat skippa läsningen och gjort nåt helt annat. Men nu var det just antalet sidor som fick mig att börja läsa från sida ett, och inte sluta förrän jag hade nått sista.
Hursomhelst.
Med risk för andra påhopp vill jag bara säga så här i början att jag förmodar att jag är en ateist då jag inte tror på en gud, men gärna vill tro på mig själv - även om det ibland är rätt svårt till och med det.

Men däremot hoppas jag att där finns en gud - eller "Jesus" - som tar emot mig där i pärleporten. För då ska jag slå ihjäl honom. Inget ont menat mot alla troende här nu, men om det skulle visa sig att där fanns en gud och denne inte gjorde nåt för att hjälpa tex min farfar som blev överkörd av sin egen traktor då jag var nio år och såg på - så ska denne "gud" få smaka på egen medicin.
En gång i tiden har jag för mig att jag trodde på något. Kanske en gud. Kanske "något" annat. Men den tron slutade abrupt när farfar avled.
Eller när min flickvän blev innebränd.
Eller när farmor avled..
Eller..ja det är en lång historia.

Kommer aldrig tro på något väsen eller en gud.
Men jag hoppas gud - eller "Jesus" - finns...

Samma här, så mycket hemskt påhittet "religion" har åsamkat världen. Själv har jag oxå en hel del anledningar att inte tro på någon gud eller likande. Men det är inte därför jag är ateist, det är för att det är uppenbart dravel...

Sky´s the limit...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 december 2007
_deki_ skrev:
Rushman skrev:
laika skrev:

Näh du drog ju till så hårt i slutet på om att alla kristna har levt i totalt ovetande om religionen dom tror på så jag antog att du var ett proffs på nått sätt med tanke på att du tyckte det skulle vara pinsamt för kristna att inte veta vad adam betyder.

Men varför ska man ändra sig? blir inte det mer motsägelsefullt om religion ändrar sig för minsta lilla? För övrigt så har du fortfarande inte fattat vad jag menade i mina tidigare inlägg där jag skrev att VETENSKAP OCH RELIGION ÄR TVÅ SKILDA SAKER! Religion är inte ute efter att tillföra vetenskapen nått precis som vetenskapen inte är ute efter att tillföra religionen något. Och religionen forskar inte människor gör det. Men bara för att det finns religion innebär inte det att människor slutar undra om hur världen fungerar. om vi ser det ur ett teologiskt perspektiv, så skapade gud världen och allt i den varför inte utforska och lära sig så mycket man kan om guds skapelse? Det rent ut förspråkas i bibeln. Då det klart och tydligt står att människan skapades för att styra över och ta hand om jorden. Alltså är det vår plikt enligt bibeln att lära oss så mycket vi kan om världen runt oss för att kunna sköta om den så bra det går.

Kolla bara hur det går när vi inte vet vad vi sysslar med. Hade vi vetat under industraliseringen att förbränning av olja skapar så många problem så det faktistk gör så hade vi inte byggt uppe hela vårt samhälle runt oljan och fossila bränslen. I vilka länder blir man dödad för att man ifrågasätter religionen? det är isånafall extremist stater som de flesta religiösa tar avstånd ifrån.

vad är det du undrar om otrogna kvinnor? Är väl ingen skillnad på dom och otrogna män. Dom bedrar sina respektive livskamrater vad är det som är så svårt greppa med det? Och dinosaurierna tror man levde på jorden för flera miljoner år sedan. fast det får man väl lära sig i grundskolan? fick jag göra iallafall

Okej, vill du börja snacka dinosaurier och vetenskap så kan vi gärna göra det. Dessa ämnen är jag däremot delvis ganska insatt i. Som jag frågade tidigare så undrar jag hur man kan ha missat de 200 miljoner år dinosaurier härskade vår jord, och hur Gud tänkte när han för 65 miljoner år sedan raderade ut 96% av allt liv på våran jord. För oavett anledning, komet, vulkanutbrott som man än inte är säker på så låg ju allas våran mäktiga Gud bakom detta eller hur? Å det verkar lite elakt.. Men jag är säker på att det finns något "högre syfte" med detta oxå eller hur?

FAKTA: Hade Kyrkan fått bestämma så hade jorden varit i centrum, och allt annat kretsat kring jorden, och när astromomerna motbevisa kyrkans TRO för det är allt erat tjafs är, så ville dom döda dessa. Låter väl inte särsklit bibliskt eller?

