3109
Sök

Turbokonvertering och styling av en 93:as Galant

312 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#361
Har varit ner och plastat lite. Fan va kladdigt det blir överallt tongue Å inte är det speciellt lätt att få till bra heller. Men skitsamma, lite spackel på det där å lite slipning så blir det nog bra.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/556405_u8xj15.jpg

Sidkjolen ser lite skev ut, men det är inget problem när man linjerat upp dom och fäst dom mot varandra på insidan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/556406_ma4pro.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/556407_9qe9t8.jpg


26 Inlägg
5 februari 2009
#362
Det här är väldigt inspirerande. Kanske inte metoden för min del eftersom jag hade tänkt bygga i plåt på min Volvo men själva formgivningen. Ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut när det är klart.
Senast redigerat av Brutolf (5 februari 2009)


312 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#364
Nu är det spackling och slipning för hela slanten, rätt drygt men kul att se det ta form smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563156_rkzmkd.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563157_pevsio.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563159_4aogf2.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563163_qbk1jx.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563164_dzm2rk.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563165_hgbbhc.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563166_futytk.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563167_3ipxpb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563168_qzddsp.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563169_w2ca6x.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563171_jec9i6.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563172_cnlyk6.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563173_plvthe.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563174_peb3li.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563175_3irwfb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/563176_yvd5f9.jpg

Har lagt på finspackel efter dom här bilderna togs. Ska ner å slipa idag eller imorrn, då kommer det mer bilder.

Over and out för den här gången.


Dkv
592 Inlägg
6 februari 2009
#365
Ser skit bra it! Kommer nog bli jävligt grym!! keep it up!

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

Trucker
1 220 Inlägg
6 februari 2009
#366
Härligt att se att det går frammåt! eller på bredden kanske man ska säga tongue ser fram imot mera bilder!

Vissa är bara bättre än andra!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 februari 2009
#367
en snabb fråga, har du slipat( ruggat upp ytan) på breddarna o karossen innan du började spackla o plasta, annars är risken att det kommer släppa om ytan är för fin (inga ojämnheter för spackel eller plast att fästa på) och det vore trist!


312 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#368
Tommy_F skrev:
Ser skit bra it! Kommer nog bli jävligt grym!! keep it up!
Tackar smile Din calibra ser ut att kunna bli riktigt ball oxå.

teamvolvoracing skrev:
Härligt att se att det går frammåt! eller på bredden kanske man ska säga tongue ser fram imot mera bilder!
Jorå, det rör på sig.

sir_daniel skrev:
en snabb fråga, har du slipat( ruggat upp ytan) på breddarna o karossen innan du började spackla o plasta, annars är risken att det kommer släppa om ytan är för fin (inga ojämnheter för spackel eller plast att fästa på) och det vore trist!
Jodå, jag har ruggat upp ytan. Men kanske inte så noga som man bör på vissa ställen. Vi får väl se å hoppas på det bästa tongue Första tiden blir det en garagelack för att se om det spricker eller jälvas på nått annat sätt efter ett tag.

Tack för varningen iaf smile Följer dina projekt btw


344 Inlägg
13 februari 2009
#370
nice big_smile

68 Inlägg
14 februari 2009
#371
På motorfronten har det äntligen hänt lite, jag tog med mig turbon till stan sist jag var hem för att fixa anslutningarna för oljan och jag har även gängat om bränsleregulatorn så jag kunde sätta dit en pneumatikanslutning för luften. Så fort jag får tag på en grövre slang för oljereturen ska jag svarva till en anslutning till turbon, flänsen har jag redan köpt på H2M-racing.

http://i231.photobucket.com/albums/ee196/Anders811017/Galantbygget/Oljeanslutning.jpg

http://i231.photobucket.com/albums/ee196/Anders811017/Galantbygget/BTR.jpg

Jag har gruvat mig ganska mycket för tändningen eftersom det visade sig vara en inbyggd tändspole i fördelaren på den här skitbilen, efter mycket forskande så visade det sig att det inte finns fördelarlock till denna motor med anslutning för utanpåliggande tändspole så jag var lite sur där ett tag tills jag råkade träffa killen som jag köpt MSD-tändningen av. Enligt honom så går det utmärkt att köra med originalspolen kopplad till MSD-boxen så det ska i princip bara vara att mäta sig fram till vilka anslutningar som är vilka på fördelaren och koppla ihop det. smile

När jag kommer hem nästa gång ska jag ta loss oljetråget och göra en bättre oljeretur eftersom den första jag gjorde inte blev något vidare, jag vill inte chansa och riskera att den släpper och trycker ur all olja på backen...hmm

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
14 februari 2009
#372
Jävla fränt projekt big_smile va e de för turbo? kkk?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

68 Inlägg
14 februari 2009
#373
sjovold skrev:
Jävla fränt projekt big_smile va e de för turbo? kkk?
Tackar! En KKK K24 från en Audi S2 är det, borde räcka till 300 påsar i alla fall. Är det samma snurra du har på Corradon?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
14 februari 2009
#374
_Johansson_ skrev:
sjovold skrev:
Jävla fränt projekt big_smile va e de för turbo? kkk?
Tackar! En KKK K24 från en Audi S2 är det, borde räcka till 300 påsar i alla fall. Är det samma snurra du har på Corradon?
Japp xakt lika big_smile fullt ladd vid 4500 ungefär big_smile (1,5bar)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Är jag Medlem?
125 Inlägg
14 februari 2009
#375
Har läst heltråden nu, fan vad ni jobbar på:P de blir skit bra:D en fråga bara hur har ni tänkt besiktia den med förgasar turbo?

Gillar Merca

68 Inlägg
15 februari 2009
#376
sjovold skrev:
Japp xakt lika big_smile fullt ladd vid 4500 ungefär big_smile (1,5bar)
Verkar den hålla för det? Jag har hört att den inte gillar ladd över 1 bar men det kanske funkar ändå.


inline_90 skrev:
Har läst heltråden nu, fan vad ni jobbar på:P de blir skit bra:D en fråga bara hur har ni tänkt besiktia den med förgasar turbo?
Mycket bra fråga, lättast är ju att låta bli att besiktiga...roll
Senast redigerat av _Johansson_ (15 februari 2009)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
15 februari 2009
#377
Verkar den hålla för det? Jag har hört att den inte gillar ladd över 1 bar men det kanske funkar ändå.
joo den max rekomenderade laddtrycket ligger på 1,55 lr nått sånt de syger ganska bra iaf tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

skogstokig
341 Inlägg
Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 februari 2009
#379
_Johansson_ skrev:
När jag kommer hem nästa gång ska jag ta loss oljetråget och göra en bättre oljeretur eftersom den första jag gjorde inte blev något vidare, jag vill inte chansa och riskera att den släpper och trycker ur all olja på backen...hmm
been there done that men nu läcker den bara lite cool


Trucker
1 220 Inlägg
15 februari 2009
#380
alltid lika kul att se att det går frammåt big_smile

Vissa är bara bättre än andra!


Sök