2825
Sök

Använder ni godkända vinterdäck?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 november 2007
Jag äger inga vinterdäck ens än så länge..

Bmw osv..

.......
2 655 Inlägg
16 november 2007
va ute för nå dagar sen å gasa golf 2 me sommardäck, går skit bra om man vet hur man ska hantera ett fordon. bmw:n har ja sommardäck på året runt tongue. a juste, beror väl på att ja kör den bara på sommarn :PXD...

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
16 november 2007
Eisenhut skrev:
Fredrik-79 skrev:
Splitter nya däck runt om.
Men jag sätter alltid sämsta däcken bak men de är för dom som inte kan hantera bilen så bra i en kris situation som bästa däcken ska sitta bak.

Hehe, ta inte illa upp nu, tyckte bara det var skoj med detta uttalandet i kombination med din signatur. :)

Du har rätt en klockren poäng där mannen :lol:

t.o.m. statistiken säger att män överskattar sig själva som bilförare :lol:

Ang topic, så använder jag godkända vinterdäck under perioden.
Men med tanke på att jag haft körkort och kört bil med sommardäck under den hala perioden utan probs innan det var olagligt med sommardäck på vintern så tycker jag faktiskt att man lika gärna kan ha fina friska sommardäck på vintern som halvsjysta vintersulor.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 november 2007
Köpte nya Continental Winterviking dubb förra året, bäst i test hette det då.
Dumt att snåla på säkerheten när några hundra extra kan göra så stor skillnad.
Så, jag kör lagliga däck tongue Aldrig under 3mm ngn säsong igen (1.6 på förra bilen, va livsfarligt)

1 453 Inlägg
16 november 2007
peegee skrev:
MrTobias skrev:
6.1mm fram å 3.1mm bak dubbfritt

Du har satt dem fel, de bästa ska vara bak wink

Ekar det här inne? :-)

3 059 Inlägg
16 november 2007
Självklart bra däck. Har man en tös på 3 månader som ska åka med så tänker man lite längre än vad vissa saker sticker ut..

På touringen sitter det sprillans nya med dubb, den åker hon mest i.
På compacten är det sprillans nya utan dubb, den har jag mest till o från jobbet.

129 Inlägg
16 november 2007
John87 skrev:
shacrutigwunderbaum skrev:
hehe helt platta sommardäck + 10 cm snö = (Y) ;P

Låter väl lite väl spännande kanske tongue

hehe de e de oxå wink ;P

Karossarn

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 november 2007
9mm kvar på mina Nokian Hakka RSi. smile
Går tyst å gôtt utan dubb.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 142 Inlägg
16 november 2007
ja hade fina vinterdäck när ja köpte bilen sen så har dubben bara fursvunnit sen dom åkte på...men polisen sa inget igår när dom stoppa mig:D ska köpa nya nästa eller näst vecka ändå har inte så mycket pengar

OEM <3
6 957 Inlägg
16 november 2007
Har nya däck runt om, rullat en vecka idag, så mina e lagliga big_smile

OEM <3

351 Inlägg
16 november 2007
mina är godkända än så länge. värre me sommardäcken,

Våga Köra Sänkt

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
16 november 2007
Eisenhut skrev:
Fredrik-79 skrev:
Splitter nya däck runt om.
Men jag sätter alltid sämsta däcken bak men de är för dom som inte kan hantera bilen så bra i en kris situation som bästa däcken ska sitta bak.

MVH

F

Hehe, ta inte illa upp nu, tyckte bara det var skoj med detta uttalandet i kombination med din signatur. smile

On topic: Självklart har man ordentliga vinterdäck. Finns inget mer irriterande än när man fastnar i snön eller sitter på nålar när man kör på motorvägen i ren fasa över att åka av vägen. Nej, ordentliga fräscha vinterdäck varje vinter.

Hehe lol

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

12 086 Inlägg
16 november 2007
Bakdäcken på min vinterbil är oftast inte lagliga. Och är de de när jag sätter på dom är dom inte de efter ett par veckor. Jag tillhör kategorin som gillar att åka brett på vintern, känns onödigt att köpa dyra vinterdäck när jag byter dom lika ofta som jag byter kalsonger smile
Senast redigerat av JapMax (16 november 2007)

med lem
1 147 Inlägg
16 november 2007
självklart. alltid fräscha däck!

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

2 182 Inlägg
16 november 2007
Svar ja, 4 helt nya dessutom cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Plutten19
16 november 2007
ja tror dom e lagliga de märks sånna fall:)

1 198 Inlägg
16 november 2007
Klart man kör med lagliga vinterdäck. Dubbat ska det vara enligt mig också. Bästa livförsäkringen under vintern!

874 Inlägg
16 november 2007
master_lars skrev:
Klart man kör med lagliga vinterdäck. Dubbat ska det vara enligt mig också. Bästa livförsäkringen under vintern!

Kunde inte sagt det bättre själv.. blir roligare att köra också man behöver inte sitta på helspänn och oroa sig över minsta lilla isfläck, och när man leker har man kontroll över bilen på ett helt annat sätt..

Inte för att jag sladdar så mycket med nuvarande bil dock... minsta snödriva och kjolarna går åt skogen tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

1 418 Inlägg
16 november 2007
huvudsaken att man har bra fram... bak tar de ju bara slut hela tiden och tror inte jag är ensam om det problemet här på garaget wink
Senast redigerat av Lindberg88 (16 november 2007)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

153 Inlägg
16 november 2007
nej jag kör med mina sommardäck!!tongue funderar på o lägga på nåra nya vinterdäck utan dubb snart om nån vecka, om det e halt då dvs roll

Sök