4223
Sök

hjälp/Tips på ljuduppgradering?

Like it German
378 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
hej allihopa tänkte höra vad garaget tycker om mina ideér.. skulle behöva lite tips och råd smile

tänkte byta ut mina högtalare i bilen. 2 st jbl 4" i intrumentpanelen och 2 st 6,5" rockford i hatthyllan har jag just nu.

funderar på att byta mot kicker KS serien eller Rockford power serien kan nått av dom bli bra?

kan även tänka mig andra märken runt samma klass.

är inte ute efter något hifi tävlar ljud men inte heller något epa korvkiosk dunk..

Tack på förhand // kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Like it German
378 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
ingen som har nått att säga sad

Team Autohifi!
865 Inlägg
28 november 2007
Jo det låter helt ok!
lägger du till ett 4 kanals slutsteg i detta system så kommer dte nog spela helt OK.

Good luck!

Like it German
378 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
vilket av allternativ tror du låter bäst då av kicker och rockford?

Team Autohifi!
865 Inlägg
28 november 2007
Det spelar nog ingen större roll.
Om du sätter ett steg till dem, behöver inte vara stort men något som ger lite extra kräm så kommer du få ut mycker mer av dem oavsett märke.

Good luck!

1 142 Inlägg
28 november 2007
tror inte de spelar någon roll vilket av dom du kör om du vet exakt vilka hos kicker och rockford du vill ha ta dom billigaste eller så går du på magkänsla

Like it German
378 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
okej jag e lite mer inne på kicker något billigare sen kör min kompis rockford kan va kul med nått eget.. har ett 4ch kenwood kac - 648 och jensen A400hlx 4 ch. blir nått av dom som får driva.

tack för tipsen smile

Like it German
378 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
funderar lite på infinity också ligger inte dom ungefär på samma nivå som kicker?

20 Inlägg
28 november 2007
Det är nog ganska stor skillnad på Kicker KS och Rockford power, 2st helt olika klasser. Men du kan ju alltid kolla på Kicker RS, som ligger i samma prisklass som rockford eller möjligtvis Focal K2 Power.

6 851 Inlägg
28 november 2007
innan du enns tänker på att byta högtalare, köp då ett slutsteg till dina befintliga högtalare och montera dina 6½" fram ist. för hatthyllan.
När du sedan gjort det, då kanske du skall fundera på att byta högtalare.

Like it German
378 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
kakiis:  har sett kicker RS serien men de e på tok för dyrt för mig.. stor skillnad på kicker KS och rockford power? skiljer inte så mkt i pris vilka spelar bäst för pengarna då?

TT-avant: jag har inte möjlighet att sätta 6,5" i fram vill inte börja bygga i dörrarna eftersom ajg snart ska byta bil då köper jag förmodligen ett 5,25/6,5 kitsystem. duger inte dom stegen ajg har nu så länge?

Sök