Då jag skulle dra min rond så tog jag en nyare Volvo /XC90R AWD 07:a/
Slog i en skiva i den med mycket bas i låtarna.
Satan vilket ljud Volvo har i sina bilar orginal. Jag som tycker att mitt ljud i min Aero är helt OK orginal, och då har jag stora steron i min.
Men volvo slår Saab i hästlängder då det gäller orginalljud.
Å då kan jag lova att jag testat en hel del Volvo bilar här på jobbet med samma resultat- gammla som nyare!
//Jonas
Hur vet du att det är orginal högtalarna som sitter monterade?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
våran merca har bra mycket bättre orginal ljud än vad en volvo i samma års klass har syrrans V70 med stora ljudpaketet låter skit i jämförelse med våran mercas budget ljud dock får man vad man betalar för och en volvo kostar inte många ören om man jämför med mercan
Har v40-01 original stereo med stora anläggningen, tror det är 8 högtalare. men ska byta ut alla högtalare till nya. gillar inte original högtalarna. Blir JBLs GTO serie.
Kan ju meddela att ljudet i min opel astra opc känns som en pungspark med tanke på pengarna man får ge för bilen... håller därför på att uppgradera ljudet.
Volvo har riktigt fint ljud original Men Bose i nyare Audi (-04 och framåt) är riktigt fina grejjer Sedan spelar bilmodellen stor roll, För B&O i R8 är inte alls lika bra som i A8/S8
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Denna tråden vaknat igen....och då måste jag få repetera:
För samma pengar som de dyra ljudpaketen kostar får man ett EXTREMT mycket bättre system från valfri tillverkare.
Men, gillar man att få allt gjort från början och att det inte låter nåt vidare i jämförelse så är det ju kanon!
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Denna tråden vaknat igen....och då måste jag få repetera:
För samma pengar som de dyra ljudpaketen kostar får man ett EXTREMT mycket bättre system från valfri tillverkare.
Men, gillar man att få allt gjort från början och att det inte låter nåt vidare i jämförelse så är det ju kanon!
Hur lätt är det att få ljudet att helt ställa om sig beroende på om man har taket uppe/nere, rutorna uppe/nere med eftermarknasprylar? och hur mycket skulle inte det kosta att utvecka?
Pröjsade 17500kr för premium sound i nya C70in och det låter GRYMT bra.