Jag skiter i religion i vanliga fall. Jag ser er enbart som mindre vetande ärligt talat. Kanske låter trångsynt och cyniskt men så är min syn. Men inte fan är det forskare som går runt å knackar dörr och prackar på oss livets ord, jehovas vittne å sånt?
Inte är det vetenskapsmän som via sin tro dödar miljontals människor? Och står för större delen av allt krig som finns här på våran jord. Och detta är just för att när de olika religionerna motsätter sig varandra finns ingen lösning, eftersom det inte finns något konkret någonstans, det är tjafs mot tjafs, och våld är enda lösningen.

Det är när troende (i detta fallet inte kristna) kapar flygplan och kör in i byggnader som jag börjar störa mig litegrann, och i nyfikenhet ifrågasätta. Både Allah och Gud. Att skapa världskaos och sätta skräck i människor kan ju inte vara någon religions syfte eller hur?

mindre vetande...för att man tror på gud.....du e ju hemskt sorglig människa...och smartast på garaget med ser ajg att du är.....

Ovilja att lära sig, att inte ta till sig nya upptäckter, att lita blindt på en gammal bok. Det är inget som kännetecknar en smart individ i mina ögon...

Sky´s the limit...

blacken
23 december 2007
Rushman skrev:
blacken skrev:
John87 skrev:

Jag har fått min del av "slag under bältet" och jag tror inte att det blev sämre av att jag inte hade en gud att gråta till.

Men vissa kanske behöver någon omänsklig att prata med när dom känner sig ensamma.
Vi andra klarar oss fint utan.

Vare sig du vill eller kan tro på det, så kan det hända saker och ting i ditt liv där du helt enkelt inte mäktar med "the end of line" så att säga.

Har varit ruskigt, ruskigt nära the end of line. Då jag faktiskt förstog varför folk ter sig till religion. När folk runt omkring en dör och lämnar en på en gång så är livet väldigt tungt.

Men religonen är i ett sånt fall bara en undanflykt, ta dig i kragen å red upp allt istället.

Det finns tillfällen när man inte kan "ta sig ikragen" man orkar helt enkelt inte. När din egen kraft inte förmår mera, det brukar kallas " de brustna repens plats". När man är där, då är man inte så värst stöddig längre. Det finns inget som garanterar att just du ska hamna där. och i den mån som du kan be så ska be att du aldrig hamnar där, för det är där som folk tar sitt liv när dom hamnar där.

CarCass
627 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
[Det finns tillfällen när man inte kan "ta sig ikragen" man orkar helt enkelt inte. När din egen kraft inte förmår mera, det brukar kallas " de brustna repens plats". När man är där, då är man inte så värst stöddig längre. Det finns inget som garanterar att just du ska hamna där. och i den mån som du kan be så ska be att du aldrig hamnar där, för det är där som folk tar sitt liv när dom hamnar där.

Det är däför religösa är så trångsynta, vadå inte går att "ta sig i kragen" Finns det något sånt? Egentligen..

Edit: När ni citerar, ta bort det ni inte behöver
Senast redigerat av CarCass (23 december 2007)

Join the Evolution

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
Rushman skrev:
blacken skrev:

Det finns tillfällen när man inte kan "ta sig ikragen" man orkar helt enkelt inte. När din egen kraft inte förmår mera, det brukar kallas " de brustna repens plats". När man är där, då är man inte så värst stöddig längre. Det finns inget som garanterar att just du ska hamna där. och i den mån som du kan be så ska be att du aldrig hamnar där, för det är där som folk tar sitt liv när dom hamnar där.

I ärlighetens namn så var det inte långt ifrån att jag gjorde just detta. Men är det verkligen p.g.a. svaghet man ska ty sig till en grupp? Ett desperat behov av samhörighet...

Sky´s the limit...

blacken
23 december 2007
Rushman skrev:
blacken skrev:
Rushman skrev:

I ärlighetens namn så var det inte långt ifrån att jag gjorde just detta. Men är det verkligen p.g.a. svaghet man ska ty sig till en grupp? Ett desperat behov av samhörighet...

Det är ett vanligt "folkmuns fakta fel" att Gud enbart verkar till en grupp. Till Gud och Jesus så har man en personlig relation dvs han är en personlig Gud, han frälser en för den man är, där man är. Det har inget med en grupp eller församlings tillhörighet att göra.
Senast redigerat av blacken (23 december 2007)

Master
179 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
Deathcore skrev:
blacken skrev:

Dom företeelserna kan vi bara skylla på oss själva att det är så. Och ingen annan.

