Det du ska göra är att du tar kontakt med din lokala återförsäljare och prata med denne, och gå in i ett par hus och "känna efter". Bygga hus är ett mycket dyrt projekt så din egen uppfattning om huset i sig är det vikigaste.
Tänk på att om huset kostar tex 900 000 kr, så räkna med det dubbla innan huset är klart.
Väntetiden är som sagt ca: 1 år innan de ens börjar bygga.
Allt du vill ha extra kostar därefter. Plastmatta är standard i HELA huset (Kan vara variationer mellan olika kontor)
Så gott som alla hustillverkare har Golvvärme som standard, UTOM älvsbyhus.
Jag vet inte hur intresserad du är av Belysning, uttag, Media och sådant med dess placering, men det är inte lätt, om ens möjligt att fåtill dessa efter eget behag.
Väggar och rum går inte att flytta eller göra om.
Som sagt har jag haft mycket kontakt med älvsbyhus innan jag bestämmde mig för att det inte var värt de pengarna huset kostar jämtemot vad man får från andra tillverkare.
Men vill man ha ett enkelt hus, utan något speciellt krussedull så kan det nog passa dig.
Detta är vad jag vet, det kan finnas variationer mellan olika kontor och säljare. Jag var i kontakt med älvsbyhus under 2006/2007 och jag antar att det inte har hänt så mycket sedan dess..
Mvh. Ted
Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!