3225
Sök

Hel lack

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Vad kan det kosta att lacka hela bilen, om man lämnar in den färdigslipad å så. gärna i sthlm området

tacksam för svar

Stance is romance

431 Inlägg
11 februari 2008
Lunkan89 skrev:
Vad kan det kosta att lacka hela bilen, om man lämnar in den färdigslipad å så. gärna i sthlm området

tacksam för svar

Hur mycket kostar en bil?

417 Inlägg
11 februari 2008
Använd sökfunktionen! Finns en hel del trådar om detta vid det här laget...

mvh//

8 Inlägg
15 februari 2008
Spelar ingen roll om du har slipat bilen själv, lackeraren brukar i allra flesta fall vilja lägga sista handen på den själv...kan iofs bli nån krona billigare om du har gjort det grövsta själv, men då lämnas inga garantier.
Priser är otroligt individuellt,....frågar du 10 lackerare - får du 10 svar!
gissningsvis från 15-20 tusen och upp...beror på om det görs med el utan kvitto.

* Lackerare * Custompainter * Airbrush-Artist

Race For Fun!
379 Inlägg
16 februari 2008
jag betalade 8000 kr för hel lack i Kronobergs området big_smile då ingick all slipning och ned montering av div. saker inpassning av kjolpaket och lack på det, även lite rostlagning i min bagagelucka och något på en tröskel... bilen var en nissan 200sx s13 och jobbet han gjorde var helt suveränt, var helnöjd big_smile enda "felet" som hände var att han fick ett litet hårstrå på ca 1cm som la sig på min pop up strålkastare som ett "s" behöver jag säga att jag bjöd på det big_smile men du som vill ha lack i sthlm får nog betala "lite" till hehe..

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

4 670 Inlägg
16 februari 2008
alltså som dom innan sagt att en lackerare vill helst slipa bilen skälv. pga krävs några års erfarenhet o få allt rakt. du kanske tror allt är rakt sen lackar du på det o minsta synd massor. men några kr billigare kanske det bli om du slipar skälv men vill du ha allt bra så tycker jag du ska låta lackeraren göra jobbet.. en bra lack handlar om grundarbetet, Ofta när en lack blir dålig är det FRUNDARBETET inte lacken! grund är a-o i en lack!

Så ska du slipa skälv se till att det blir 100% för du kan inte skylla nått på lackeraren isf! o han kan inte lämna garanti på att det blir bra!

jag går lackeringsutbildning och vi brukar få in KLARA bilar för lack o när vi kollar alla slipningar o rikningar så är det inte spec rakt tyvärr:(

hoppas du blir nått klokare big_smile

maskinförare
125 Inlägg
16 februari 2008
var lackerade du din race?

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

Sök