3356
Sök

Högtalare från biltema.

5 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Har precis köpt 2 st högtalare från biltema som jag monterat i framdörrarna. Jag räknade inte med att skulle vara något jätte bra ljud i dem. Men saken är den att den ena högtalaren börjar dista och låte "sprängd" om man drar på lite volym.

Vad kan detta bero på? Är den trasig eller behöver jag bara spela in den? Eller kan det vara så att min cd på 4 gånger 40 watt är för klen. Har ingen aning egentligen, hoppas någon av er kan hjälpa.

Väldigt tacksam för svar

566 Inlägg
31 december 2007
Njaa beror nog på kvaliten..ja köpte dörrhögtalere till en 740 ja hade...å dom spela sämre än original högtalarna..

Miklen
31 december 2007
om du köpte dom vanliga 5,25 så är dom väl på typ 25 watt.. tyckte ja läste nåt sånt.. dom tål allså så gott som ingenting..

246 Inlägg
31 december 2007
Högtalare från Tema..
Förväntningar??
Ingen jag vet som tävlat med dom heheh..

tokfrans
982 Inlägg
31 december 2007
jag har lyssnat på en golf II med högtalare från biltema. 2st 6.5or och 2st 4" coxer.

och detta spelade så jag tappade hakan! MKT midd och för pengarna riktigt bra diskant. och det går att spela HÖÖÖGT

och varför detta? jo dom sitter korrekt monterade i svinstabil baffel (110% tät) och dylikt och med mer effekt än en CD spelare.

Kim

152 Inlägg
31 december 2007
Högtalare från biltema är nog inte att rekomendera;)

"Ijenkligen"
786 Inlägg
31 december 2007
Hade ett par gamla 6x9 från biltema i min 240, och det lät väl sådär.. som mds ungefär

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

saabtok
1 306 Inlägg
31 december 2007
haha ja köpte ett par  6.5 tvåvägare som ja slängde in i min vinterbil fram och de  låter  hyffsat iaf för den pengen man bet för de

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Bärs!
3 456 Inlägg
31 december 2007
opeltiffi skrev:
Hade ett par gamla 6x9 från biltema i min 240, och det lät väl sådär.. som mds ungefär

HAHAHAHA! "som mds ungefär" Klockrent! big_smile

Garaget.org peakade 2008.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 december 2007
Har två st. trevägs 8" från biltema. Dom var på rea, 298 för två. Spelade som fan i min Primera. smile
Men dom var på 150W styck. Spelade värre än de JBL 6x9" jag hade i förut...  smile
Samma slutsteg på också...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 058 Inlägg
31 december 2007
opeltiffi skrev:

haha, precis big_smile fast mds tar ca 3 gånger så mkt betalt!!

PoLoud =D

16 197 Inlägg
31 december 2007
har haft 2st biltemas "dyra" 8" basar i min firma bil i 2 år å de spelar som fan om man bara bygger RÄTT!!!

att middar distar å bottnar hänger ofta på att dom spelar för djup elle får för LITE effekt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
31 december 2007
tjimfindus skrev:
Har precis köpt 2 st högtalare från biltema som jag monterat i framdörrarna. Jag räknade inte med att skulle vara något jätte bra ljud i dem. Men saken är den att den ena högtalaren börjar dista och låte "sprängd" om man drar på lite volym.

Vad kan detta bero på? Är den trasig eller behöver jag bara spela in den? Eller kan det vara så att min cd på 4 gånger 40 watt är för klen. Har ingen aning egentligen, hoppas någon av er kan hjälpa.

Väldigt tacksam för svar

e helt säkert på att den inte lämnar 4*40 watt.. kanske 4*10 om man har tur..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 271 Inlägg
31 december 2007
Har ett par 5,25"or från biltema i bakdörrarna på 745:an på 120W, låter helt ok. Dock
bättre än original.smile

2 123 Inlägg
31 december 2007
evilaudio skrev:
tjimfindus skrev:

Väldigt tacksam för svar

e helt säkert på att den inte lämnar 4*40 watt.. kanske 4*10 om man har tur..

Jag kan intyga att evilaudios firmabil basar på utav helvete utan att ha någon ordentlig bas.
Första gången jag träffade och han kom glidande i sin toyota(?) van blev jag helt paff när jag fick till svars att han inte ens hade någon bas utan att det var hans framsystem som spelade på så bra.
Och det där med CD spelaren, räknar man hur den är avsäkrad och hur mkt effekt andra komponenter tar så lämnar den cirka 6-7wrms.
Och dom som skrev att Mds var dåligt, vad har du för erfarenheter av dom ?
Jag har inget emot dom men däremot gillar jag inte deras försäljningsstrategier, dom går ut med att dom är bäst i världen vilket inte är riktigt helt sant kanske.
MVH Fredrik

804 Inlägg
1 januari 2008
Fredrik.Gustavsson skrev:
Och dom som skrev att Mds var dåligt, vad har du för erfarenheter av dom ?
Jag har inget emot dom men däremot gillar jag inte deras försäljningsstrategier, dom går ut med att dom är bäst i världen vilket inte är riktigt helt sant kanske.
MVH Fredrik

Jag har MDS i vinterbilen och där satt mds i mr2:an när jag köpte den, tog 2-3 dagar så slängde jag ut skiten och stoppade i focal istället, nu stoppar jag inte ens i fronten i stereon i vinterbilen för det låter skit, trotts mds framsystem, mds slutsteg och subb. Focals 6,5" i toyan får mds att se ut (låta) som något skit från 80-talet.

edit: Jag hade även mds i min första bil, 320ia, fast då med enbart 4" framsystem.

Så nog har vi som dissar mds erfarenhet av grejorna. wink
Senast redigerat av baaki (1 januari 2008)

trucken
563 Inlägg
2 januari 2008
har kikat lite på skoj av någon av deras basar, och den skall hålla förvånansvärt lingär frekvensgång....jag tror du har problem med din montering.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

5 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Tack för alla svar!

Tror jag hittat fel. Det låg massa mynt lite här och där i dörren. Plockade bort dom och nu låter mina biltemahögtalare överraskande bra faktiskt! Men det är fortfarande något som skramlar i dörren när man drar på lite volm. Någon som har lite tips på hur man fixar det?

Maskinförare
1 163 Inlägg
3 januari 2008
Fyll dörren med fogskumm rolltongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

firefighter
85 Inlägg

Sök