3993
Sök

bmw 318 vs 320 E30

116 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#1
nån som kan berätta hur dom e?

har för mig att de inte e så stor skillnad prestanda mässigt.
318 0-100=10,8
320= 10,6

lr har ja fel?


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 januari 2008
#2
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil.
Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

116 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#3
DrKamikaze skrev:
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil.
Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a smile

men dom e ju lite dyrare oxo lr?


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 januari 2008
#5
_Starlet_ skrev:
DrKamikaze skrev:
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil.
Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a smile

men dom e ju lite dyrare oxo lr?

givetvis tongue

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

176 Inlägg
16 januari 2008
#6
DrKamikaze skrev:
Prestandamässigt så ligger dom rätt nära varandra, men 320:n vill ha ett par dl mer / mil.
Personligen tycker jag att 320:n är den minst attraktiva i e30 familjen. Hade kollat efter en 318is eller en 325:a smile

Håller med fullständigt. 325:an har skivor bak, vilket jag oxå tror 318is (16V) har, tror faktiskt att 318is går bättre och drar mindre än 320. Sen är ju 325:an "kungen", riktigt fin maskin, som den är, men även ur ett framtida trimm perspektiv. Turbo konverterade m20b25 är ju nästan kultförklarade.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Bmw forever
191 Inlägg
16 januari 2008
#7
köp ej 318i med m40 motorn den är världelös!!!

''burn rubber not you soule''

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 januari 2008
#8
318i 83-88 0-100 11,2 sek toppfart: 183km/h

318i 89-93 0-100 10,8 sek toppfart: 188km/h

318is 16v  0-100 9,8 sek toppfart 203km/h

320 83-86 0-100 10,4 sek toppfart 196km/h

320 87-91 0-100 10,6 sek toppfart 197km/h


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 januari 2008
#9
_tommy skrev:
köp ej 318i med m40 motorn den är världelös!!!

Har en m40 som gåt 30k mil nu funkar perfekt.. aldrig haft problem med den smile


Bmw osv..

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 januari 2008
#10
UseDubbelTurbo skrev:
_tommy skrev:
köp ej 318i med m40 motorn den är världelös!!!

Har en m40 som gåt 30k mil nu funkar perfekt.. aldrig haft problem med den smile

Värdelös = tråkig, tror jag han menade smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

264 Inlägg
16 januari 2008
#11
nä, m40 motorn är värdelös, om man inte tar hand om den riktigt riktigt bra, den har för hög tryck på kammen så den äter vippor, kam och kamrem, man måste va noga med oljebyten


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 januari 2008
#12
DrKamikaze skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
_tommy skrev:
köp ej 318i med m40 motorn den är världelös!!!

Har en m40 som gåt 30k mil nu funkar perfekt.. aldrig haft problem med den smile

Värdelös = tråkig, tror jag han menade smile

Nja.. han menade nog värdelös.. för det är ingen vidare bra motorkonstruktion men är den skött som den ska är de inga problemas.. ganska pigg motor för att bara ha 113hk faktiskt. o drar sjukt lite soppa..


Bmw osv..

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
16 januari 2008
#13
BMW sexorna låter underbart! Prova en sexa så kommer du inte ens tänka på en fyra.

Dom drar ju lite mera sås, men har mera ork på lägra varv. M40:in har en felkonstruerad topp, därför kräver den mycket underhåll, M20:in är en rätt robust skapelse.


116 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#14
men 325 drar så jävla mkt bensin har ja hört?


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 januari 2008
#15
320 dricker i allmänhet mer

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
16 januari 2008
#16
DrKamikaze skrev:
320 dricker i allmänhet mer

Inte mer än 325.


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 januari 2008
#17
Owzer skrev:
DrKamikaze skrev:
320 dricker i allmänhet mer

Inte mer än 325.

Jo smile

320 är e30 familjens svarta får....törstig och trött hmm
Senast redigerat av DrKamikaze (16 januari 2008)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

.......
2 655 Inlägg
16 januari 2008
#18
_Starlet_ skrev:
men 325 drar så jävla mkt bensin har ja hört?

tro inte på allt du hör. de 325 som inte är sönderkörda drar ju under litern, de gjorde tillome min i sommras. och min är egentligen en 320 men monterat i 2,3liters grejer och sånt, men i sommras då bilen va helt orginal i motorn förutom trimkam så körde ja 52mil på 48liter och de va inte snålkörning, de va en hel del omkörningar å fortkörningar på dom milen, så tro inte på allt folk säger...

.......
2 655 Inlägg
16 januari 2008
#19
UseDubbelTurbo skrev:
318i 83-88 0-100 11,2 sek toppfart: 183km/h

318i 89-93 0-100 10,8 sek toppfart: 188km/h

318is 16v  0-100 9,8 sek toppfart 203km/h

320 83-86 0-100 10,4 sek toppfart 196km/h

320 87-91 0-100 10,6 sek toppfart 197km/h

dom där stämmer inte så bra, me ändast trimkam så körde jag 235km/h på mätarn me min och den visar ändast 10km/h fel så 225km/h går den, lite mer om man har längre raka...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 januari 2008
#20
Liten teaser på 318is 16v motorn: http://youtube.com/watch?v=-fx1lMd__Vg låter inte så tokigt den me..
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (16 januari 2008)


Bmw osv..


Sök