3439
Sök

Vad blir det för dom (fortkörning)?

69 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
I lördags på väg te jobbet, då jag hade lite brottom,
så stod polisen med laser i utkanten av linköping, och tog mig för att köra i 123km/h på 90 väg...
Såg själv att jag åkte i 110 så skrev inte på nåt papper...
ska te tinget snart o få reda på hur många månader det blir...

Vad tror ni det blir ?? han sa att det kunde bli 2-3 månder. Körde när det var bra väglag,ljust ute, knappt nån trafik mm.

Har haft körkortet i 1 1/2 år...
Och om jag skaffar nått slags intyg av min chef att jag behöver bil te jobbet så kanske det inte blir sämre direkt?

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE

1 833 Inlägg
10 december 2007
Jag chansar på 3månader ifall du inte har bra skäl till kortare tid.
Jag fick 3månader, men pga chefen skrev en skrivelse osv fick jag ner det till 1månad.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
Har du tur så får du det nerskrivet till 110km/h och får bara böter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
10 december 2007
finns prövotiden kvar.?
hur många år är den på nu.?

Nu var det ett tag sen jag tog körkort,men kommer ihåg att jag hade 3mån kvar på min prövotid. Och åklagaren beslutade att dra in kortet 3månader, Men efter brev från arbetsgivaren och sånt så blev det bara 1mån.

Och så var det bara börja om med att ta kortet efter den månaden, körkortet kunde man titta sej i månen efter. *fan vad jag svor då.
Senast redigerat av jinxs (10 december 2007)

Diesel is the blood of satan.

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
Prövotiden är kvar, den är på två år och han hade ett halvår kvar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Inte som alla andra.
46 Inlägg
10 december 2007
Men har du bara haft det i ett och halvt år så får du ta om det har ju prövotid i två år eller?...

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"

leo_m83
10 december 2007
i de flesta fall kommer ett brev senare där de begär körkortet. så blev det för mig, fick böterna i november och körkortet rykte i april i år. fick tillbaka den i agusti, de förstörde hela min sommar...men har inte det fått mig att sluta köra över gränsen tongue

945 Inlägg
10 december 2007
jaha så va re en till som får ta bussen till jobbet da...suck....
har du prövotid kvar på lappen så kan du ju räkna med at ta om den.
annras så låter väl 3 månader som en rimlig tid.

blinka blått om du vill rejsa!

Sleeper
3 084 Inlägg
10 december 2007
lånar lite tråd vad händer om man tappar kortet och måste ta om det blir det en ny prövotid då eller?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

60 Inlägg
10 december 2007
kompisen åkte dit i exakt samma hastighet...123 på 90 väg..de var mörkt ute men vägbelysning = bra sikt + lite trafik...han förlora lappen i 2 månader + 3600 i böter

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
10 december 2007
Sushikocken skrev:
lånar lite tråd vad händer om man tappar kortet och måste ta om det blir det en ny prövotid då eller?

jag fick en ny prövotid på mitt.
nytt körkort = ny prövotid gäller tydligen även om du tar ngn ny behörighet

Diesel is the blood of satan.

654 Inlägg
10 december 2007
jinxs skrev:
Sushikocken skrev:

jag fick en ny prövotid på mitt.
nytt körkort = ny prövotid gäller tydligen även om du tar ngn ny behörighet

Det beror nog på behörigheten. Jag hade en lumpen-polare som tagit A1-kort när han var 16, och prövotiden på hans B-kort var bara kvar någon månad tills det hade gått två år från A1-behörigheten.
Senast redigerat av danhild (10 december 2007)

Förjaevle Brao
555 Inlägg
10 december 2007
var ute me en kompis å åkte å vi kom upp i 190 när vi ser att det står en blåvit bil på en parkeringsficka......han lyckas bromsa ner den te 140.....han blev av me lappen i 3 månader å 4000 i böter....sad

69 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Okej, tack för alla inlägg... det ser ut som det lär bli minst 3 månder ialf... men jag får se när jag blir kallad till tinget. hmm

Det blir mer änn ett helvete om det blir mer änn 3månader känns det som

WWW.AUTOHIFI.SE

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 december 2007
har du tur så slipper du allt helt, man ska aldrig erkänna, då chansen till att dom lägger ner de är stort smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Troligen galen...
567 Inlägg
10 december 2007
Trafikjuristen.se är en bra sida när man har sådana funderingar som trådskaparen har...
Senast redigerat av mebben (10 december 2007)

69 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Har pratat med en govänn till mig som har råkat ut för fortkörning ett antal ggr... Han påpekar att polisen gjorde fel när det skrev hur fort jag hade åkt...
Det står uppmätt laser till 123, polisen enligt honom och hans jurist säger att han måste dra av 5km/h och då går det under 30km/h+ gränsen för att man blir av med körkortet ...
Vilket gör att jag "bara" får böter 4500kr..

Blir så jäkla fundersam nu, har 3dagar till jag måste skicka in mitt yttrande till länsrätten... och hur ska man ta sig till väga.. ringa länsrätten !?!?! hmm

WWW.AUTOHIFI.SE

69 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Fick ett brev idag från länstyrelsen.  Det blev 2 månader, fast det stod inte hur mkt böter det skulle bli yikes ... Det är det andra brevet jag har fått där det står att det inte är ett slutgiltigt beslut. Jäkla drullande tycker jag hmm...
Fast som tur räknar de från det datumet man blev tagen... så jag får ta om körkortet 9 februari.

WWW.AUTOHIFI.SE

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
28 december 2007
JFall skrev:
I lördags på väg te jobbet, då jag hade lite brottom,
så stod polisen med laser i utkanten av linköping, och tog mig för att köra i 123km/h på 90 väg...
Såg själv att jag åkte i 110 så skrev inte på nåt papper...
ska te tinget snart o få reda på hur många månader det blir...

Vad tror ni det blir ?? han sa att det kunde bli 2-3 månder. Körde när det var bra väglag,ljust ute, knappt nån trafik mm.

Har haft körkortet i 1 1/2 år...
Och om jag skaffar nått slags intyg av min chef att jag behöver bil te jobbet så kanske det inte blir sämre direkt?

jag fick en spärrtid på 3 månader, jobbade som lastbilschaffis, men jag fick ta om allt ändå. hjälpte inte att jag jobbade med att köra lastbil jag hade 1 månad kvar på min prövotid, för B kortet

Vilket jävla drag :)

827 Inlägg
28 december 2007
tyvärr så blir det nog spärrtid på ca 2-4 månader om d visar sig att du verkligen behövs ¨på jobb o så men du får göra om hela skitet om prövotid inte gått ut

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Sök