3071
Sök

Volvos värsta modell?

187 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
viktore skrev:
Ellertz skrev:
Ja skulle inte rekomendera volvo, ska du trimma så blire rejält dyrt efter 300 hk, då du måste byta mkt i motorn, sen tycker ja väghållningen är usel, Svampig och hög på landsväg, jag ska själv köpa en Audi s4 till våren, känns som en bättre bil med original grejer i motorn som klarar lite över 400 hk, sen en drivlina med konstant fyrhjulddrift som lätt klarar 600 hk, säg nån volvo som matchar det ? Sen går det inte komma ifrån att s4 an känns som en exklusivare bil än volvon smile

Här lyser felaktigheterna med sin närvaro ser jag..
Kan du nämna vad det är som blir "rejält dyrt" när man ska över 300hk?
Vid runt 350hk måste man byta stakar för att det ska vara driftsäkert och det är också det enda.

Vidare är det ju välkänt att första generationen av AWD'n inte är nåt att hänga i granen, men samtidigt tror jag knappast att Audis AWD har varit felfritt genom åren heller.

Enligt de verkstäder ja har varit i kontakt med så rekomenderar dom nya stakar och kolvar över 300 hk.. sen att jämföra audis quattro med volvos awd är ju ett skämt, ja har adrig hört nån med S modellerna som nånsin haft problem med quattron, Sen vet nog de flesta här att volvos gamla awd är riktigt värdelöst, sen det nya ska inte heller vara de bästa.. Sen att volvo inte ens kan tillverka ett awd system som håller för original effekten är ju skamligt.

För mig är att jämföra en audi med en volvo ett skämt.

Det stämmer ivf inte, org. kolvar klarar 500hk och det finns även folk som kört med mer än så.

Fattar inte heller var du fått för dig att volvos awd inte sulle klara orginal effekt? är det också nån hobbyverkare som yttrat sig?
Det går att köra sönder ALLT och även om Volvos första awd är klen, så tror jag inte det är många i gruppen som kör med insidan av skallen samt orginaleffekt som kört sönder awdn. Och jag kan lova dig att den nya AWD'n klarar org. effekt.

Det är skillnad på att ha olika smak och att sprida felaktigheter cool

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
viktore skrev:
Ellertz skrev:
viktore skrev:

Vid runt 350hk måste man byta stakar för att det ska vara driftsäkert och det är också det enda.

Vidare är det ju välkänt att första generationen av AWD'n inte är nåt att hänga i granen, men samtidigt tror jag knappast att Audis AWD har varit felfritt genom åren heller.

Enligt de verkstäder ja har varit i kontakt med så rekomenderar dom nya stakar och kolvar över 300 hk.. sen att jämföra audis quattro med volvos awd är ju ett skämt, ja har adrig hört nån med S modellerna som nånsin haft problem med quattron, Sen vet nog de flesta här att volvos gamla awd är riktigt värdelöst, sen det nya ska inte heller vara de bästa.. Sen att volvo inte ens kan tillverka ett awd system som håller för original effekten är ju skamligt.

Det stämmer ivf inte, org. kolvar klarar 500hk och det finns även folk som kört med mer än så.

Fattar inte heller var du fått för dig att volvos awd inte sulle klara orginal effekt? är det också nån hobbyverkare som yttrat sig?
Det går att köra sönder ALLT och även om Volvos första awd är klen, så tror jag inte det är många i gruppen som kör med insidan av skallen samt orginaleffekt som kört sönder awdn. Och jag kan lova dig att den nya AWD'n klarar org. effekt.

Det är skillnad på att ha olika smak och att sprida felaktigheter cool

hobby och hobby, han har ju jobbat på volvo i 10 år så... visst volvos awd kanske håller, men audis quattro är bättre, de är de ja försöker få fram, och de tycker nog de flesta här så.. om man inte är volvo galen och föredrar en 740 gl framfäör en audi Q7 av principiska skäl..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

6 Inlägg
19 februari 2008
Jag tycker du ska inskaffa en t5a dom äldre v70isarna ligger fint i pris med!
Hoppas du hittar något gött!!

