2791
Sök

Är så jävla trött på Sveriges rättsystem.!

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Fyfan jag är så arg så jag håller på att spricka!

Jag satt på Sibylla och såg en man som sparkade på sin hund och jag går ut och följer efter mannen, jag har ett vittne till till detta, vi ser vart han går och han går hem och fortsätter att sparka på hunden och man ser hur den lider.

Vi ser vilken trapp han går in i och får reda på utanför vem han är av hans nästan granne.

Vi anmäler det men såklart har de inte tid att komma så vi gör en anmälan.
Nu fick jag höra att de har lagt ned i brist på att man inte vet vem gärningsmannen är.

Sen när jag ska ringa utredaren för att prata med honom så jobbar äcklet inte mer än till kl 3.

DET ENDA DESSA ÄCKLIGA POLISER KAN GÖRA ÄR ATT STOPPA MOPEDER/EPA-TRAKTORER! När man behöver dem gör de inte ett skvatt. FYFAN FÖR ER! Inte konstigt att man inte anmäler något till dem.

Någon mer som råkat ut för ett liknande fall då den uppenbart absolut inte kan göra fel? De kan väl för fan knacka lite dörr och fråga runt men nää då, vi ska stoppa mopeder...
Senast redigerat av Pikey (18 december 2007)

R.I.P. Michael Jackson!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
Klart det är fler som råkat ut för liknande, det startas ju iaf en sån här tråd i veckan..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Neerd
1 596 Inlägg
18 december 2007
håller med dig!!! blev rånad på mobilen och visste vem killen var, lämnade namn address och bilder till polisen men en vecka senare la de ner det pga "brist på bevis".... så det räcker tydligen inte att veta vem det var...jävla system

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
alex_side skrev:
håller med dig!!! blev rånad på mobilen och visste vem killen var, lämnade namn address och bilder till polisen men en vecka senare la de ner det pga "brist på bevis".... så det räcker tydligen inte att veta vem det var...jävla system

Grejen är att om det räcker med att du säger vem det var så skulle massor börja namnge massa påhittade brott och alla skulle bli fällda.
Hur bra hade det varit då?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

945 Inlägg
18 december 2007
Det enda ni gör är ju för fan att gnälla. Gör något åt det själva då!?
*Snyft* Nån stal min mobil, jag vet vem det är men jag vågar inte ta tillbaks den. Jag skiter fullständigt i vem han är men det gjorde kanske inte du.
Cry me a river för helvete...
Om poliserna inte gör nåt så ta hand om det själva!

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
alex_side skrev:

Grejen är att om det räcker med att du säger vem det var så skulle massor börja namnge massa påhittade brott och alla skulle bli fällda.

Nae visst det är klart men jag har ett vittne till vi vet var han bor, ser ut, hur hunden ser ut allt! Men ändå ska kukarna lägga ned det...

R.I.P. Michael Jackson!

Neerd
1 596 Inlägg
18 december 2007
John87 skrev:
alex_side skrev:

allt fanns med på bevakningskamera med....så man såg att det var han tongue men jag bryr mig inte längre..om polisen inte gör ngt och vi ska ta hand om det själva så slutar det ju med att det är vi som åker in....

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

945 Inlägg
18 december 2007
alex_side skrev:
John87 skrev:
alex_side skrev:

allt fanns med på bevakningskamera med....så man såg att det var han tongue men jag bryr mig inte längre..om polisen inte gör ngt och vi ska ta hand om det själva så slutar det ju med att det är vi som åker in....

Där besvarade du mitt inlägg.

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
alex_side skrev:
John87 skrev:
alex_side skrev:

Exakt för man kan inte ta hand om det själva utan de lata superhjältarna ska göra det, fast de gör aldrig något åt något förutom mopeder etc.

Kanske meningslös tråd men måste skriva av mig och inse att det inte bara är jag som är trött på sveriges rättsystem.

R.I.P. Michael Jackson!

Thorssa
18 december 2007
Ni skulle filmat honom, då hade ni haft bevis.

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
Ni skulle filmat honom, då hade ni haft bevis.

Ja visserligen men vafan, de kan ju kolla hunden om hur den mår och sånna saker, det måste i alla fall utredas lite tycker man.

