Haha, det var det värsta... Eller så är detta det värsta!
Jag och pappa skulle fixa lite med bilen innan jag fick körkort och vi behövde rulla fram bilen lite, han stod med öppen förardörr och jag stod vid skärmen, när vi skulle dra sen så drog jag i skärmen (den gluggen som bildas när man öppnar dörren) och han smäller igen dörren, där är ca 5 mm mellanrum och där fick jag in 2 - 3 fingrar...
Dessa fingrar blev ganska torterade kan jag säga, nageln blev blå som en aggressiv smurf och jag hade ett hack in i fingret men jag kände ingen smärta (chocken)... Vi fortsatte med vad vi sysslade med och sen svartnade jag, jag svimmade till lutandes mot en dörr, kallsvettig och dosig som aldrig förr
så fick pappa dra in mig i huset och därefter plåstra om mig!
Jag rekommenderar er att inte sätta fingrarna där för att dra fram bilen, särskilt inte när man har en kort tänkt gubbe som håller i dörren, det gjorde ont och smärtan höll i sig ett par veckor men det läkte, nu ser det ut som att det aldrig inträffat!
Men akuten blev det inget av, dock lite snyggt omplåstrande av ens kära päron som stod helt vettskrämda, min pappa anklagade sig själv som aldrig förr
Så mycket blev det med den korrigeringen av bromsbackarna
Vad jag vill ha sagt: Stoppa aldrig fingrarna där det kan bli väldigt litet, nu fick jag ju ut majoriteten av handen innan dörren gick igen men ändå!