2732
Sök

Dödsstraff? För eller emot?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 januari 2008
Audi_Driver skrev:
Förlama jävlarna från nacken neråt, klipp bort tungan. låt personen lida i flera år, så att dem känner av tortyren, sedan kan dödsstraff ges.
Om man nu ger dödsstraff till t ex; våldtäcksmän som sedan mördar sina offer, eller pedofiler som sedan dödar sina offer, eller en hönshjärna som bara skjuter mot folk och dödar. Alla som finns under kategori döda, mörda eller vad man nu vill skriva, vissa utav dem som gör dessa har redan inget att leva för!
Om man nu gav dödsstraff på direkten så skulle dessa brottslingar, mördare, pedofiler o.s.v vara as glada för att det flesta vill dö!!

Låt dem torteras i flera år, känna av smärtan.. Sen kan dödsstraff ges

Kan tillägga att de jag skrev är för vattentäta bevis..

WORD! big_smile

Master
179 Inlägg
21 januari 2008
saab9_3turbo skrev:
Vem skulle ha totyren då? skulle det vara en bödel som får det som straff?

En människa skulle bli helt psykisk instabil av att totyra folk hela dagarna, och så jävla mycket tid i onödan.

Gör som i Saw? Sätt dom i en position där dom är tvugna att tortera sig själva för att klara sig ? smile

1 217 Inlägg
21 januari 2008
Jag orkar inte läsa hela tråden.
Jag är för dödsstraff om bevisen är självklara.

Dock finns det bättre straff för t ex våldtäktsmän.
T ex klipp av hela paketet med häcksax och tatuera in våldtäktsman i pannan på dem så de lider av blickar och förakt resten av livet.

49 Inlägg
21 januari 2008
en känd mördare tex kunde man ju amputera armarna på så blir han inte så farlig längre, likaså våldtäktsmän kunde kastreras, efter det gjorts kunde de få "vård" i fängelset.

Man får vänja sig...

Toker
491 Inlägg
21 januari 2008
För...

Toker Jr 081102

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 januari 2008
Döds straff är lite tråkigt... personen hinner ju inte lida så mycket... bättre o slänga in han i isolerings cell o låta han sitta där tills har dör utan mat utan vatten.. Låter omänskligt.. Men gör man omänskliga saker ska man inte behandlas med värdighet heller. Exempel att våldta och mörda en kvinna är ju solklart dödsstraff.. Eller att mörda ett barn är ju också helt jävla omänskligt.. Kasta in dom i mörkt rum för gott...

Bmw osv..

Avstängd
653 Inlägg
21 januari 2008
Supratok skrev:
För...

även om tex. din bror elr förälder skulle få för sej o mörda någon? skulle du va för dödsstraff då med? bara undrar roll

Jag har rätt i vad jag än säger.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 januari 2008
Intressant att ytterst få inlägg verkar handla om själva bakgrunden till varför allvarliga brott sker. Bara en sådan sak i kombination med att man vill dela ut dödsdomar och "häxbränning" åt höger och vänster, visar bara vilken i särklass låg tankenivå man har placerat sig själv i. De som tar åt sig, bör ta åt sig här.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 januari 2008
airflow skrev:
Supratok skrev:
För...

även om tex. din bror elr förälder skulle få för sej o mörda någon? skulle du va för dödsstraff då med? bara undrar roll

ja, absolut.. så man har bäddat får man ligga..
vi vänder frågan lite..  skulle du fortfarande älska din bror ifall han våldatgit och mördat 3 barn..? han är ej psyksjuk.
Senast redigerat av richardoo290 (21 januari 2008)

118 Inlägg
21 januari 2008
Så urspårad och överdriven tråd som vanligt.

Nej, jag är inte för dödsstraff.

blacken
21 januari 2008
jonesono skrev:
Intressant att ytterst få inlägg verkar handla om själva bakgrunden till varför allvarliga brott sker. Bara en sådan sak i kombination med att man vill dela ut dödsdomar och "häxbränning" åt höger och vänster, visar bara vilken i särklass låg tankenivå man har placerat sig själv i. De som tar åt sig, bör ta åt sig här.

Bakgrunden till brott är ganska så enkel, man har svårt eller bristande vilja att följa gällande lagar och regler som vi har i vårat samhälle. Oavsett hur en individ "mår/anser" så måste han/hon följa vissa regler som vi har för våran allmänna trevnads skull, vill inte individen acceptera det och följa lagar och regler så måste vi (samhället/staten) se till att vederbörande INTE kan härja fritt..

654 Inlägg
21 januari 2008
För dödsstraff!

Har man med "flit" tagit en annan människas liv skall man "ge" sitt för det.
Och den sk psykiatrin som var och varrannan dåre hamnar på är bättre att lägga ned och göra sig av med spykfallen för gott i stället.
Observera nu att ja pratar om dom psykfallen som åker in och ut efter flertalet GROVA brott osv.

1 082 Inlägg
21 januari 2008
blacken skrev:
jonesono skrev:

Bakgrunden till brott är ganska så enkel, man har svårt eller bristande vilja att följa gällande lagar och regler som vi har i vårat samhälle. Oavsett hur en individ "mår/anser" så måste han/hon följa vissa regler som vi har för våran allmänna trevnads skull, vill inte individen acceptera det och följa lagar och regler så måste vi (samhället/staten) se till att vederbörande INTE kan härja fritt..