Jag gjorde som Ford, Köpte Volvo

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
19 februari 2008
Nicasil skrev:
Hej jag funderar på att köpa ny bil snart, men vet inte riktigt vad jag ska köpa...? vill veta vilken som är volvos värsta modell och om den är värde att köpa. har funderat på att köpa volvo V70R awd eller en S40 T4 nu ett tag, dock inte volvos värsta modell men jag gillar dom två bilarna. vilken går å få bäst fart ur?tongue

min 855 T-5R som du kan få köpa tongue

Vilket jävla drag :)

Turbocharged
421 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
om man inte är volvo galen och föredrar en 740 gl framfäör en audi Q7 av principiska skäl..

Man skulle kunna föredra en 740 framför en Q7 eftersom den, tro det eller ej, är ÄNNU fulare än en 740 tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

593 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
viktore skrev:
Ellertz skrev:
Ja skulle inte rekomendera volvo, ska du trimma så blire rejält dyrt efter 300 hk, då du måste byta mkt i motorn, sen tycker ja väghållningen är usel, Svampig och hög på landsväg, jag ska själv köpa en Audi s4 till våren, känns som en bättre bil med original grejer i motorn som klarar lite över 400 hk, sen en drivlina med konstant fyrhjulddrift som lätt klarar 600 hk, säg nån volvo som matchar det ? Sen går det inte komma ifrån att s4 an känns som en exklusivare bil än volvon smile

heh, de va ju just DU själv som började jämför volvo awd med audi quattro, visst, håller med om att volvos AWD inte kanske är dom bästa, men de duger helt klart, och ja har bekanta som jobbar me Audi dagligen, och ja kan säga att även solen har sina fläckar, Fokusera på ämnet nu!! hålla på o jämföra blir bara massa onödigt tjafs. (och det var inte det trådskaparen eftersträva)

2 982 Inlägg
19 februari 2008
ang s40/v40 så kan du snacka med grabbarna som gör 300-600hk på s40/v4o bilarna ¨på denna sida: www.x40nordic.com -
alt.
www.svxc.se för v70bilarna.
och alla tycker givetvis att deras bilar är bäst v70 resp v40 etc.
sanningen e ju den att det finns både för och nackdelar med båda bilrna.

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Innox skrev:
Ellertz skrev:
om man inte är volvo galen och föredrar en 740 gl framfäör en audi Q7 av principiska skäl..

Man skulle kunna föredra en 740 framför en Q7 eftersom den, tro det eller ej, är ÄNNU fulare än en 740 tongue

Enligt min mening så skulle ja aldrig sätta mig i en 740...  Q7 är däremot en lyxbil runt miljonklassen wink

- Har du champagne?

Turbocharged
421 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
Innox skrev:
Ellertz skrev:

Enligt min mening så skulle ja aldrig sätta mig i en 740...  Q7 är däremot en lyxbil runt miljonklassen wink

Fortfarande ful som ett as dock wink

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 februari 2008
Innox skrev:
Ellertz skrev:
Innox skrev:

Fortfarande ful som ett as dock wink

ja men ändå big_smile

- Har du champagne?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 februari 2008
Äh.. Värsta modell??? Trodde det menades vilken som var Volvos värsta som i hemskaste.
Inte värsta som i värsting.
Men Volvos värsta som i hemskaste är enligt mig 440,460 eller 480
Värstingen är utan tvek Volvo 242 Grupp-A. Regerade banorna i mitten av 80-talet. big_smile
Nya Volvos är mest fula... Kallar farsans blå S60R för "belgian blue". Den är blå och gjord i Belgein. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Öh, barlös.
300 Inlägg
20 februari 2008
240 grupp A håller med helt sjukt vass!

