3241
Sök

Utegångsförbud.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
10 januari 2008
Hammarslag skrev:
richardoo290 skrev:
r-ted skrev:
ang anstalter så är det rena semestern, problemet är ju allt runt som rasar familj, ekonomi osv.

men samtidigt verkar det som att du har byggt up det rätt hyffsat endå?

Hehe och hur vet du att bilarna är  betalda med skattade pengar wink ?
Kanske fortsatte badboy style och lyckades ? smile

har för mig att han har skrytigt om att vara så duktig/fint jobb m.m..
men han är säkert badboy på endel ställen.. tongue

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
10 januari 2008
Mäki skrev:
Jag rekomenderar dig att titta på filmen Disturbia haha big_smile

Om du inte sett den så skulle jag också rekomendera dig att se den, den handlar om en kille som får fotbojja.

Troligen galen...
567 Inlägg
10 januari 2008
Nu vill jag inte såra någon, men efter att gång på gång läst olika skribenter stava fel så känner jag mig tvingad att ingripa...   wink

Det heter "på sannolika skäl misstänkt" och inte "på sannorlika skäl misstänkt"

se t.ex. Wikipedias förklaring av olika misstankegrader

Sorry för OT

Teddan
2 495 Inlägg
10 januari 2008
richardoo290 skrev:
Hammarslag skrev:
richardoo290 skrev:

men samtidigt verkar det som att du har byggt up det rätt hyffsat endå?

jag har lyckats ganska bra ja.... men jag har kanske inte skattat varenda krona heller big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 893 Inlägg
10 januari 2008
mebben skrev:
Nu vill jag inte såra någon, men efter att gång på gång läst olika skribenter stava fel så känner jag mig tvingad att ingripa...   wink

Sorry för OT

Träffad ! wink

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
10 januari 2008
r-ted skrev:
richardoo290 skrev:
Hammarslag skrev:

jag har lyckats ganska bra ja.... men jag har kanske inte skattat varenda krona heller big_smile

och endå klagas de på att man är helt körd när man kommer ut? hmm
bara man vill så, det är T-red bevis på..

Troligen galen...
567 Inlägg
10 januari 2008
mebben skrev:

Sorry för OT

Och då kom jag osökt på en idé på vad trådskaparen kan fördriva tiden med:
Leka stavningsgestapo på internet kan få tiden att gå big_smile

Inläggskritiker
990 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
r-ted skrev:
richardoo290 skrev:

Det finns undantag inom presis allt, lär dig det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
11 januari 2008
var glad för att du fick fotbojja! försökte sj få fotbojja, men det gick i kras. fick ist fängelse + 2månade påökt! mindre kul kan jag säga. har haft en polare med fotbojja å han kunde vara ute med sin. men han kunde inte gå längre än ca 5 meter runt sin bostad..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

Inläggskritiker
990 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Team-H skrev:
var glad för att du fick fotbojja! försökte sj få fotbojja, men det gick i kras. fick ist fängelse + 2månade påökt! mindre kul kan jag säga. har haft en polare med fotbojja å han kunde vara ute med sin. men han kunde inte gå längre än ca 5 meter runt sin bostad..

Har jag sagt att jag är missnöjd med bojan ? är jävligt nöjd med att komma undan med boja, det var bara en fråga om vad man skulle roa sig med i hemmet, därav ja startade denna tråd.
Vet folk som varit ute o klipptgräset me fotboja, de räcker en bit men okmmer dom på besök så är det anstalt som gäller

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

FreddeK
11 januari 2008
Hur som helst så verkar du vara en hyvens kile nu när jag läst igenom tråden. Hoppas du reder upp ditt liv.

Så vad ska du hitta på?

Gör något helt otippat! börja virka....ja för när dom därkommer och kollar till dig så tar du ram nystanen och nålarna...sätter dig med ena benet över det andra och börjar filura med pryttlarna.

hur kul hade det inte varit at se deras min.

