Yes tog nyligen körkortet
Så nu ska jag köpa bil
men det är inte så lätt
Jag har nämligen fastnat får många olika bilar genom de timmar jag spenderat framför blocket och letat, jag har frågat om tips här med det blir aldrig bra.
Jag fastnade för en ford probe 94 ett tag, men sen tyckte jag den var lite vek så jag hittade en gt från 91 ist. Men när jag rådfrågar mina föräldrar så skakar de bar på huvudet och säger att jag inte bör köpa probe då de är svåra att få tag i delar till, "köp en japanare, de håller och har billiga reservdelar" jahapp okej. Så jag letade på lite japanska märken och hittar mej en honda legend
, så nu är jag inne på den för den verkar fräsh och så har den ganska fet motor (170hk) och det är något jag vill ha. Men då säger min mor att jag lyckats hitta japanaren som har samma egenskaper som de andra åken jag hittar "dyr i drift och dyra och svårt att få tag i reservdelar"
Så jag rådfrågar er:
Vad bör jag köpa för bil? Ska jag köra på en honda legend för 8000 eller ska jag köra på någon annan?
Krav jag har är: baksäte
Annars så ska den väll vara billig i inköp, drift och reservdelar.
Men jag vill mecka och hålla på så jag vill att den ska ha lite potential och lite power.
Så skojjig vill jag gärna att den ska vara.
Men det stora problemet är att jag inte har mer än under 10000kr i budget och en inkomst på 1000-2000 kr/mån
Tack på förhand // Axel