3495
Sök

Besök på akuten

Envis optimist
454 Inlägg
8 november 2005
Trådstartare
Jag var ute tidigare ikväll och höll på lägga in matta på det nya golvet i bilen. Tänkte jobba till typ 10 å sen kanske lägga upp lite bilder här för första gången men nu blir det inte så...

Lyckades med bedriften att skära mig i fingertoppen så det blev en sväng till akuten. Behövde dock bara sy 1 stygn så jag hade nog tur i oturen och det blir nog varken fula ärr eller nedsatt funktion i fingret.

Så bara så att ni vet...mattknivar är rätt så vassa (ironiskt nog så hade jag nog inte gjort illa mig om den varit ännu vassare för då hade jag inte behövt ta i så hårt)

271 Inlägg
8 november 2005
Hehe, ett stygn, behövde du åka till akuten för det? Fast det är klart... jag har fått sytt fast höger långfingertopp vid två olika tillfällen så jag är ganska klantig jag med!
Upp med lite bilder nu smile

Envis optimist
454 Inlägg
8 november 2005
Trådstartare
Jo jag håller med...det kändes lite omanligt med bara ett men men... visste inte hur gjupt det var. Det blöder ju rätt bra som su också antagligen vet så man ser ju inte så mkt.

Ska fixa bilderna under veckan!

SSS -12
3 217 Inlägg
8 november 2005
Haha, det var det värsta... Eller så är detta det värsta!

Jag och pappa skulle fixa lite med bilen innan jag fick körkort och vi behövde rulla fram bilen lite, han stod med öppen förardörr och jag stod vid skärmen, när vi skulle dra sen så drog jag i skärmen (den gluggen som bildas när man öppnar dörren) och han smäller igen dörren, där är ca 5 mm mellanrum och där fick jag in 2 - 3 fingrar...

Dessa fingrar blev ganska torterade kan jag säga, nageln blev blå som en aggressiv smurf och jag hade ett hack in i fingret men jag kände ingen smärta (chocken)... Vi fortsatte med vad vi sysslade med och sen svartnade jag, jag svimmade till lutandes mot en dörr, kallsvettig och dosig som aldrig förr tongue så fick pappa dra in mig i huset och därefter plåstra om mig!

Jag rekommenderar er att inte sätta fingrarna där för att dra fram bilen, särskilt inte när man har en kort tänkt gubbe som håller i dörren, det gjorde ont och smärtan höll i sig ett par veckor men det läkte, nu ser det ut som att det aldrig inträffat!

Men akuten blev det inget av, dock lite snyggt omplåstrande av ens kära päron som stod helt vettskrämda, min pappa anklagade sig själv som aldrig förr tongue Så mycket blev det med den korrigeringen av bromsbackarna tongue

Vad jag vill ha sagt: Stoppa aldrig fingrarna där det kan bli väldigt litet, nu fick jag ju ut majoriteten av handen innan dörren gick igen men ändå! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Envis optimist
454 Inlägg
8 november 2005
Trådstartare
Aj! Det lät ju inte allt för skönt! Har gjort en liknande grej en gång å då blev det inte heller akuten. Gillar inte att fara dit... Men blöder det rejält bör man ju fundera på det!

Drummer
53 Inlägg
8 november 2005
Har varit med om att klämma fingrarna några gånger..... en gången eller det blev 2 på samma dag. Var med fotbollslaget på en turnering, och vi hade hyrt 2 minibussar. Med skjutdörrar på sidorna. På något vis så had jag hållt mig i stolpen mellan framdörren och skjutdörren. Tror ni inte en i laget får för sig att stänga skjutdörren...!!!!!!
O fy f_n vad ont det gjorde när han smälde igen och mina fingrar var i kläm...visst det gjorde riktigt ont, men klarade mig utan att behöva åka te sjukan. Ungefär 2 timmar efter händer samma sak igen!!!! Fast den här gången blev det för mycket, så jag bara föll ihop av smärtan, iväg till sjukan...blödde o va svullet...men inga brott. Hur kan man va så dum att man sätter fingrarna på samma ställe 2 ggr på samma dag?

Har även klämt mig när jag skulle stänga bakluckan. Haft fingrarna på sidan o sen smällt igen, det var bara det att för att öppna bagaget igen så måste man låsa upp..centrallåset allså...fick stå där o ropa te farsan som satt inne i huset o hoppades på att han hörde, det gjorde han, naglarna var det inte mycket kvar av.

