3288
Sök

Skumma affärer?

4 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Hejsan.
Jag har en bil (MITSUBISHI LANCER -90) i Uppsala som jag verkligen vill bli av med. Ger nästan bort den snart, då den bara kostar pengar. Jag har kollat lite på annonser på BLOCKET där människor vill köpa bilar. Men efter att ha ringt ett par stycken "JAG KÖPER ALLT!" annonser tycker jag att alla verkar rätt skumma. Vissa ger mycket i överpris medan andra är mer rimliga o säger att de kan ge ett par tusenlappar.

Nu undrar jag om något kan gå fel vid försäljning och ändring av ägarbevis? Kan de utnyttja min personuppgifter som är kopplade till bilen på något sätt?

Berätta gärna ifall ni har hört om någon liknande affär där det uppståt stora problem.

Snälla hjälp mig då bilen måste bort snabbt!

Mvh
Oscar

Thorssa
11 januari 2008
Cash is king! Inga pengar, ingen bil! Det är det första, andra och tredje du ska tänka på! Se också till att du är med och postar ägarbytet, ta gärna med dig nån kompis när du träffar köparen. Tar du till dessa försiktighetsåtgärder så kan du mycket väl använda dig av någon av dessa du nämner. De som vill betala mer än vad du begär ska du dock passa dig för, är något för bra för att vara sant så brukar det vara det också!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 januari 2008
Skriv köpes/säljeskontrakt, då kan de inte hålla på å jävlas i efterhand, finns att skriva ut på Konsumentverkets hemsida, två ex såklart, ett åt dig å ett åt köparen, sen gör som ovan.

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
11 januari 2008
Hade ja haft pengar hade jag hämtat den på en gång! big_smile

Ont om hästkrafter är det gott om.

4 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Ett jättetack för svaren!! garaget.org/forum äger! big_smile

1 436 Inlägg
12 januari 2008
Kolla även att det är rätt person som köper bilen, i corren skrev de om sånna där köpare. Då hade de skrivit någon annans personnummer etc... Massor problem blev det för säljaren iaf.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök