Har varit ner och plastat lite. Fan va kladdigt det blir överallt Å inte är det speciellt lätt att få till bra heller. Men skitsamma, lite spackel på det där å lite slipning så blir det nog bra.
Sidkjolen ser lite skev ut, men det är inget problem när man linjerat upp dom och fäst dom mot varandra på insidan.
Det här är väldigt inspirerande. Kanske inte metoden för min del eftersom jag hade tänkt bygga i plåt på min Volvo men själva formgivningen. Ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut när det är klart.
en snabb fråga, har du slipat( ruggat upp ytan) på breddarna o karossen innan du började spackla o plasta, annars är risken att det kommer släppa om ytan är för fin (inga ojämnheter för spackel eller plast att fästa på) och det vore trist!
Ser skit bra it! Kommer nog bli jävligt grym!! keep it up!
Tackar Din calibra ser ut att kunna bli riktigt ball oxå.
teamvolvoracing skrev:
Härligt att se att det går frammåt! eller på bredden kanske man ska säga ser fram imot mera bilder!
Jorå, det rör på sig.
sir_daniel skrev:
en snabb fråga, har du slipat( ruggat upp ytan) på breddarna o karossen innan du började spackla o plasta, annars är risken att det kommer släppa om ytan är för fin (inga ojämnheter för spackel eller plast att fästa på) och det vore trist!
Jodå, jag har ruggat upp ytan. Men kanske inte så noga som man bör på vissa ställen. Vi får väl se å hoppas på det bästa Första tiden blir det en garagelack för att se om det spricker eller jälvas på nått annat sätt efter ett tag.
På motorfronten har det äntligen hänt lite, jag tog med mig turbon till stan sist jag var hem för att fixa anslutningarna för oljan och jag har även gängat om bränsleregulatorn så jag kunde sätta dit en pneumatikanslutning för luften. Så fort jag får tag på en grövre slang för oljereturen ska jag svarva till en anslutning till turbon, flänsen har jag redan köpt på H2M-racing.
Jag har gruvat mig ganska mycket för tändningen eftersom det visade sig vara en inbyggd tändspole i fördelaren på den här skitbilen, efter mycket forskande så visade det sig att det inte finns fördelarlock till denna motor med anslutning för utanpåliggande tändspole så jag var lite sur där ett tag tills jag råkade träffa killen som jag köpt MSD-tändningen av. Enligt honom så går det utmärkt att köra med originalspolen kopplad till MSD-boxen så det ska i princip bara vara att mäta sig fram till vilka anslutningar som är vilka på fördelaren och koppla ihop det.
När jag kommer hem nästa gång ska jag ta loss oljetråget och göra en bättre oljeretur eftersom den första jag gjorde inte blev något vidare, jag vill inte chansa och riskera att den släpper och trycker ur all olja på backen...
När jag kommer hem nästa gång ska jag ta loss oljetråget och göra en bättre oljeretur eftersom den första jag gjorde inte blev något vidare, jag vill inte chansa och riskera att den släpper och trycker ur all olja på backen...