3130
Sök

Alkohol

804 Inlägg
16 januari 2008
blacken skrev:
Problematiken är inte drogens "ofarlighet" vid ett enstaka knapertillfälle, utan att man minns hur "bra" man mådde just då. Skulle man vid ett senare tillfälle behöva att "fly" något i sin vardag som suger fett och kommer ihåg vad "bra" det var när man tog den specifika drogen. Samt börjar att använda sig av för att slippa känna/må "pyton" i vardagen. Sedan så är det bara en tidsfråga innan man är körd. Och det börjar till 95% med brass, sedan så blir det tyngre. Det ligger i drogandets natur att det blir så.

Ahh, vad fan så mycket skitsnack på samma gång, kan inte någon ansvarsfull människa gräva ner dig?
Att människan vill göra saker som den tycker om är inte specifikt drogande, eller du har helt missat spelmissbruk, shopaholics, arbetsnarkomaner, nymfomaner, osv osv, allt är sånt som man tycker om att göra och är inte specifikt drogande.
Brass i sig är INTE en gateway-drog (det steget missas av många då de redan druckit alkohol före som är tyngre), utan folk som prövar brass först som sen går vidare har fått uppfattningen (av förbudet och propaganda) att brass är dödsknark, ger rosa elefanter och är jtte tungt, problembarn som vill knarka tungt har hört allt detta och märker att brass är skitklent och inte alls det dödsknark det sägs, och de måste gå vidare på tyngre saker. Det är inte drogandets natur, det är missbrukarens natur. Fan läs en bok! Jävla skitsnack. Nu stack jag till jobbet så du har 10h på dig att läsa på innan du kommer med fler idiotiska påstående.

Teddan
2 495 Inlägg
16 januari 2008
rökat stannar längre i kroppen än 2-3dagar , en polare torska på en fredag för drograttfylla då han hadde rökat .

sen torsdagen veckan efter stanna dom honom igen å då hadde han itne rökat, men fick ändå positiva resultat och åkte på en drograttfylla igen.

jag ser inget problem i att ta lite kola om man skall på fest, men sen att sitta varje jävla helg å röka det är fan patetiskt .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
1 031 Inlägg
16 januari 2008
Aerodynamik skrev:
Droger och alkohol.. Bara skit enligt mig. Förstår inte varför man ens ska prova?

Håller med, är själv nykterist.

65 Inlägg
16 januari 2008
sup å svälj de är ju fan lill lördag big_smile

1 878 Inlägg
16 januari 2008
halloj!

Själv dricker jag ca: 10-30st 0.5l burkar nästan(kanske) 3ggr i månaden. vad är bättre än efter en veckas hård slit för att slappna av?!? slacka framför tven eller sitta i en bil o glida runt i stan med en öl.

men men.

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2008
r-ted skrev:
rökat stannar längre i kroppen än 2-3dagar , en polare torska på en fredag för drograttfylla då han hadde rökat .

sen torsdagen veckan efter stanna dom honom igen å då hadde han itne rökat, men fick ändå positiva resultat och åkte på en drograttfylla igen.

jag ser inget problem i att ta lite kola om man skall på fest, men sen att sitta varje jävla helg å röka det är fan patetiskt .

Röka stannar kvar i kroppen 3-4 veckor hos de flesta.
Har en kompis som fortfarande var stenad när han åkte in på pisseprov och då visade det inget tongue
(Antagligen så blev något fel, men ändå tongue)

Och angående kolan så ser inte jag heller något fel med det, när man är riktigt full så sätter det verkligen liv på festen big_smile
Enda nackdelen är priset och att det lätt går mycket på en helkväll.
(Jag spenderade ~10 000kr över jul och nyårshelgen på kokain, tur att man inte knegar för samhall tongue)
Senast redigerat av FireTraXX (16 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

406 Inlägg
16 januari 2008
Tror aldrig att jag har suttit och tagit en öl för att jag tycker det är gott,  Tycker det är ganska äckligt men efter ett par stycken så går det bra.

:DPlattan i mattan:D

blacken
16 januari 2008
baaki skrev:
blacken skrev:
Problematiken är inte drogens "ofarlighet" vid ett enstaka knapertillfälle, utan att man minns hur "bra" man mådde just då. Skulle man vid ett senare tillfälle behöva att "fly" något i sin vardag som suger fett och kommer ihåg vad "bra" det var när man tog den specifika drogen. Samt börjar att använda sig av för att slippa känna/må "pyton" i vardagen. Sedan så är det bara en tidsfråga innan man är körd. Och det börjar till 95% med brass, sedan så blir det tyngre. Det ligger i drogandets natur att det blir så.

Ahh, vad fan så mycket skitsnack på samma gång, kan inte någon ansvarsfull människa gräva ner dig?
Att människan vill göra saker som den tycker om är inte specifikt drogande, eller du har helt missat spelmissbruk, shopaholics, arbetsnarkomaner, nymfomaner, osv osv, allt är sånt som man tycker om att göra och är inte specifikt drogande.
Brass i sig är INTE en gateway-drog (det steget missas av många då de redan druckit alkohol före som är tyngre), utan folk som prövar brass först som sen går vidare har fått uppfattningen (av förbudet och propaganda) att brass är dödsknark, ger rosa elefanter och är jtte tungt, problembarn som vill knarka tungt har hört allt detta och märker att brass är skitklent och inte alls det dödsknark det sägs, och de måste gå vidare på tyngre saker. Det är inte drogandets natur, det är missbrukarens natur. Fan läs en bok! Jävla skitsnack. Nu stack jag till jobbet så du har 10h på dig att läsa på innan du kommer med fler idiotiska påstående.

