3340
Sök

Tur?? (viltolycka)

1 391 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
efter som att mina förra tråd blev misslyckad så gör jag såhär istället! wink

igårkväll så sprang det ut ett rådjur mitt i vägen o det gick inte att undvika en smäll men jag antar att djuret halkade om kull för det ända som gick sönder på bilen var två små plastkåpor o servon? hade jag tur eller det brukar väll gå åt lite större detaljer på bilen när man smäller rådjur?

Finjusterade rubriken lite.
/Moderator

Meeee

755 Inlägg
13 november 2007
hade nog tur i oturen.. en kompis sabbade lyse och lite annat

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
13 november 2007
tog ett råddjur me golfen enda som hände var att grillen sprack ett microveck i kofongaren och ett lyse gick åt kan säga att han flögduktigt in i lastbilen som stog parkerad eftervägen smile)

Kör fort så hinner inget hända...

2 164 Inlägg
13 november 2007
De va väl lite som gick sönder.
Jag har aldrig varit med om att så mycket gått sönder.
min bror körde på ett rådjur med en gammal 99 och inget hände.
Sen körde mina föräldrar på en älg med samma bil och inget hände denna gången heller.

Allt beror på vilken bil man har hur mycket som går sönder.

MVH

F

1 703 Inlägg
13 november 2007
Min farfarsfar sprang in i en älg en gång, på den tiden hade älgar vassa tänder och gick på bakbenen.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2007
Ur ekonomiskt synvinkel tror ja nog att de här äldre bilarna som skrivit tidigare är de stora vinnarna.
Hade det hänt med min bil, eller ngn annan som har lite modernare design med plast överallt, så hade de nog kostat en del tongue

1 391 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
henkebenke skrev:
Min farfarsfar sprang in i en älg en gång, på den tiden hade älgar vassa tänder och gick på bakbenen.

haha tur man inte lever på den tiden! wink

Meeee

1 391 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
good_year skrev:
hade nog tur i oturen.. en kompis sabbade lyse och lite annat

mmm jag trodde att det var mer som hände precis när det hade hänt o innan jag hade stannat för jag låg typ i 80-90..

Meeee

1 703 Inlägg
13 november 2007
Kör du på ett rådjur kan en hel del gå sönder, de väger ju iaf runt 30 kilo som vuxna. Touchar du till ett rådjur i språnget så att säga kan du komma undan lindrigare.

123 Inlägg
13 november 2007
ja körde på ett vildsvin i 80 knutar.. som tur va tog den med huvudet på blinkersen så den gick ju å fanders sen bulade han till skärmen och dörren..sad

Gör som Ford köp Volvo!

1 391 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
henkebenke skrev:
Kör du på ett rådjur kan en hel del gå sönder, de väger ju iaf runt 30 kilo som vuxna. Touchar du till ett rådjur i språnget så att säga kan du komma undan lindrigare.

aa men jag klippte typ rådjuret mitt i fronten men det blev inte mkt ändå tycker jag?

Meeee

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
13 november 2007
Har vart nära o klippa rådjur me corvtten men klarat mig från det hittils:D Tur är väl det för fan inte mycket lär väl hålla på den i fronten... ända jag kört över e ngn grävling, de e hårda som fan men en 740 e fan hårdare:D

342 Inlägg
13 november 2007
min farsa körde på ett rådjur inatt på e20  i 130 knutar med sin kadett han lyckades bara skrota blinkersen huven skärmen och dörren....så speciellt stora skador blir det inte det värsta e just när det händer...

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2007
Ute och jagar småvilt hör jag.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

- De är jag de.
354 Inlägg
13 november 2007
Bror körde på ett rådjur med sin jeep i 90 km/H, han behövde bara rikta extraljusbågen wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Bärs!
3 456 Inlägg
13 november 2007
Tog ett rådjur i cr 80km/h med min förra 740, Det small rejält i bilen men det enda nån liten repa i kofisen var det enda som blev.

Garaget.org peakade 2008.

1 237 Inlägg
13 november 2007
polarn krockade med sin calibra med en hjort.. i ca 70km/h, ena lyktan gick till skit, passagerar dörren blev inbucklad samt att motorhuven blev unblucklad o kofångaren fick sprickor... gick på försäkringen dock

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
13 november 2007
hehe tog me rådjur han tog lyse blinkis skjärm föradörr rutan bakdörren  tongue låter som va ja som hade otur om man läser alla andra som bara spräckte grillen tongue

1 391 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
haha min kusin gjorde sin 740 sne på ett vildsvin! wink

v8rickard skrev:
Har vart nära o klippa rådjur me corvtten men klarat mig från det hittils:D Tur är väl det för fan inte mycket lär väl hålla på den i fronten... ända jag kört över e ngn grävling, de e hårda som fan men en 740 e fan hårdare:D

Meeee

1 142 Inlägg
14 november 2007
ja höll på att ta ett rådjur för 2veckor sen när ja skulle kolla hur fort forden gick ja var uppe i 190 när de kom upp vägen...ja tror aldrig ja varit så rädd som jag var då ps nuför tiden åker ja max 100 på kvällar som dagar

Sök