167 Inlägg
20 februari 2008
Kan ju inget annat göra än att hålla med angående Volvo 242 Grupp-A. Den spöade ju tom 635an vid ett par tillfällen! ^ ^

373 Inlägg
20 februari 2008
volvos mindre lyckade bilar i 300 & 400 Serien!

482 Inlägg
20 februari 2008
Ellertz skrev:
viktore skrev:
Ellertz skrev:

volvo ska va bakhjulsdrivna för det första! Oc h fyrkrafset kan säg att jag varken skulle köpa en volvo lr nån audi. Volvos gamla fyrhjulsdift ä inte mycket att ha men de är billiga att äga om man tänker så, audi skulle jag aldrig köpa för snor dyr att äga mycket fel, framtung som få också. Ska du ha fyrhjusdrift ska du satsa på subaru

just real power
no turbo shit

870 Inlägg
20 februari 2008
Volvos två sämsta bilar:
Volvo 340 och 262C

Volvo 340:
"Innan den blev sexigt upphottad på nittiotalet var Volvo synonymt med herrgårdsvagnar som var bra på en sak - att vara rymliga. Det enda som rymdes i 340:n var skammen över att behöva vara familjens puttefnask, en ylande halvkombi som mestadels appellerande till senila pensionärer som hade det för bra förspänt för att nedlåta sig till att ratta en Skoda. Höjdpunkten på 340:ns bländande skitkarriär var en missledande annonskampanj som tordes påstå att den tog kurvor "som en Porsche", enbart för att den liksom några av tyskarnas finaste sportbilar hade växellådan placerad där bak. Men bara för att man odlar vin i Ruhrområdet behöver landskapet inte se ut som Toscana. Eller hur? Egendomligt nog var den här Volvon inte ens svensk. Den var ritad och byggd i Holland - förmodligen på ett cannabiscafé i Amsterdam"

Volvo 262C:
"Något av det mest fantastiska med mänskligheten är vår ständiga vilja att upptäcka nya kontinenter, utforska rymden och uppfinna elektriska ting som kan trimma hår i näsa och öron. Men det finns frågor som inte nödvändigtvis kräver ett svar. Sådana frågor som "Vad skulle hända om jag släppte den här Hammondorgeln på mitt eget huvud?", "Vad skulle hända om jag uteslutande levde på chips?" och, värst av alla: "Vad skulle hända om man skar av taket på en i övrigt förnuftig Volvo och ersatte det ned något som ser ut som om det kom från ett amerikanskt hallick-åk av anno 1972?" Ja, svaret har du här - det skulle se hellöjligt ut. Men det hindrade dem inte från att göra det. Jösses!"

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 februari 2008
snackcalahan skrev:
Ellertz skrev:
viktore skrev:

volvo ska va bakhjulsdrivna för det första! Oc h fyrkrafset kan säg att jag varken skulle köpa en volvo lr nån audi. Volvos gamla fyrhjulsdift ä inte mycket att ha men de är billiga att äga om man tänker så, audi skulle jag aldrig köpa för snor dyr att äga mycket fel, framtung som få också. Ska du ha fyrhjusdrift ska du satsa på subaru

Visst är dom dyr, men dom är värd varenda krona... Väghållning som få, trimmvänliga och kvalité smile  Vi har haft 4 eller 5 audi i familjen och aldrig haft nått onormalt mycket problem.

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Äh.. Värsta modell??? Trodde det menades vilken som var Volvos värsta som i hemskaste.
Inte värsta som i värsting.
Men Volvos värsta som i hemskaste är enligt mig 440,460 eller 480
Värstingen är utan tvek Volvo 242 Grupp-A. Regerade banorna i mitten av 80-talet. big_smile
Nya Volvos är mest fula... Kallar farsans blå S60R för "belgian blue". Den är blå och gjord i Belgein. lol

DU vet väl om att audi S1 krossade volvon va ?

- Har du champagne?

238 Inlägg
22 februari 2008
Bara för att späda på lite i Volvo vs Audi debatten: Jag jobbar på Volvo, kör Audi.

Visst känns det oki att pressa min något upphottade tjänste bilen till max på E6:an en kväll, men jag stiger hellre in i min egna Audi och gör det samma, samtidigt som jag kan glida runt i staden med en suverän bil i lyxförpackning smile

Personligen måste jag säga att 340 serien är Volvos värsta modell, C30 klart fulast (tur jag inte jobbar som designer iaf) och V50 är totalt okörbar då jag fastnar med mina fötter där nere, har 41:or. Fick byta bil på uppkörningen då den snälla farbron från VV fick knalla runt bilen och dra loss min fot från kopplingen...

Vilken den "Värsta" bilen i positiv bemärkelse är tror jag redan tråden har visat.

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Bonafide
45 Inlägg
22 februari 2008
S60r Awd

Sök