ALLT som är dåligt i Världen skyller ni oss själva för. Allt bra däremot, det är Guds förtjänst. PATETISKT.

Kan du verkligen förneka att allt skit som vi har i denna värld inte är våran egen förskyllan?. Att om vi vill så kan vi förändra våran värld och vi väljer att inte göra så?.  Nädu gosse lilla dom problem vi har idag är helt vårat eget fel.

Ett bra exempel på att Gud inte finns med andra ord.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 december 2007
Gud skapa inte oss! Vi skapa Gud

C H E V R O L E T <3

Master
179 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
Deathcore skrev:
blacken skrev:
"Plugga kemi så kanske du förstår att möjligheterna finns men att chansen är sjukt liten.
Och precis som jag skrev; kaos sysslade Gud med, evolutionen tog sin tid.
Evolutionen ser jag täcken på när man gräver upp miljontals år gamla dinosaurieben t.ex. Eller var det Gud som la dom där eller hur var det ?
Och till sist: alla som håller på med yoga är inte hinduer."

Chansen är inte "sjukt liten", Den är omöjlig om man ser till den tidsrymd som har förflutit från "begynnelsen" till nu.
Evolution och kristendom ÄR inte oförenliga, tvärt om.
Och yoga ÄR hinduism för det ingår i den hinduistiska liturgin. Att förneka det är som att säga att bön inte ingår i den kristna läran.

Chansen överhuvudtaget existerade eftersom vi lever idag. Berätta istället hur Gud uppstod ur ingeting.
Yoga, kommer från Hinduismen, men det betyder FORTFARANDE inte alla det bara är hinduer som håller på med det. Dom flesta använder det i avslappningssyfte. Tro mig.

Answer this: Kain dödade Abel, hur fick Kain barn sen, den enda levande kvinnan var hans mor Eva. Är du förespråkare för incest? Jag gav samma fråga till "Shalom-folk" när jag gick i 5an i skolan. Totalt ägda. Jag fick ett helt absurt svar men nu undrar jag vad du tror.

Chansa på att Adam och Eva kanske pökade en dotter eller två, vem vet?

Men det vet vi ju inte. Så bibeln brister. Där har du ett exempel.

Om dom nu gjorde det, varför står det inte i bibeln? Var det så svårt att få med en så VIKTIG detalj? Du vill väl veta vad du är grundad ifrån, inte sant? Hur kan man öht missa det..

Master
179 Inlägg
23 december 2007
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Blacken: Jag väntar fortfarande på att du ska bevisa att det finns en gud och allt det tramset utan att hänvisa till bibeln.

Där har du "pudelns kärna" Du måste själv söka dig fram till Gud.  Ett tips, vägen till Gud går genom Jesus och ingenting annat.  Det verkar vara helt galet, det tyckte jag med en gång i tiden, Jag växte upp i ett hem som var så långt ifrån Gud som det är möjligt, det var bara evolutionen, Darwin och hela köret för hela "slanten". Så jag vet hur otroligt korkat allt om den kristna tron kan låta för en del. Och ändå till trots så är jag idag troende. smile

Du har blivit hjärntvättat med andra ord?

Master
179 Inlägg
23 december 2007
Rlundgren skrev:
Alla tycker och tänker olika, så är det bara, det kommer man inte ifrån. Låt dom som vill tro på gud m.m göra det. Hur skulle samhället se ut om ALLA trodde, tänkte och gjorde likadant?    Jag personligen är inte kristen eller något sånt men ja har inget emot kristendom och liknande så länge folk inte knackar dörr eller liknande och försöker pracka på en att bli kristenl och så länge det inte skapar problem i vårat samhälle.  Kristendomen har funnits i sverige hur länge som helst och det har funkat felfritt, så varför skulle de inte fungera nu ? Som sagt, låt folk tro och tycka vad dom vill smile

Du måste tänka utanför gränserna.. Funkar religionerna nere i mellanöstern? Aldrig. Kristendomen, speciellt i Sverige är en lugn religion. Men kolla hur överdrivet allt blivit i stora delar av Asien. Det är helt sjukt.
Folk får tro vad de vill, det är det dom gör. Turfan är väl med att det inte är vi oberoendes liv som går åt helvete. I typ mellanöstern och arabvärlden blir du tvingad att tro, i USA blir du hjärntvättat i att tro. Sverige borde väl vara ett framåtsträvande samhälle med folk som väljer själva hur blåst man vill bli. Jag är så ini helvetes emot att familjer uppfostrar sina barn att bli kristna, precis som dem. DET är hjärntvättning och det är på det viset skiten håller i sig.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 december 2007
Religion är en bra ursäkt att slippa tänka själv

Sky´s the limit...

