3547
Sök

kostnad och hur gör man för att diffa en bak axel på 740?

Bärs!
3 456 Inlägg
10 januari 2008
#21
AGA DIFF FTW! cool
Senast redigerat av Aga_Diff (10 januari 2008)

Garaget.org peakade 2008.

440 Inlägg
10 januari 2008
#22
äää svetsa:D det håller kanon:) och lite skruvar mm och massa svets med pinna svets tar tid kancka slagg mm men hållbart blir det:D mvh

jim ..

Stövarn
225 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#23
jadu troligen blire en ny bakaxeln så får man lägga den gammla på hyllan så länge, pissigaste är att min mekplats är på grusgången med lite tur kan jag stå med motorhuven under tak, men vafan har överlevt hittil:D men ska kolla efter ett garage och byta axeln till sommaren som det ser ut:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#24
Ekbl0m skrev:
jadu troligen blire en ny bakaxeln så får man lägga den gammla på hyllan så länge, pissigaste är att min mekplats är på grusgången med lite tur kan jag stå med motorhuven under tak, men vafan har överlevt hittil:D men ska kolla efter ett garage och byta axeln till sommaren som det ser ut:D

va fan byta axel tar ju inte så lång stund:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stövarn
225 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#25
turboforssen skrev:
Ekbl0m skrev:
jadu troligen blire en ny bakaxeln så får man lägga den gammla på hyllan så länge, pissigaste är att min mekplats är på grusgången med lite tur kan jag stå med motorhuven under tak, men vafan har överlevt hittil:D men ska kolla efter ett garage och byta axeln till sommaren som det ser ut:D

va fan byta axel tar ju inte så lång stund:P

haha ne men har typ en domkraft o några pallbockar o lyfta upp allt med:P tar nog många timmar o fixa det då:P lite grus o skit;P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
10 januari 2008
#26
turboforssen skrev:
Ekbl0m skrev:
jadu troligen blire en ny bakaxeln så får man lägga den gammla på hyllan så länge, pissigaste är att min mekplats är på grusgången med lite tur kan jag stå med motorhuven under tak, men vafan har överlevt hittil:D men ska kolla efter ett garage och byta axeln till sommaren som det ser ut:D

va fan byta axel tar ju inte så lång stund:P

har du bytt bakaxel nån gång???


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#27
volvo_245 skrev:
turboforssen skrev:
Ekbl0m skrev:
jadu troligen blire en ny bakaxeln så får man lägga den gammla på hyllan så länge, pissigaste är att min mekplats är på grusgången med lite tur kan jag stå med motorhuven under tak, men vafan har överlevt hittil:D men ska kolla efter ett garage och byta axeln till sommaren som det ser ut:D

va fan byta axel tar ju inte så lång stund:P

har du bytt bakaxel nån gång???

mm faktiskt bytte axel på en 745:a 3 gånger under ett halvår för att en gubb jävel inte kunde köra bil tongue å det är inte dom ända gångerna jag bytt bakaxlar
Senast redigerat av turboforssen (10 januari 2008)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
10 januari 2008
#28
turboforssen skrev:
volvo_245 skrev:
turboforssen skrev:

va fan byta axel tar ju inte så lång stund:P

har du bytt bakaxel nån gång???

mm faktiskt bytte axel på en 745:a 3 gånger under ett halvår för att en gubb jävel inte kunde köra bil tongue

okej dåliga axlar eller????


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#29
volvo_245 skrev:
turboforssen skrev:
volvo_245 skrev:

har du bytt bakaxel nån gång???

mm faktiskt bytte axel på en 745:a 3 gånger under ett halvår för att en gubb jävel inte kunde köra bil tongue

okej dåliga axlar eller????

nopp gubben hörde vinande ljud från axeln å skulle prompt byta:( å så backar han på en cementsugga eller nått å knäcker ett fäste till axeln:(  å en axel lyckades han rasa på nått sätt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
10 januari 2008
#30
min axel ville inte vara med när jag lekte med 205or på torr asfalt lol


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#31
då hade du en taskig axel bara att ta fram svetsen då:P men 240:ins axel är jobbigare att byta:( 740:ins är tok lätt:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fortare än kvickt
241 Inlägg
10 januari 2008
#32
varför lägga pengar/energi på det när det går att sladda utan diffrentialspärr? om du vill stå stilla o börna med båda hjulen, så ge den bara riktigt ordentligt med ben innan du släpper kopplingen så ska den nog fan gå loss på båda hjulen ändå. min väns peugeot 206a gör det iallafall och där är knappast nån diffspärr.

Akta lacken pappskalle!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#33
Gonken skrev:
varför lägga pengar/energi på det när det går att sladda utan diffrentialspärr? om du vill stå stilla o börna med båda hjulen, så ge den bara riktigt ordentligt med ben innan du släpper kopplingen så ska den nog fan gå loss på båda hjulen ändå. min väns peugeot 206a gör det iallafall och där är knappast nån diffspärr.

nopp den gör ju inte det å det är lite skillnad på framhjulsdrivet å bakhjulsdrivet
men står man en stund å burnar å släpper bromsen lite så kan den börja diffa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

178 Inlägg
10 januari 2008
#34
Känns förbannat onödigt att lägga ut pengar på en diffspärr till en gammal 740 gl. Svetsa istället. roll

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

4 Inlägg
10 januari 2008
#35
http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=13_s

verkar som ett bra köp enligt mig.. men jag hade ju svetsat den.. eller använt gammla torra radialdäck..

Om någonting fungerar skruva då isär de å ta reda på varför!!

6 Inlägg
11 januari 2008
#36
ta upp diffen svetsa ordentligt ihopp kuggen så har du det :p

.......
2 655 Inlägg
11 januari 2008
#37
sån här ska iallfall jag sattsa på. http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=3_s

Stövarn
225 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#38
-Bergan- skrev:
Känns förbannat onödigt att lägga ut pengar på en diffspärr till en gammal 740 gl. Svetsa istället. roll

jo hade det varit något skit så visst men gubbe som haft den, få ägare,  16000 mil och full sevicebok och 100% rostfri:P vill inte förstöra den då:P ska bygga iordning den lite lätt så den blir snygg och sen ha den som sommarbil och inge mer:D så är inte sugen på att förstöra bakaxeln:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

5 Inlägg
21 februari 2008
#39
ska du köpa den dära diffen på blocket kan du lika gärna köpa en spritt ny på http://www.bakaxel.se/product_info.php? … 0cc928ef0a samma pris och du vet att den inte är använd

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
21 februari 2008
#40
Ring och hör med www.rallydelar.se
Han kan ha diffspärr som passar dig.



Sök