Anledningen att jag frågar är att jag har planer på att snart köpa en Porsche 996, men efter att ha kollat på gamla bes papper på en bil så fick jag se att den "bara" hade 1.8 på frambromsarna, så jag antar att dom behöver bytas eller nått sånt. vad tror ni
Du kan inte avgöra skicket på bromsarna genom att titta på bromsvärdena på bes.pappret.. Alla besiktningsmän trycker olika hårt på bromspedalen.. Viktigare att värdena är jämna än skyhöga...
Anledningen att jag frågar är att jag har planer på att snart köpa en Porsche 996, men efter att ha kollat på gamla bes papper på en bil så fick jag se att den "bara" hade 1.8 på frambromsarna, så jag antar att dom behöver bytas eller nått sånt. vad tror ni
Det är nog lugnt, beror som sagt på hur hårt dom trycker med. Hade 2,4 på min Porsche och den har i princip nya skivor och belägg fram fräsch bromsvätska etc.
Det handlar ju mest om vad man har för däck och vikt... En lätt bil med dåliga däck fast med 330mm skivor och bra ok så har du lågt värde Tung bil men bra däck och små bromsar ger bättre värde iaf...
Det är väl inte många besiktningsmän som gör en "hård" inbromsning. Dom testar ju mest skillnaden i bromsverkan. Sen skiljer det ju sig beroende på vad man har för bil.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Det handlar ju mest om vad man har för däck och vikt... En lätt bil med dåliga däck fast med 330mm skivor och bra ok så har du lågt värde Tung bil men bra däck och små bromsar ger bättre värde iaf...
3.9 med en fortum kingcab är mitt rekord...
Va? Det är väl ändå motståndet i rullarna dom mäter. Så skit samma hur tung bilen är, möjligen då att mindre hjul kan skulle förbättre värdet. Och däckens skick handlar ju bara om att de inte ska slira på rullarna. Vilket de aldrig gjort för mig iaf.
Man brukar ju ligga på lite över två med vanliga bilar så nöjer dom sig, Körde in min firma bil en fullastad pegga boxer och hade 3,9 fram till slut, tog lite tid att få dom jämna på höger och vänster