3625
Sök

turbo eller kompressor

118 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
#1
turbo eller kompressor vad skulle bli bäst på min calibra??


BMW Power
2 362 Inlägg
13 november 2005
#2
"dom" säger att det är svårare att koppla in en kompressor än en turbo tongue. Vet inte vad som är enklast själv, men men..

BMW, bogsering med wire :/

69 Inlägg
13 november 2005
#3
Kompressor helt klar

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
Type R
368 Inlägg
13 november 2005
#5
turbotompa skrev:
varför snåla? kör med både och

hehe håller med.. smile

Honda is the shit!

cossie jens
127 Inlägg
13 november 2005
#6
hade nog satsat på ett aggregat


Maizer
13 november 2005
#7
Japp turbo ska det va.

Mustangfrälst
199 Inlägg
13 november 2005
#8
Hade satsat på kompressor jag. Jag knuffar ju på hela tiden det gör ju inte kompressorn.

Dessutom har ju alla turbo alla har inte kompressor wink¨
http://www.kennebell.net/

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

12 086 Inlägg
13 november 2005
#9
Kompressor är deninitivt dyrare. Och vem vill inte ha turbokicken?tongue

524 Inlägg
13 november 2005
#10
Jag röstar ju då för kompessor,,, Manligt, min bil sjunger så fint big_smile


fresh'n'clean
147 Inlägg
15 november 2005
#11
stora motorer tjänar mest på att ha kompressor, medans mindre funkar bäst med turbo.. eller hur?

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

174 Inlägg
15 november 2005
#12
vill du ha mer tryck över hela registret så ska du ha kompressor... vill du att de ska komma vid ett visst varv så e de turbo du ska ha...


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 november 2005
#13
Ja hadd no hitta et kompressor set på neti ein gang, men he va ti en 16v tongue int ti na V6o... hmm men ja lägger min röst på en kompressor wink


"A Johlsson"
302 Inlägg
15 november 2005
#14
Kompressor all the way.

V8-pullver!
60 Inlägg
15 november 2005
#15
Kör V8 och då är det kopressor som gäller.

Live hard, Die young.

inkompetent
95 Inlägg
15 november 2005
#16
jämnare rigister med kompressor. högre toppeffekt med turbo. men calibra med kompressor har iaf inte jag sett. det skulle faktiskt vara lite hätigt.
men om du har massa pengar över så ska du ju satsa på båda samtidigt...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 november 2005
#17
Kompressor är omordernt, ute och pasé! Turbo skall det vara! Hoppas kunna montera två på min V8 någon dag.

Det handlar om verkningsgrad, en kompressor stjäl mer effekt än en turbo... Trotsallt motorn som driver dem båda, kompressorn drivs direkt av motorn turbon av dess avgaser.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

39 Inlägg
16 november 2005
#18
Det är en smula svårt att generalisera då man kan bygga på lite olika sätt sk turbolag är ingen självklarhet som det påstås detta är mer en fråga om hur turbon är konstruerad kan använda två dessutom med lite olika egenskaper .Fördelen med turbo är att den stjäl ingen kraft från motorn som kompressorn gör annars är principen densamma på båda lösningarna .
mvh John .


Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 november 2005
#19
cossie84 skrev:
hade nog satsat på ett aggregat

turbo aggregat eller ett kompressoraggregat?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 november 2005
#20
lägger min röst på kompressorn.

fler valmöjligheter med en kompressor.
Slipper ett stort jävla ormbo till extractor grenrör om man vill ha de.
Tar inte så stor plats som man tror att den ska göra.
"Tar motoreffekt" stäng av ac:n när du kör den snor 4 gånger mer.
Fler valmöjligheter på avgassystem.
Mycke mycke mycke mycke enklare att installera än en turbo.
Låter otroligt skönt.

Jagar hellre en turbobil med en kompressorbil än en kompressorbil med en turbobil.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot


Sök