3264
Sök

Ingen värme nästan!

Big Danny
45 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Hejsan.

Har fått ett litet problem, när jag tar på full värme i kupen, så upplever jag att du inte är lika varm som den varit innan, det kommer inte samma värme, frågan är nu, hur och vad är fel?

4 506 Inlägg
30 januari 2008
Termostaten är kass.
Det är ett möjligt problem. Kommer nog flera svar på andra saker
som det vohså kan vara.

Kan du andas kan du dö.

45 Inlägg
30 januari 2008
Kan mycke väl vara en luftbubbla i nån slang eller värmepaketet... ett vanligt fel på bilar i vag-familjen iaf. vet inte riktigt med Volvo. annars e det nog som föregående säger...

190 2,3 16v... Vad mer behöver sägas?!?

86 Inlägg
30 januari 2008
pröva att byta termostat och byt vattnet i kylare, spola gärna rent med en vattenslang i kanalerna eller hur man ska säga, sitter säker möe skit där i, det gjorde jag på min 740 och sen fick jag riktig värme.!

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
15 mars 2008
Har samma problem på min men de med termostaten verkar konstigt..:S Jag har lokaliserat att mitt värmepaket är kasst så man måste spola kanalarna i det nån gång per halvår för att få ut full effekt på värmen just nu har jag bara kyla men det tror jag är för att jag inte har något glykol på han

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
15 mars 2008
Men även om motortempen är okej så kan termostaten vara kass!
Om värmepaketet (elementet) läcker så brukar det bli blött på golvet fram i bilen. Det blir inte tätare om du spolar det med vatten.

Men jag hade börjat med att byta termostaten, kostar typ 100 spänn på Biltema, med packning

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
15 mars 2008
kan du ändra te kallt om du vill (funkar reglaget), annars kan vajern gått av.

4x4 is tha shit!

8 Inlägg
15 mars 2008
bytt termostat och vattenpump,
packboxen i vatten pumpen brukar bli dålig och då blir det dåligt tryck i systemet, känn på slangarna till värmepkt om dom är lika varma det bör dem vara. det är åxå vanligt att "kranen" till värme pkt pajar, sitter en packning i den som hindrar vattnets flöde till värmepkt. den sitter i bilen mot torpedväggen, kolla så att inte golvmattan på förar sidan är blöt.  då är kranen paj

Sök