3261
Sök

högt buller

91 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
min bil låter som sagt mycket både ut och inne i bilen.. att köra på landsväg i 90 är en ren plåga i längden. öronbedövande !

hur ska jag få till en behaglig ljud nivå?
att det kommer in till coupen så lätt. kanske beror på dålig ljudisolering?
kom gärna med tips hur du lösta dina ljudproblem

3 235 Inlägg
5 januari 2008
Vilken bil/motor snackar vi om??

Om huven inte är ljudisolerad på insidan, så kan du köpa självhäftande isoleringsmattor och fixa det snyggt. Kan ju också hitta passande isoleringsskydd från en annan bil och fästa på insidan av huven. Plastskydd under motorn kan också isolera en hel del.
Hade sånt på min förra Golf diesel, och den lät nästan ingenting, som bensinare kan man säga.

Men var kommer ljudet ifrån: motor, avgas, drivlina, däck?

91 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
från avgassystem. ja ljuddämpan skulle jag tro.

ha haft ett annat system på innan. med en simons dämpare och den va något högre bullernivå . nu kör jag med dubbla piper men tycker det inte ska bullra så förbannat mycket.? kan va så att jag sakna ljudisolering baktill ? lr nåt annat fenomen som orsaka ljudet i coupen
Senast redigerat av FreeSniff (6 januari 2008)

5 Inlägg
6 januari 2008
Det är inte så att du gjort som alla andra o skrapat bort all ljudisolering som finns o sen undrar varför de låter

Förjaevle Brao
555 Inlägg
6 januari 2008
åk å köp ljudisolerings mattor på mekonomen å klistra fast i dörrarna, samt kolla ljudisoleringen i bilen

945 Inlägg
6 januari 2008
har du nån mellan dämp?

blinka blått om du vill rejsa!

2 201 Inlägg
6 januari 2008
har du japs? sätt i insatsen

91 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
vad bruka ljudisoleringen sitta?

jag var å grävde i bagagen å hittade lite ludd aktigt matrial. kanske det var ljud isoleringen?

vad är det för insatser i dämpan. vart kan man köpa det?

Sök