3458
Sök

Kört mot rödljus?

576 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Om man har kört mot rött, och ingen polis/civil märkte det, riskerar man då att bli av med lappen?

Det finns en hastighetskamera ca 50-100m från den platsen, kan den ha "registrerat" det?

576 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
En till fråga: hur många meter innan "fartkamera skylten" "registrerar" den hastigheten?

DFFL
9 020 Inlägg
6 december 2007
Skylten står inte inom ett specifikt avstånd från kameran.

Men jag har för mig (Inte säkert att det är rätt) att den börjar mäta 150 meter ifrån kamerahuset.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

576 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:

Men jag har för mig (Inte säkert att det är rätt) att den börjar mäta 150 meter ifrån kamerahuset.

Kan kameran finnas INNAN skylten? Och i så fall, hur långt bort?

1 489 Inlägg
6 december 2007
Traz skrev:
FireTraXX skrev:

Kan kameran finnas INNAN skylten? Och i så fall, hur långt bort?

Vänta nu?

Du sa kan det finnas en kamera INNAN skylten? Men sen hur långt bort?

Självklart åker du inte dit om ingen såg det, är inte det självklart roll

• Även den starka måste ta i när han skiter

113 Inlägg
6 december 2007
75 Meter ifrån kamerahuset smile

MissMarilyn
6 december 2007
Kan skylten finnas innan kameran ? : Nej, enligt lag måste den första skylten ( om det är en rad med kameror finns det ju ibland fler skyltar) sitta innan första kameran.

Kört mot rött : Nej

Hur långt innan läser den av ? : om jag inte minns mig helt fel så läser den av hastigheten 75 m innan kameran, tror dock att fotot tas runt 15-20 m innan.

Du skulle ha märkt om kameran hade fotat dig....det blixtrar starkt, dag som natt.

1 833 Inlägg
6 december 2007
CossieMysen skrev:
Hur långt innan läser den av ? : om jag inte minns mig helt fel så läser den av hastigheten 75 m innan kameran, tror dock att fotot tas runt 15-20 m innan.

Du skulle ha märkt om kameran hade fotat dig....det blixtrar starkt, dag som natt.

Dessa fakta har jga också hört. Någon som har SÄKRA fakta? ;D

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Byfåne
368 Inlägg
6 december 2007
Squadron skrev:
CossieMysen skrev:

Kolla runt på VV.se
Dom siffrorna har nämts många gånger innan i liknande trådar.

1 833 Inlägg
6 december 2007
Bubbaman skrev:
Squadron skrev:
CossieMysen skrev:

Kolla runt på VV.se
Dom siffrorna har nämts många gånger innan i liknande trådar.

mm har också för mig det. Får sätta mig ner och söka lite sen smile Så att man vet menar jag.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

IT-Tekniker
376 Inlägg
6 december 2007
Även om du har solen i ögonen och en kamera tar kort på dig, så blir du flashad wink
Den är en riktigt stark blixt i fartkamerorna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
No worries mon.

Det är lugnt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 237 Inlägg
6 december 2007
billy skrev:
Även om du har solen i ögonen och en kamera tar kort på dig, så blir du flashad wink

"Blir inte bilisten bländad av blixten? Mörkerseendet påverkas ju ganska snabbt av exempelvis en blixt.
Svar: Blixten har inte så hög ljuseffekt att föraren bländas."

taget från vägverkets hemsida wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
liquisole skrev:
billy skrev:

"Blir inte bilisten bländad av blixten? Mörkerseendet påverkas ju ganska snabbt av exempelvis en blixt.

Ja, men om du någonsin blivit fotad så vet du att du garanterat märker när dom tar kort wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

56 Inlägg
6 december 2007
Varför ska man göra d

IT-Tekniker
376 Inlägg
6 december 2007
liquisole skrev:
billy skrev:

Du märker det tydligt.

8 156 Inlägg
10 december 2007
Dom nya fartkamerorna mäter hastigheten under ett flertal gånger innan kameran fotograferar. Detta sker med en början vid ungefär 75-100 meter från kameran, lite beroende på hur kameran är riktad.

Jag vet inte hur det är med blixten. Om blixten är i funktion så märks den tydligt iaf.
(men jag vet inte om den alltid är det?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

629 Inlägg
11 december 2007
Phaetoon skrev:
Dom nya fartkamerorna mäter hastigheten under ett flertal gånger innan kameran fotograferar. Detta sker med en början vid ungefär 75-100 meter från kameran, lite beroende på hur kameran är riktad.

Jag vet inte hur det är med blixten. Om blixten är i funktion så märks den tydligt iaf.
(men jag vet inte om den alltid är det?)

Hur fungerar det om det är ljust, blixtrar det i alla fall eller tas bara en bild?
Svar: Det blixtrar alltid i samband med fotograferingen.

http://www.vv.se/templates/page3____12403.aspx

Sök