D_Jag skrev:
På min Jaguar är det 2000 mil/1 år som gäller och dom 2 första servicetillfällena är gratis, Jaguar står för kalaset. Jobbar hos den lokala återförsäljaren för Jaguar och Land Rover i Borås som mekaniker.
Det stör mig lite att folk har fått för sig att märkesverkstäder fuskar och svindlar. Visst tar vi ganska mycket i timdebitering, men det är priser som bestäms av general agenten. Vi har fasta priser på service och det är upp till kunden om han vill lämna in bilen, men jag lovar att vi är noggranna med allt vi gör. De flesta kunder vi har kan absolut inget om bilar och lämnar gladeligen in sina bilar
Farsan kvaddade sin Jaguar för två år sedan, och den skulle fixas av Jaguar på försäkring.
Vet du hur länge han måste vänta?
Över en månad! då skulle de byta framskärmar och dörrar på ena sidan...
Allt i allt skulle det väl ta ca en vecka, sa de:)
Och alltid fick han höra olika versioner av varför bilen fortfarande inte var klar.
Även om du försvarar Jaguar och säger att alla som lämnar in sina bilar är glada och nöjda, så tror jag du vet att oavsett om det är Jaguar eller VW, så finns det alltid nån som slarvar, ljuger och utför helt onödiga reparationer som i sin tur kostar bilägaren skjortan.
Jag satt en gång på "Din Bil" i Göteborg i väntan på att få tillbaka min fina Golf, och tro mig, de folk som satt i kö var inte glada. Nån hade fått bubblor i sin nylackerade bil, nån var missnöjd med en osläckt servicelampa...Det var väl 5-6 stk, och alla ville klaga på nåt.
Den dagen bestämde jag mig för att aldrig igen dra till VW...