Mvh fredde

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
11 januari 2008
Kristian_V skrev:
Alla som åker i fängelse har förtjänat allt ont som kan drabba dem, sammhällets vrede! <- Ironi hmm

Problemet är bara att i sverige har vi ingen bevis börda. Alltså domstol kan dömma dig, mig, vem som helst på som det heter "på sannorlika skäl".
Alla vi som är uppfödda med amerikanska deckar serier, filmer m.m. har ju sett att i USA är åklagare tvungen att visa "bortom all rimlig tvivel" att den åtalade är skyldig. Så är det inte i sverige!

Här räcker det med lite indicier, så att de kan säga att man är "på sannorlika skäl misstänkt" (Den kommentaren har ni säkert alla hört och läst i tidningar och i TV.) Dommen kan lyda precis likadant! Personen i fråga kan bli dömd  "på sannorlika skäl". Med andra ord, åklagaren kan inte bevisa att den åtalade har begått brottet i fråga, åklagaren kan bara visa upp att det är möjligt eller troligt. Och det räcker i sverige.
(Vad åklagaren är helt ointresserad av, är att det kanske är minst lika troligt att den åtalade INTE är skyldig. "Icke skyldig" ger inte en åklagare en fjäder i hatten och en sjuss på kariärs stegen.)

Hittar någon droger i din trädgård, så är chansen aldeles för stor att du åker på det, det hittades ju i DIN trädgård. (Tillgänglig för hela världen, bara en grind med hasp i vägen.) Kanske lite vagt, men på det stora hela är det allt som behövs om du har otur. Bätre rätssäkerhet än så har vi inte.

Med "sannorlika skäl" sitter, eller har suttit, alldeles för mycket folk oskyldigt dömda i svenska fängelser. Det kostar samhället oerhörda resurser, inte bara de pengarna som det kostar att ha folk inlåsta, utan som "Hammarslag" skrev, de skall börja på botten, med fogden i hälarna. Det är illa nog om man var skyldig till brottet man suttit för. Men har man fått sitta oskyldigt och kommer ut till en verklighet utan hus/hem, jobb och kanske med stora skulder pga att räkningarna tar inte paus, bara för att du gör det. Det är lätt att ge upp i det läget. och DET kostar de riktigt stora pengarna för samhället. För det kanske rör sig om en kunskap som kostar miljoner, som faller ur, kunnskap som kunde servat samhället i 30-40 år till, fram till pension, som ramlar ur för att personen väljer att inte ställa upp mera på det samhälle som högg en kniv i ryggen. Istället kryper det runt på botten levandes på soc. Eller som två av mina gamla skol kamrater, de åkte med några års mellanrum på var sin sketen "på sannorlika skäl" och har sedan dess levat utanför samhället, de hämtar sitt bidrag, de jobbar svart, allt står på familj och vänner, skulle jag låsas in på ett år (Som den ena satt.) skulle jag nog också göra allt, suga ur "systemet" var enda krona jag kunde.

"Hammarslag" verkar ta det som om han gjort sig skyldig till det. Tack vare bojan slipper han börja på botten när han kommer ut. Han kan fortsätta livet där han lämnade det. Är man dess utom skyldig till det man är dömd för, så är man nog inte så bitter över samhället.

Som redan nämts så heter det "på sannolika skäl", problemet är bara att det heter inte "på sannolika skäl DÖMD". Det finns INTE.
På sannolika skäl häktad handlar begreppet om, dvs olika grader av misstanke om brott.  Det är en J-A skillnad!

Prova själv jämföra genom att söka på google: "på sannolika skäl häktad" och "på sannolika skäl dömd" och räkna träffarna.

Man kan inte döma någon "på sannolika skäl"...

/Mattias

Teddan
2 495 Inlägg
11 januari 2008
precis som matteeee säger
i sverige dömmer man itne på sannolika skäl , vad någons kompisar eller dyl säger spelar ingen roll.

läs på lite innan man öppnar käften.