Du behöver bara ett par taskiga slag under bältet av "ödet" för att "torska" dit.  Det spelar ingen roll hur "stark" du än är. Jag har sett åtskilliga kaxputtar som resonerade exakt som du, och som "torskade" dit rejält, en del dog, en del blev aldrig mer som dom en gång varit.  Brass ÄR oftast "inkörsporten" till tyngre droger det GÅR inte att förneka, då är man både blind och bra blåst ifall man vill göra det.  man behöver inte vara en "raketforskare för att förstå sambandet, bara en liten gnutta intelligens parad med lite bondförnuft räcker. Ibland så måste man tänka "lite" längre än vad näsan räcker.
Senast redigerat av blacken (16 januari 2008)

blacken
16 januari 2008
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:

Har en kompis som fortfarande var stenad när han åkte in på pisseprov och då visade det inget tongue

Och angående kolan så ser inte jag heller något fel med det, när man är riktigt full så sätter det verkligen liv på festen big_smile
(Jag spenderade ~10 000kr över jul och nyårshelgen på kokain, tur att man inte knegar för samhall tongue)

kola är för fikusar, fullständigt överreklamerad drog. tongue

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2008
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:

Ja, är man nykter så är det inte mycket att hurra för.
Men är man skitfull och på en röjarfest så är det en helt annan sak.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

315 Inlägg
16 januari 2008
Katastroff allså.. är 18 åhh mit umgänge vi super varje helg och typ alla har gjort det varje helg sen i maj förra året. Bor också i ett litet samhälle åhh det finns absolut inget att göra så de blir att nån har fest istället. Hade kommunen fixat nåt att göra på kvällen.  bowlinghall med lite biljard finns ju en billjard hal men har dåliga uppetider. sen ska man bowla på helger så måste man hyra hela lokalen = dyrt
så jag skyller lite på smahället.
Men det är bevisat att man har roligare en fredag kväll med lite alcohol i kroppen. hehe tycker ja iafall

Allt eller inget!!!

blacken
16 januari 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Det är ju knappt att så det "fäster" ändå. Dyrt som fasen och varar en "pisskvart". Man får inte mycket får stålarna.

315 Inlägg
16 januari 2008
röka stanar kvar i blodet jävligt länge...   råå pundar du typ 6-7 gånger om dan  i ett par månader så kan det ta 6 månader innan det är helt ute ifrån dig

r-ted skrev:

Allt eller inget!!!

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2008
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Det är ju knappt att så det "fäster" ändå. Dyrt som fasen och varar en "pisskvart". Man får inte mycket får stålarna.

Nej, det får man inte med pisskolan vi har i sverige.
Men en kompis var i Venezuela med sin familj för en månad sen och tog med sig 40 gram tillbaka.
Och det var en stooor skillnad jämfört med vad man normalt får.

Fast om man snackar effekt/pris så är ju tjack bättre.
Men jag är inte så sugen på att trilla tillbaka dit igen...

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
16 januari 2008
jokke_b skrev:
Katastroff allså.. är 18 åhh mit umgänge vi super varje helg och typ alla har gjort det varje helg sen i maj förra året. Bor också i ett litet samhälle åhh det finns absolut inget att göra så de blir att nån har fest istället. Hade kommunen fixat nåt att göra på kvällen.  bowlinghall med lite biljard finns ju en billjard hal men har dåliga uppetider. sen ska man bowla på helger så måste man hyra hela lokalen = dyrt
så jag skyller lite på smahället.
Men det är bevisat att man har roligare en fredag kväll med lite alcohol i kroppen. hehe tycker ja iafall

Du har en hel del rätt där. Om kommunerna lade ner lika mycket energi på motorintresserade undomar, som dom lägger ner på fotboll, knyppling, och andra lite suspekta aktiviteter så skulle det minska "undomsvåld/fylla/ligism" ganska så rejält!.. smile

blacken
16 januari 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Men en kompis var i Venezuela med sin familj för en månad sen och tog med sig 40 gram tillbaka.

Dom "steppar" nog ganska så bra med det innan det kommer hit, och kranarna här bidrar en hel del till den processen.  Ta det försiktigt bara så att du inte "torskar" dit på kolan också.  Det är lätt hänt om man får tag i så pass "rent" och "fint" som du har tillgång till.

16 197 Inlägg
16 januari 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

man måste ha ett jävligt tråkigt liv om man måste supa å punda för att ha kul...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2008
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Dom "steppar" nog ganska så bra med det innan det kommer hit, och kranarna här bidrar en hel del till den processen.  Ta det försiktigt bara så att du inte "torskar" dit på kolan också.  Det är lätt hänt om man får tag i så pass "rent" och "fint" som du har tillgång till.

Jag har inte tillgång till det längre, han är jonkare så att jag han bara tvinga till mig ett par stenar innan han blandade ut det till i stort sett bara druvsocker.

Då gick jag tillbaks till det "svenska" tongue

Jag har väldigt mycket högra självkontroll numera än vad jag hade vid den tiden som jag tyckte om tjack lite för mycket.
Så jag vet vad jag gör.
Senast redigerat av FireTraXX (16 januari 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
16 januari 2008
evilaudio skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

man måste ha ett jävligt tråkigt liv om man måste supa å punda för att ha kul...

Jä""t bra sagt! håller med dig till 100%. cool

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2008
evilaudio skrev:

Jag skulle vilja beskriva mitt liv som roligt och händelserikt iallafall.
Att jag använder "tillsatser" för att förhöja upplevelsen jag kallar livet ser inte jag som något dåligt, sålänge man har kontroll över det och inte låter bruket bli ett missbruk.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök