3335
Sök

Peugeot 206 Gti ljudbygge Ombyggnad !!! ... R.I.P

2 911 Inlägg
12 februari 2008
Instämmer, hade ett jäkla problem på mina volvodörrar också. Fick skära ut fästpunkter där jag kunde lägga gjutningen mot dörrsidan utan vinylen.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 februari 2008
Djem skrev:
jonash skrev:
Djem skrev:

det kommer mer bilder big_smile

Vad skall det bli för "projekt"? Ren utsällare, tävlande etc?

Du skall få ett tips på direkten: sätt diskanterna nära 8tummaren. Om du sätter dem typ i A-stolpen eller på brädan kommer det inte bli så bra.

mvh Jonas

Dom kommer sitta i a stolpen kommer inte sätta dem i dörrarna nära 8tummarna jag kommer ha 5.25 plaserade i panelen också och diskanten kommer nära dem och dom kommer spela på en hel del i registret så mer info kommer längre fram smile... vet redan har fått mycket tips från min team mate som heter mtr på garaget.. har också även tävlat innan lite och detta kommer vara både reklam pelare och även tävlings bil på samma gång. Som sagt så lär ni nog se denna bil ute en hel del i sommar smile... ja kommer tävla i advanced 30 light om du inte läst min info på min sida ?

Aha, jag missade att du skulle ha 5.25 på brädan.

Adv30L, kul och jo jag vet vad det är. Jag vann SM i den klassen förra året och slog din team-kompis MTR wink Just nu är det sådär 70/30 att jag tävlar iår igen, men om jag inte gör det kommer jag döma, så då får jag antagligen äran att döma din bil.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

296 Inlägg
12 februari 2008
snyggt  jag har 6.5" av det där kitet.   vad kmr du ha för 8"  ?

Billjudsbyggare
105 Inlägg
12 februari 2008
ser toppen ut Djem , kommer att bli bra och tummen upp. lycka till med bygget.
nyfiken på fler bilder.

M.V.H Dub Mag

Think Better Cars
447 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
jonash skrev:
Djem skrev:
jonash skrev:

Vad skall det bli för "projekt"? Ren utsällare, tävlande etc?

Du skall få ett tips på direkten: sätt diskanterna nära 8tummaren. Om du sätter dem typ i A-stolpen eller på brädan kommer det inte bli så bra.

mvh Jonas

Dom kommer sitta i a stolpen kommer inte sätta dem i dörrarna nära 8tummarna jag kommer ha 5.25 plaserade i panelen också och diskanten kommer nära dem och dom kommer spela på en hel del i registret så mer info kommer längre fram smile... vet redan har fått mycket tips från min team mate som heter mtr på garaget.. har också även tävlat innan lite och detta kommer vara både reklam pelare och även tävlings bil på samma gång. Som sagt så lär ni nog se denna bil ute en hel del i sommar smile... ja kommer tävla i advanced 30 light om du inte läst min info på min sida ?

Aha, jag missade att du skulle ha 5.25 på brädan.

Adv30L, kul och jo jag vet vad det är. Jag vann SM i den klassen förra året och slog din team-kompis MTR wink Just nu är det sådär 70/30 att jag tävlar iår igen, men om jag inte gör det kommer jag döma, så då får jag antagligen äran att döma din bil.

mvh Jonas

pkaj nice får väl hoppas du dömmer den bra då så får vi se vad det blir av big_smile

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Dub Mag skrev:
ser toppen ut Djem , kommer att bli bra och tummen upp. lycka till med bygget.
nyfiken på fler bilder.

man tackar så mycket fler bilder kommer det lovar ja blir nog en bra update efter helgen big_smile

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Puttson skrev:

jag kommer ha ett märker som hete u dimension och det är ganska nytt big_smile.... har ja för mig i sverige i alla fall men ganska populärt i japan ...

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
bluelight skrev:
evilaudio skrev:
nej nej nej!! man kan ju inte plasta me orginalklädseln kvar på dörren..

Det är väl bara att glasfibra över?

då måste du plasta HELA dörren..  glasfiber färster inte nå vidare på vinylen, å har man nångång tvättat dörrsidan me "vinylputs" så e de hopplöst..

när ja plastar dörrsidor å annat i bilar så tar ja ALLTID bort orginaltyget/vinylen för bästa resultat..

det är ingen vinyl i min bil på dörrarna mer än det gråa det andra är väl mer typ av plast och sen är tyget i satt med häftpistol en jäklar massa smile runt kanten o dom har gått igenom plasten så sätt...... så tror det inte kommr lossna i första taget i hope ,, känns som det sitter ganska bra i alla fall smile....

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
NMI skrev:
varför stoppa glasfiber inne i ringarna ???
samt borde inte detta ligga under projekt ?

annars ser det väl bra ut, cad ska du klä dörren i sen

det är borta du kommer få se mer bilder fram över big_smile

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/52935/255131_8la72v.jpg
nu börjar det ta form lite granna big_smile

Mvh // Djem

1 964 Inlägg
13 februari 2008
hehe big_smile se där ja vad det smygs fint med bilderna här tongue lägg inte upp den när ja jobbar bara tongue asg

Think Better Cars
447 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
heeh här kommer de vara lugnt ska nog spara på mina sista hemlisar hehehe ;P

Mvh // Djem

296 Inlägg
14 februari 2008
Djem skrev:
Puttson skrev:

jag kommer ha ett märker som hete u dimension och det är ganska nytt big_smile.... har ja för mig i sverige i alla fall men ganska populärt i japan ...

jo jag vet jag har Jr 6 Comp 6,5"     men kommer du ha u-dimension 8" också eller?

1 964 Inlägg
14 februari 2008
jajjemensan det kommer han big_smile

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 februari 2008
Händer det inget med utsidan? smile

Bygger rolig bil. :)

Think Better Cars
447 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Puttson skrev:
Djem skrev:
Puttson skrev:

jo jag vet jag har Jr 6 Comp 6,5"     men kommer du ha u-dimension 8" också eller?

ja kommer ha jr 5 i panelen och sedan blir det 8 tums u dimension i dörrarana var det tänkt big_smile
vad tycker du om märket  ?

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Torlejf skrev:
Händer det inget med utsidan? smile

nja inte mycket men det kommer väl hända lite skulla ha gjort det egentligen men fick ju sponset nu då så pengarna går till att bygga om bilen invändeigt just nu för att ja ska vara klar me den till elmia.. men annars hadde det blivit tribes och vita fälgar men dom pengarna gick nu till att bygga om men det kanske blir några ändringar i sommar ... några detaljer har ändrats lite kanske :d. men det är sådant du kommer märker längre fram smile ...  men dock så kommer du komma på lite reklam på bilen i och för sig sedan så då kommer de hända lite big_smile

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
volvo240R skrev:
hehe big_smile se där ja vad det smygs fint med bilderna här tongue lägg inte upp den när ja jobbar bara tongue asg

klart man ska göra de big_smile

Mvh // Djem

Think Better Cars
447 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
kan nämna lite vad som har hänt nu :d.. nu är 5,25orna på plats i panelen i alla fall och blev väldigt nöjd med ljudet stor skillnad :d... sen så har ju börjat me min nya baslåda som kommer bli en sluten låda på 25 liter till en u-dimension bas 12 tums :d...

Mvh // Djem

1 964 Inlägg
16 februari 2008
låter trevlig du big_smile hoppas det kommer bilder snart big_smile

Sök