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
11 januari 2008
Hammarslag skrev:
Team-H skrev:

Har jag sagt att jag är missnöjd med bojan ? är jävligt nöjd med att komma undan med boja, det var bara en fråga om vad man skulle roa sig med i hemmet, därav ja startade denna tråd.
Vet folk som varit ute o klipptgräset me fotboja, de räcker en bit men okmmer dom på besök så är det anstalt som gäller

nä det har du inte! det blev en misstolkning där bara! sorry.
jo det stämmer nog det där. men vad har du gjort för bus för att få bojja?

finns mkt som du kan göra! gör nåt som man inte gör i normalt fall.
Som virka ett par strumpor elr så börjar du med lite styrketränning. det e ju inte helt fel. smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 januari 2008
jag tycker ni kan starta en ny tråd om hur man blir dömd osv. Istället för att förstöra den här tråden, vilket dom flesta trådar blir i ren allmänthet.

Jag kan tänka mig hur trisst du kan ha det. jag hade blivit galen :S
Men som tidigare nämnt. Datorspel, möblera om m.m m.m
Bara sätta fantasin till och göra saker smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Studerande
463 Inlägg
11 januari 2008
Rätt roligt att läsa den här tråden tongue

Förstår precis hur du känner dig, jag har varit ledig i fyra dagar nu (börjar igen imorron) och det är svårt att hitta någonting kul att göra när alla kompisar är i skolan eller på jobbet. Dessutom så blev jag skadad på senaste hockeymatchen så att träna eller ta en promenad går inte heller...

Jag har försökt döda tiden med att städa bort allt julpynt och se på House MD så det får bli mina tips! Gillar också "Freddeponken"s tips lol

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 januari 2008
Lek!!!

xbox360, PS3, Wii mm?

har själv beställt en till konsoll, wii. Funkar alltid att spela bort tiden.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 893 Inlägg
11 januari 2008
r-ted skrev:
precis som matteeee säger
i sverige dömmer man itne på sannolika skäl , vad någons kompisar eller dyl säger spelar ingen roll.

läs på lite innan man öppnar käften.

Jag har läst på.
Du borde gå på charmkurs!  (Eller inte öppna käften alls.)

EDIT:
Vi HAR INGEN BEVIS BÖRDA i svenskt rättssystem, det är fakta, så är det!
Det räcker alltså med tillräklig misstanke för att bura in en människa i vårt avlånga land.

Jag skrev min första post här om det efter att ha läst en inte allt för inteligent post om att ALLA som sitter i fängelse, själva har satt sig i skiten. För ALLA med inteligenskvot "medel" och uppåt, tar det inte lång stund att lista ut att det måste sitta några i fängelse ("I skiten!") som inte själva satt sig där (Dvs. oskyldiga.)

Vi får in svar här som påstår att vi i sverige inte dömmer oskyldiga, vilket är helt OK, då detta är ett "diskutions forum", men varför denna grisiga ton i posten "r-ted"?

I ett forum har ALLA rätt till en åsikt. så länge den faller i närheten av topic, vilket man kanske kan ifråga sätta i detta fallet. (Jag drog själv iväg lite på ett sidospår och ber TS om ursäkt för det.)

Men att be någon "hålla käft"..?
Skall vi börja cencurera nu?
Vad kommer här näst? Jag HAR LÄST om en lite mustach pryd österikare som tog hand om miljoner oliktänkande runt 1939-1945.
Senast redigerat av Kristian_V (11 januari 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
11 januari 2008
Hammarslag skrev:
richardoo290 skrev:
r-ted skrev:

alla kan lyckas , frågan är bara hur motiverad man är.
hur många vill man trampa på , vad kan man offra osv.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 januari 2008
r-ted skrev:
Hammarslag skrev:
richardoo290 skrev:

alla kan lyckas , frågan är bara hur motiverad man är.
hur många vill man trampa på , vad kan man offra osv.

de e vad jag har försökt säga hela tiden! roll

Sök