R.I.P. Michael Jackson!

Hmm.
18 december 2007
Sir_x skrev:
*Snyft* Nån stal min mobil, jag vet vem det är men jag vågar inte ta tillbaks den. Jag skiter fullständigt i vem han är men det gjorde kanske inte du.

Sen när blev "sverige år 2007" vilda vestern? Polisen m.m finns ju för saker som detta.

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Hmm. skrev:
Sir_x skrev:

Sen när blev "sverige år 2007" vilda vestern? Polisen m.m finns ju för saker som detta.

Ja men de gör inget åt det alls, vänta bara tills det händer dig något så sitter dom bara där de äckliga asen.

R.I.P. Michael Jackson!

blacken
18 december 2007
Hmm. skrev:
Sir_x skrev:

Vi kanske måste få till ett "vilda western" för att få bukt med en del brottslighet i Sverige. För som vi har det nu är ju inget vidare tryggt för en del.

Klyphuggare
328 Inlägg
18 december 2007
Sir_x skrev:

Jadu i teorin så funkar det men i praktiken så går det inte alltid att göra som du tror.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Hmm.
18 december 2007
Pikey skrev:
Hmm. skrev:
Sir_x skrev:

Ja men de gör inget åt det alls, vänta bara tills det händer dig något så sitter dom bara där de äckliga asen.

Jo men mitt inlägg var ju till sir_x, han skyllde på att vi gnäller. Och om man inte gnäller, ja då ändras ingenting.

358 Inlägg
18 december 2007
Kusinen blev påkörd bakifrån häromdagen, bilen såg inte speciellt rolig ut. killen som körde på körde bara förbi och smet. men hon han få tag i regnr. när hon väl är inne på polisstationen sedan så säger personen som sitter där att han som har hand om det här är på semester. så kan inte kolla på det just nu. pinsamt.

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
18 december 2007
Surt sa räven, förstår mycket väl att många är trötta på hur lagens företrädare sköter om systemet
SwenssonGTI skrev:
...när hon väl är inne på polisstationen sedan så säger personen som sitter där att han som har hand om det här är på semester. så kan inte kolla på det just nu. pinsamt.

Fritt fram nu alltså, nej ta ett bollträ och slå in vindrutan/rutorna på smitarens bil istället hmm

Ska man klara sig undan ska man antingen vara brottslingen eller ha en privat förmögenhet, för är man bara rik klarar man sig undan. Lagen gäller bara vanligt folk, svensson och knegare hmm

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
SwenssonGTI skrev:
Kusinen blev påkörd bakifrån häromdagen, bilen såg inte speciellt rolig ut. killen som körde på körde bara förbi och smet. men hon han få tag i regnr. när hon väl är inne på polisstationen sedan så säger personen som sitter där att han som har hand om det här är på semester. så kan inte kolla på det just nu. pinsamt.

Helt sjukt sånthär!

Samma sak hände mig, en *** *** backade in i mig jag gick ut och hon med så sa hon att jag skulle följa med henne till hennes affär, jag tog regnummer när hon stack, anmälde det men inget hände.

Så nu kommer hon ha en söndrig bakruta kan jag lova. Hon bara nekar allt.

Vill tillägga att det var körförbud på bilen och hon var kaxig turk.

R.I.P. Michael Jackson!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 december 2007
Bash it all up.
Jag och min syrra blev ju jagad mitt på en söndag av en kille med rakat hhuvud här i GBG för att jag inte släppte förbi honom när två filer blev en utan körde vidare, börja han följa efter å såg i backspegeln hur han gjorde såna här "ska skära halsen av dig" gester.
Stannade till för å se om han skulle hoppa ur, drog han ju självklart av bältet å skulle ut, va ju bara å dra, följde han på, försökte preja mig av vägen, över en timme med farlig körning. Ringde polisen, de sa bara att vi skulle åka in till en polisstation...grejen va bara att vid varje rödljus va han ju på väg ut ur dörrjäveln för å göra god knows what...
Blev till slut av med honom...var inge roligt de...livrädd va man ju fan. Var ju något år sen med relativt nytt körkort, kan iaf säga att GIS filmernas manövrar va fan ingenting mot va man fick hitta på här =/

Sök