410 Inlägg
24 december 2007
CarCass skrev:
Kanske var lite flummig, men 'riktiga' fakta. Alltså fakta det finns något bakom. Gravitationen, Herr Newton började med en teori vad den berodde på, sen Einstein. Vetenskapliga tester och uträkningar.

En gammal grek? som jag inte kommer ihåg namnet på  ansåg att det var att, säg stenen som du kastade upp i luften längtar hem till jorden och kommer tillbaka. Okej den kunde på nåt sätt förklara fenomenet men det var ändå taget ur luften.

problemet med just gravitation är att än idag har vi inte kommit längre än grekerna eller newton ändå har vi haft ett antal tusen år på oss. Det jag menade är att alla krafter uppstår av  en lika stor men motriktad kraft, och alla krafter överförs av en partikel eller i om det är fråga om ljus som kvanta. Dock är det så att man vet otroligt lite om gravitationen. Man har kallat kraftpartikeln för graviton men man har aldrig observerat den utan bara antagit att den existerar eftersom alla andra krafter överförs med hjälp av partiklar. Så egentligen har vi inte kommit mycket längre än newton vad gäller gravitationen.

410 Inlägg
24 december 2007
Deathcore skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Blacken: Jag väntar fortfarande på att du ska bevisa att det finns en gud och allt det tramset utan att hänvisa till bibeln.

Där har du "pudelns kärna" Du måste själv söka dig fram till Gud.  Ett tips, vägen till Gud går genom Jesus och ingenting annat.  Det verkar vara helt galet, det tyckte jag med en gång i tiden, Jag växte upp i ett hem som var så långt ifrån Gud som det är möjligt, det var bara evolutionen, Darwin och hela köret för hela "slanten". Så jag vet hur otroligt korkat allt om den kristna tron kan låta för en del. Och ändå till trots så är jag idag troende. smile

Du har blivit hjärntvättat med andra ord?

Vem är hjärntvättad egentligen? Det är väl ändå så att du som är uppväxt i ett ickekristet hem och vart uppväxt med enbart vetenskapen att tro på i allt är lika hjärntvättad som en som har blivit uppväxt med religionen. Du är lika hjärntvättad till att inte tro som den som har det från barnsben. Min poäng är att sluta tjafsa om hjärntvätt och inse att det inte är en fråga om hjärntvätt eller inte. Allt i livet handlar om val, vi föds (de flesta av oss iallafall) som fria människor och tvingas göra val i våra liv fria val du har gjort dina precis som alla andra som är troende.

410 Inlägg
24 december 2007
Deathcore skrev:
blacken skrev:
Deathcore skrev:

Chansen överhuvudtaget existerade eftersom vi lever idag. Berätta istället hur Gud uppstod ur ingeting.
Yoga, kommer från Hinduismen, men det betyder FORTFARANDE inte alla det bara är hinduer som håller på med det. Dom flesta använder det i avslappningssyfte. Tro mig.

Answer this: Kain dödade Abel, hur fick Kain barn sen, den enda levande kvinnan var hans mor Eva. Är du förespråkare för incest? Jag gav samma fråga till "Shalom-folk" när jag gick i 5an i skolan. Totalt ägda. Jag fick ett helt absurt svar men nu undrar jag vad du tror.

Chansa på att Adam och Eva kanske pökade en dotter eller två, vem vet?

Men det vet vi ju inte. Så bibeln brister. Där har du ett exempel.

Om dom nu gjorde det, varför står det inte i bibeln? Var det så svårt att få med en så VIKTIG detalj? Du vill väl veta vad du är grundad ifrån, inte sant? Hur kan man öht missa det..

i bibeln står det att gud skapade människan adam och eva om du så vill det står inte ORDAGRANT gud skapade ENBART adam och eva. Det är rätt så fantasktiskt att när bibeln och kristna diskuteras så klankar man ner på alla bokstavtroende men inser inte att man själv är den största bokstavtroende person i diskussionen. För övrigt är det inte itressant för religion om hur många människor gud skapade och varför utan att han gjorde det och att han gav dom den fria viljan. Sen om han skapade enbart adam och eva eller ytterligare 10 miljoner är helt ointressant.

Sök