Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil. Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil. Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil. Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil. Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a
Håller med fullständigt. 325:an har skivor bak, vilket jag oxå tror 318is (16V) har, tror faktiskt att 318is går bättre och drar mindre än 320. Sen är ju 325:an "kungen", riktigt fin maskin, som den är, men även ur ett framtida trimm perspektiv. Turbo konverterade m20b25 är ju nästan kultförklarade.
nä, m40 motorn är värdelös, om man inte tar hand om den riktigt riktigt bra, den har för hög tryck på kammen så den äter vippor, kam och kamrem, man måste va noga med oljebyten
Har en m40 som gåt 30k mil nu funkar perfekt.. aldrig haft problem med den
Värdelös = tråkig, tror jag han menade
Nja.. han menade nog värdelös.. för det är ingen vidare bra motorkonstruktion men är den skött som den ska är de inga problemas.. ganska pigg motor för att bara ha 113hk faktiskt. o drar sjukt lite soppa..
BMW sexorna låter underbart! Prova en sexa så kommer du inte ens tänka på en fyra.
Dom drar ju lite mera sås, men har mera ork på lägra varv. M40:in har en felkonstruerad topp, därför kräver den mycket underhåll, M20:in är en rätt robust skapelse.
tro inte på allt du hör. de 325 som inte är sönderkörda drar ju under litern, de gjorde tillome min i sommras. och min är egentligen en 320 men monterat i 2,3liters grejer och sånt, men i sommras då bilen va helt orginal i motorn förutom trimkam så körde ja 52mil på 48liter och de va inte snålkörning, de va en hel del omkörningar å fortkörningar på dom milen, så tro inte på allt folk säger...
dom där stämmer inte så bra, me ändast trimkam så körde jag 235km/h på mätarn me min och den visar ändast 10km/h fel så 225km/h går den, lite mer om man har längre raka...