3377
Sök

vill ha hjälp med billjud!!!

1 142 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Ska byta ljud i bilen nu och är ute efter något paket som både baslåda och slutsteg ingår i helst med t ex dubbla 10" eller 12"....får ej kosta mer än 3000 spänn ja kan gå lite över men ja måste ha pengar att supa för me nästa månad....ska sitta i en sierra

trucken
563 Inlägg
9 januari 2008
köp ett steg nu o bas sen....annars får du skit

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 januari 2008
ääh, skit i supat å satsa på ljudet ist wink

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Whitetrash
589 Inlägg
9 januari 2008
eller tvärt om..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
9 januari 2008
eller inte... billjud före allt big_smile

44 Inlägg
9 januari 2008
håler med apoteket00 köp lite i taget..

Eclipse;)

1 142 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
jo men ja har så kasst ljud nu ja har bara mutant framsystem som låter bajs

Konsult
1 247 Inlägg
10 januari 2008
snoddas skrev:
jo men ja har så kasst ljud nu ja har bara mutant framsystem som låter bajs

Hade nog gjort som andra sagt, köp lite i taget annars blir det inget vidare.

Valkyrie
118 Inlägg
10 januari 2008
Jag kastade in en bandbass låda från BRL, GAS A112-BP. En 12" aktiv låda. Basen sprider sig väldigt fint i bilen. Inte speciellt "kickig" bas, utan mer den där djupa mulrande. Det beror helt på vad du lyssnar på för musik egentligen. Jag är extremt nöjd med den. Nu har ja den förvisso i en Audi A3 3D, och den är väl något mindre än din Sierra. Men de lär funka fint.

EDIT: Kostar 1500:-
Senast redigerat av riggley (10 januari 2008)

Forge Distributer http://www.maptun.com/

Konsult
1 247 Inlägg
10 januari 2008
riggley skrev:
Jag kastade in en bandbass låda från BRL, GAS A112-BP. En 12" aktiv låda. Basen sprider sig väldigt fint i bilen. Inte speciellt "kickig" bas, utan mer den där djupa mulrande. Det beror helt på vad du lyssnar på för musik egentligen. Jag är extremt nöjd med den. Nu har ja den förvisso i en Audi A3 3D, och den är väl något mindre än din Sierra. Men de lär funka fint.

EDIT: Kostar 1500:-

Den basen fungerar bra i en sierra, men efter ett tag vill man bara ha mer. Har en precis likadan låda hemma i garderoben iom att jag byggt nytt i 9-3an smile

Edit:
Basen är busenkel att koppla in, inte så mycket man kan göra fel smile Den är ju helt klart okej om man inte har mycket budget men en nackdel är att den tar lite plats i bagaget. Den ser bättre ut än många passiva lådor tycker jag.
Senast redigerat av Tagg3N (10 januari 2008)

1 142 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
klasspolaren köpte dubbla 12" Usblaster med slutsteg och det dunkar bra fint men om ja köper de så får ja punga ut 4000 och då har ja 400spänn att leva på den månaden och det är det ej värt... men ja ska kolla runt PS. ja har hittat en baslåda med dubbla mutant 10" som ja är sugen på dom lådan kostar 1600nånting och då är frågan om man kan få tag på ett slutsteg att driva de med som kostar runt 1400?

126 Inlägg
10 januari 2008
Jag håller med alla andra i tråden, om du nu inte gillar ditt billiga fram system av samma fabrikat varför då lägga pengar på deras billigaste baslåda som spelar lika värdelöst bara för att du har bråttom?

Smålänning
7 883 Inlägg
10 januari 2008
Leta beggat eller skit i supat wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 142 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
fick tag på en låda av en kompis släkting nu med dubbla dls 12"(oanvända) men tillhörande slutsteg som klarar av dom och det ska han ha ca 2000-2500spänn för...så får se kanske man köper de ja ska definitivt låna grejjorna och testa så ja vet vad det är för grejjer

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 januari 2008
snoddas skrev:
fick tag på en låda av en kompis släkting nu med dubbla dls 12"(oanvända) men tillhörande slutsteg som klarar av dom och det ska han ha ca 2000-2500spänn för...så får se kanske man köper de ja ska definitivt låna grejjorna och testa så ja vet vad det är för grejjer

DLS gör inga skitsaker så köp på smile

C H E V R O L E T <3

735 Inlägg
10 januari 2008
båge skrev:
ääh, skit i supat å satsa på ljudet ist wink

fan va bra skrevet.... smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Sök