Har precis köpt 2 st högtalare från biltema som jag monterat i framdörrarna. Jag räknade inte med att skulle vara något jätte bra ljud i dem. Men saken är den att den ena högtalaren börjar dista och låte "sprängd" om man drar på lite volym.
Vad kan detta bero på? Är den trasig eller behöver jag bara spela in den? Eller kan det vara så att min cd på 4 gånger 40 watt är för klen. Har ingen aning egentligen, hoppas någon av er kan hjälpa.
Har två st. trevägs 8" från biltema. Dom var på rea, 298 för två. Spelade som fan i min Primera. Men dom var på 150W styck. Spelade värre än de JBL 6x9" jag hade i förut... Samma slutsteg på också...
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Har precis köpt 2 st högtalare från biltema som jag monterat i framdörrarna. Jag räknade inte med att skulle vara något jätte bra ljud i dem. Men saken är den att den ena högtalaren börjar dista och låte "sprängd" om man drar på lite volym.
Vad kan detta bero på? Är den trasig eller behöver jag bara spela in den? Eller kan det vara så att min cd på 4 gånger 40 watt är för klen. Har ingen aning egentligen, hoppas någon av er kan hjälpa.
Väldigt tacksam för svar
e helt säkert på att den inte lämnar 4*40 watt.. kanske 4*10 om man har tur..
Väldigt tacksam för svar
e helt säkert på att den inte lämnar 4*40 watt.. kanske 4*10 om man har tur..
Jag kan intyga att evilaudios firmabil basar på utav helvete utan att ha någon ordentlig bas. Första gången jag träffade och han kom glidande i sin toyota(?) van blev jag helt paff när jag fick till svars att han inte ens hade någon bas utan att det var hans framsystem som spelade på så bra. Och det där med CD spelaren, räknar man hur den är avsäkrad och hur mkt effekt andra komponenter tar så lämnar den cirka 6-7wrms. Och dom som skrev att Mds var dåligt, vad har du för erfarenheter av dom ? Jag har inget emot dom men däremot gillar jag inte deras försäljningsstrategier, dom går ut med att dom är bäst i världen vilket inte är riktigt helt sant kanske. MVH Fredrik
Och dom som skrev att Mds var dåligt, vad har du för erfarenheter av dom ? Jag har inget emot dom men däremot gillar jag inte deras försäljningsstrategier, dom går ut med att dom är bäst i världen vilket inte är riktigt helt sant kanske. MVH Fredrik
Jag har MDS i vinterbilen och där satt mds i mr2:an när jag köpte den, tog 2-3 dagar så slängde jag ut skiten och stoppade i focal istället, nu stoppar jag inte ens i fronten i stereon i vinterbilen för det låter skit, trotts mds framsystem, mds slutsteg och subb. Focals 6,5" i toyan får mds att se ut (låta) som något skit från 80-talet.
edit: Jag hade även mds i min första bil, 320ia, fast då med enbart 4" framsystem.
Så nog har vi som dissar mds erfarenhet av grejorna.
Tror jag hittat fel. Det låg massa mynt lite här och där i dörren. Plockade bort dom och nu låter mina biltemahögtalare överraskande bra faktiskt! Men det är fortfarande något som skramlar i dörren när man drar på lite volm. Någon som har lite tips på hur man fixar det?