Absolut! Men det jag menade var att många (inte du, vad jag läste mig till) hellre ser att pengarna går till att bekosta "en kula" som straff, snarare än att "se till att vederbörande INTE kan härja fritt". Skall man satsa på förebyggande eller ska man satsa på eftergifterna?
Vad vinner samhället på?:
- Att satsa pengar på att så många som möjligt skall leva i konsensus med varandra och där man hellre ser ett "användningsområde" i människor, dvs man får ut något utav dem (kalla det arbete eller vad du vill här).
Eller
- Att röja undan samtliga som inte klarar av att anpassa sig enligt de samhällets lagar/regler(/även normer). Med andra ord få bort dem för gott!

8 156 Inlägg
21 januari 2008
Jag läste en intressant sak för ett tag sen. Väldigt många som sitter i fängelse idag lider av ADHD.
Vad hade hänt om man hade gett dessa problembarn mer resurser i skolan?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Toker
491 Inlägg
21 januari 2008
airflow skrev:
Supratok skrev:
För...

Ja!
Spelar ingen roll om det är en bror, förälder, min bäste vän....
Har dom uppsåtligt mördat så tycker jag dom ska dömas till döden.
Vad ger någon rätt att leva vidare när man tagit någon annans liv ?

Nu kommer det väl någon duktig och undrar, dom som tar den dömde's liv då...?
Är inte samma sak där, då dessa har begått brottet vetat om sin handling och påföljden.

Hårt men sant..

Toker Jr 081102

1 082 Inlägg
21 januari 2008
Blida skrev:
För dödsstraff!

Och den sk psykiatrin som var och varrannan dåre hamnar på är bättre att lägga ned och göra sig av med spykfallen för gott i stället.
Observera nu att ja pratar om dom psykfallen som åker in och ut efter flertalet GROVA brott osv.

Intressant att så många här helt hejdlöst kan tala om att folk skall dödas, "öga för öga...", staten skall vara bödeln, häng dem, "klipp av dem... med häcksaxen"... osv.
Är det här svaret på att få slut på brottsligheten? Att mord är lösningen på mord.
"Grattis, du har just nu kommit till... Texas! Var god tag av dig skorna och sätt dig i stolen"
Blev vi av med brottsligheten?...Nej! Sjönk den ens?... Nej!... Jahopp... vad gör vi nu?

Bra idé med psykfallen där.. briljant.. riktigt genomtänkt.. eller, nej.
"Vi lägger ner psykiatrin! För då behöver inte de som måste ha hjälp, komma hit..varken de djupt psykotiskt sjuka eller någon annan heller... Då får vi bukt på problemet!"

Är man ordentligt sjuk, skall man också stanna ordentligt länge och rehabiliteras för att (om möjligt) reda ut hur man skall få människan frisk. Går det långsamt eller inte alls, är inte svaret att "knäppa" dem.
Helt absurt!!

1 082 Inlägg
21 januari 2008
Phaetoon skrev:
Jag läste en intressant sak för ett tag sen. Väldigt många som sitter i fängelse idag lider av ADHD.
Vad hade hänt om man hade gett dessa problembarn mer resurser i skolan?

Tack! Någon som har fattat vinken.
Var lägger vi resurserna.. kanske den allra viktigaste frågan!

Avstängd
653 Inlägg
21 januari 2008
richardoo290 skrev:
airflow skrev:
Supratok skrev:
För...

vi vänder frågan lite..  skulle du fortfarande älska din bror ifall han våldatgit och mördat 3 barn..? han är ej psyksjuk.

kan man göra nåt sånt utan att va phsyksjuk ? suck. ja det tror jag att jag skulle.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Toker
491 Inlägg
21 januari 2008
Blida skrev:
För dödsstraff!

Sverige avverkar Psykvården mer och mer,
Då människor kommer in i ung ålder med rätt stora problem och inte får den hjälp dom behöver så kan det leda till saker som t.ex. mord (brukar oftast ske efter en lång tid av psykiskt lidande)
Så klaga på svenska staten då dom drar in på vården!

När det står att dom ska skära ner i vården så är det ofta Psykkliniker, behandlingshem för diverse psykiskt funktionshinder och missbrukare...

Då jag själv jobbar inom Psykiatrin och med LRV (Lagen om rättspsykiatrisk vård), LVM (Lagen om vård av missbrukare, oftast dubbeldiagnoser), LVU (Lag om vård av unga).
Kan säga att Svenska staten suger på att ta hand om de som har problem, rättare sagt ta tag när dom ber om hjälp från första gången..
Rätt behandling i början så blir det nog mindre kring dessa "psykfall" som begår brott..

Men nu är det så att Psykiatrin är ju något ganska nytt i sverige egentligen..  Var inte länge sen dom gjorde lobotomi för dom inte visste bättre, det sker i enstaka fall fortfarande har man hört talas om, men det är något man inte pratar om offentligt.

Så Blida, tänk till innan du börjar prata om psykfallen..  Gnäll hos staten!
Senast redigerat av Supratok (21 januari 2008)

Toker Jr 081102

7 Inlägg
21 januari 2008
richardoo290 skrev:
airflow skrev:
Supratok skrev:
För...

Fick lusten o skriva igen wink
"Om" min bror lr polare gjorde något sådant.. kan jag säga att dem ska torteras innan döden vare sig jag inte vill eller vill..
Helvette det kan ju va mina barn eller mina små kusiner..
visst jag är kanske inte så gammal för att producera barn ("tycker de") men att tänka sig vid den sittsen känns inte bekvämt..
kan också skriva att många människor säger att dem är emot dödsstraff.. men säg,, om ooom deras barn skulle ha dött så skulle dem ha gjort allt för att ge tillbaks, eller vilja se dem torteras till döden med ånger eller vilja sitta där när dödsstraffet skal ske!

nu får det räcka från min sida.. blir bara mer o mer förbannad!!

Audi_Driver
Not without Turbo!

Sök