Nu skall jag bara lägga mig i lite sedan blir det tillbaka till topic.
Att säga att man är eliten i Sverige om man tävlar på finalen är visserligen sant MEN Hur många bilar har tävlat i respektive klass under året, med andra ord, elit över vilka? Inte för att det lär finnas speciellt många bilar där ute som låter bättre än våra ENLIGT tävlingsreglerna. Personligen var jag missnöjd med en 2:a plats (5,5p ifrån 1:an med totalpoäng på 370) då vi endast vart 6st i klassen under året (5st på finalen). Missförstå mig rätt nu BAE, visst du kom "bara" 4:a utav 5-6 Bilar, detta betyder inte att det inte låter fantastiskt i bilen, personligen har jag tyvärr inte lyssnat men gör gärna det senare i år, det är ju trots allt hård konkurens i klasserna.
TILLBAKS ON TOPIC!
Jag kan rekomendera både Det Gurenius listade likväl som DLS. Det har mer med monteringen att göra än prylarna på den nivån dessa ligger. Det som skall avgöra ditt val är ekonomin men främst monteringsmöjligheter, lådförslag osv. Nu vet inte jag hur tec 6orna ser ut, men de kanske har ett stort inbyggnadsdjup som gör att du inte får plats med de utan att modda om dörren en massa, då blir det smidigare med andra högtalare. Bas är det enklaste att välja, spelar nästan ingen roll vad du tar, sålänge det är av ett erkänt bra märke så lär du bli nöjd. Som du kanske förstått vid detta laget så har watten ingenting med vare sig hur högt eller hur bra högtalarna låter. Däremot behövs det lite effekt för att få basen att spela på bra. Men då snackar vi inte 1000-3000W (MAX) utan 400-600wrms räcker till de flesta basarna.
over and out!
Mvh Andreas
Numera Saab 9-5 Aero -00