Var bara tvungen att berätta....
Senast redigerat av Creepshow (8 november 2005)

200sx Driver
366 Inlägg
8 november 2005
Har varit med när en kille av misstag slog igång en maskin som en reparerade, han kapade 3 fingrar :S
Men tur nog så finns det duktiga doktorer som kunde sy på fingrarna men han har bara 70% rörlighet jämnfört med tidigare tongue
Senast redigerat av _Street_ (8 november 2005)

-=Nissan 200sx s13 =-

SSS -12
3 217 Inlägg
8 november 2005
Skjutdörrar sad Jag vet att i vår vita 245:a har ungefär 4 ungar lyckats klämma fingrarna, sen har den varit med sen jag var knatte och spelade fotboll tongue

Som sagt, att klämma fingrarna är inte det värsta.. Det finns allt de som har det värre *skänker en omtanke*

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
8 november 2005
Men aj som fan på den _Street_

200sx Driver
366 Inlägg
8 november 2005
Mjoo , det var ingen vacker syn :S
En "press" som kan kapa upp till 8mm plåt , snacka om "avrättning" för fingrarna ..

-=Nissan 200sx s13 =-

231 Inlägg
8 november 2005
Aj aj inte kul att skada sig, men hellre att det är självförvållat än att någon annan gör det.(Inte för att man vill skada sig då) När man läst här om en dels bedrifter kom jag att tänka på när jag var en aning yngre (runt 6-8 år minns inte exakt) och min kära pappa hämtade mig och syrran från skolan. Vi står och stoppar in allt i vår bil och sen utan att kolla så ingen är ivägen slår pappa igen bagageluckan och jag får den huvudet. Oj fy sjutton vad det blödde. Som tur var slapp jag åka in till sjukan. Mamma plåstrade om mig riktigt bra när vi kom hem, jag störtgråtandes och ylandes hur syrran och pappa var mins jag inte. Sen har man ju klämt fingrarna några gånger i bildörrar när man var mindre. Aj aj aj.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

Administratör
11 911 Inlägg
8 november 2005
Jag lyckades med det här på fest för ett par månader sen...

OBS! Är du överkänslig? Kolla inte...
http://www.garaget.org/temp/DSC_7568.jpg

Notera chattfönstret i bakgrunden och vad det skrivs wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

12 086 Inlägg
8 november 2005
hum.. mitt finger fick en översyn av en fräs i skolan så sent som igår:D Skulle ta bort några spånor och vips så va knappt 1cm av pekfingret uppdelat i 4-5 skinslamsor.. gjorde förbannat ont kände hur den verkligen hög tag i fingret. Men jag tejpa ihop skiten med ett plåster.. kanske borde åkt till akuten jag med?

SSS -12
3 217 Inlägg
8 november 2005
Okej chrizz, nu hänger jag inte med, ditt finger var lite defekt.. Men vad hade det med tullen att göra? I don't get it tongue

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
9 november 2005
Jag har klämt mig måånga gånger.. Men det värsta var nog när jag gick fordon. Jag och några klass kamrater skulle flytta på en bil i lokalen som inte gick så vi fick skjuva den.. Jag intog en plats och greppade tag i b stolpen samtidigt som erik satte sig bakom ratten. Jag sa tydligt till han att nu har jag handen här så stäng inte dörren.. Okey svara han och ca 10 sekunder efteråt så drog han igen dörren, det var ju inte direkt lite han tog i för att stänga dörren.. Krak lät det ifrån min handled.. Antagligen så skadades någonting för jag är fortfarande kass i handleden och det hände för ca 3 år sedan.. Men men är man korkad så är man..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

BMW Power
2 362 Inlägg
9 november 2005
chrizz skrev:

hehe faktiskt chattrutan jag kollade på först wink fint jobbat med fingret tongue

BMW, bogsering med wire :/

343 Inlägg
9 november 2005
chrizz skrev:

Vad gör ni på era fester? big_smile

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
9 november 2005
Polarn körde fingrarna i en plåtvals... Kom bara halva fingrarna innan nån fick stopp på den! Tur för honom.

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Envis optimist
454 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Värkar vara grymt många som strävar efter att bli av med sina fingrar iaf!

Sök