3312
Sök

Billack?

30 Inlägg
14 november 2007
vattenbasen måste blåsas för att den ska torka.. finns att köpa blåspistoler för en 500 lapp.. de som blir svårt är att lacka en hel bil., men de går att köpa en massa stativ med blåspistoler ist då men de är väldigt dyrt.. lösningsmedelfärgen kommer inte förvinna den har bara bytt namn till industrifärg för att få säljas.. den är precis samma fast innehåller 10% mer lösningsmedel så man får spä ut den med 90% thinner ist.. precis samma.. bara ett knep för att få sälja den fortfarande.

Billackerare
737 Inlägg
14 november 2007
Den MÅSTE ju inte blåsas... risken om man blåser på den med liten erfarenhet/slarv är ju att man blåser så att färgen rinner i blåstens riktning. Inte så bra..
Har man tålamod kan man vänta och har man lackbox så kan man "bränna" delarna i 10-15
min.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

30 Inlägg
15 november 2007
för att lägga på klarlacken sen så måste ju färgen ha torkat lite. så den blir matt. jag praktiserar på tipro nu.. där har dom 4 STORA blåsmojänger.. ingen risk för att färgen flyter iväg inte.

Billackerare
737 Inlägg
15 november 2007
Färgen måste ju vara helt matt, ja... för lägger man klarlacken när färgen inte har torkat så blir klarlacken lite små matt. Har också lite erfarenhet av det efter mina 5 år i branschen.

Grejen är ju den att om någon hem pulare använder sig av något som man kanske inte ska använda sig av vid det ändamålet, typ ett blås munstycke, DÅ kan det bli så att färgen flyter iväg. Men har man riktiga grejer och använder dem som man ska så är det säkert risk fritt.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Sök