Volvos två sämsta bilar:
Volvo 340 och 262C
Volvo 340:
"Innan den blev sexigt upphottad på nittiotalet var Volvo synonymt med herrgårdsvagnar som var bra på en sak - att vara rymliga. Det enda som rymdes i 340:n var skammen över att behöva vara familjens puttefnask, en ylande halvkombi som mestadels appellerande till senila pensionärer som hade det för bra förspänt för att nedlåta sig till att ratta en Skoda. Höjdpunkten på 340:ns bländande skitkarriär var en missledande annonskampanj som tordes påstå att den tog kurvor "som en Porsche", enbart för att den liksom några av tyskarnas finaste sportbilar hade växellådan placerad där bak. Men bara för att man odlar vin i Ruhrområdet behöver landskapet inte se ut som Toscana. Eller hur? Egendomligt nog var den här Volvon inte ens svensk. Den var ritad och byggd i Holland - förmodligen på ett cannabiscafé i Amsterdam"
Volvo 262C:
"Något av det mest fantastiska med mänskligheten är vår ständiga vilja att upptäcka nya kontinenter, utforska rymden och uppfinna elektriska ting som kan trimma hår i näsa och öron. Men det finns frågor som inte nödvändigtvis kräver ett svar. Sådana frågor som "Vad skulle hända om jag släppte den här Hammondorgeln på mitt eget huvud?", "Vad skulle hända om jag uteslutande levde på chips?" och, värst av alla: "Vad skulle hända om man skar av taket på en i övrigt förnuftig Volvo och ersatte det ned något som ser ut som om det kom från ett amerikanskt hallick-åk av anno 1972?" Ja, svaret har du här - det skulle se hellöjligt ut. Men det hindrade dem inte från att göra det. Jösses!"